TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Carolina
1-8-2009
|
3-5-2010 20:01:49
Als je niks getekend hebt hebben ze toch geen recht van spreken?!?
Maar ja , daar ben je nu niks mee.
Misschien op kapaza, 2de hands, hebbes,... enzo. zetten?
Je hebt je nieuwe kleedje dan toch ergens anders gekocht? Ben wel benieuwd naar wat het nu geworden is.
groetjes, Carolina
|
|
Caroline
21-8-2010
|
3-5-2010 20:50:55
Hey Caroline
Ik dacht ook van ik heb niets getekend, ze kan mij niets maken, maar dat is dus niet waar.
Hoe een overeenkomst in België komt tot stand, mondeling of schriftelijk, maakt niet uit zolang er maar een consensus is.
We zijn dan naar een advocaat geweest omdat we van boetiek Maya haar advocaat een brief gekregen haddden en juridisch gezien hadden we geen enkel argument.
Wij plegen contractsbreuk...
We hadden voorgesteld om het voorschot te laten vallen, maar dat was niet genoeg voor haar.
Ze zou er voor zorgen dat ik het volledig zou moeten betalen, hetzij zelfs met een dagvaarding...
Echt een feeks van een mens.
Begrijp zelfs niet dat ik het er besteld heb...
Heb mijn andere kleedje inderdaad ergens anders besteld, namelijk bij Moderna in Schepdaal. Het is iets totaal anders, namelijk een kleedje van Ian Stuart.
Groetjes,
Caroline
|
|
Karmen
29-5-2010
|
3-5-2010 21:55:22
Ik heb er al eentje, maar het is nochtans prachtig! :)
|
|
kristel
20-10-2010
|
3-5-2010 22:09:08
Dit kan niet, mondeling is geen bestelling, zolang er niks op papier staat konden ze je niks maken.
En dan nog mag nog op papier staan, als je voorschot hebt betaald kan je hoogstens die voorschot kwijt zijn. Daarvoor dient een voorschot, als je van gedacht veranderd en kleed niet meer wenst. Ze kunnen je totaal niet verplichten het volledige kleed te betalen
Ze hebben je erop dubbel en dik opgelegd, geloof me vrij. Heb in soort gelijk schuitje gezeten en heb voet bij stuk gehouden , enkel de voorschot was ik kwijt en meer niet.
Als ik jouw was, zou ik nog eens goed navraag doen en er idd advocaat opzetten, want vrees dat ze je blaasjes hebben wijsgemaakt
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
3-5-2010 22:09:46
Jammer dat je er slechte ervaringen mee hebt, ik heb tot nu toe alleen nog maar goeie ervaringen met hen. Dat je het kleed moet betalen is wel de logica zelve, anders zou iedereen een kleed kunnen bestellen en zich achteraf nog bedenken. Je mag niet vergeten dat de winkel ook moet betalen aan de leverancier.
Ik bedoel dit zeker niet aanvallend en ik kan mij natuurlijk niet uitspreken over de manier waarop alles verlopen is met de winkel, vind het alleen raar dat je ervan uitging dat je je kleed zomaar kon onwisselen.
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
3-5-2010 22:14:10
@Kristel: een mondeling contract is naar Belgisch recht wél bindend. Tis alleen een kwestie van een mondeling contract te kunnen bewijzen. Een bestelbon is helaas voor de rechtbank een sterk bewijs in deze situatie. Of je alles kwijt bent of enkel het voorschot is minder duidelijk. gezien je bij Maya geen vast voorschot betaalt, lijkt het me in hier de rechter die daarover zal beslissen, als het zover komt.
Caroline, ik wens je in alle geval succes toe! Als medebruidje hoop ik da je toch niet alles zal moeten betalen.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
4-5-2010 7:51:53
Hey hey, Economische Inspectie!!! Kost jou enkel een mailtje/brief met alles kristalhelder uitgelegd
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
4-5-2010 7:52:21
Hey hey, Economische Inspectie!!! Kost jou enkel een mailtje/brief met alles kristalhelder uitgelegd, en dan stellen zij 'n onderzoek in. Stellen zij jou in het gelijk, krijg je al jouw geld terug en misschien meer. Geen enkele handelaar houdt van de sancties en hete adem van de eco.insp. in z'n nek. Zelf hebben ze mij ook al ferm geholpen tegen Proximus (dingen ten onrechte gefactureerd) en tegen zeilschool die beloften van op website niet nakwam....
Als jij ongelijk hebt, delen ze je dat ook mee, en dan weet je dat ze perfect legaal gehandeld heeft.
Wat het kleed betreft: het is een PRACHTIG kleed, altijd gevonden... zeker in het groen, maar daar dacht mijn ventje anders over. Bovendien dacht de (ondertussen) vrouw van mijn beste vriend er hetzelfde over vorig jaar, dus ja, was al geen optie. Heb er nu een andere mooie die gelijkenissen vertoont.
Succes er mee!
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
4-5-2010 22:23:53
mijn kleedje :D
Ook van bij boetiek Maya, en ik vind deze situatie jammer voor jou maar ik snap de winkel ook wel. Als ze niet in grote maten gespecialliseerd waren zou je misschien er nog vanaf komen met het voorschot als er nog niets aan veranderd is, maar een maatje 34 is voor hen denk ik ook niet simpel om verkocht te krijgen dan...
Onnze beide kleedjes komen van daar, en ze is niet de vriendelijkste, maar tegenover ons wel altijd correct geweest...
groetjes,
Kristien
|
|
Sofie
15-5-2010
|
5-5-2010 13:03:36
Spijtig dat jij slechte ervaringen hebt gehad met Maya, ik kan er voorlopig alleen maar veel goeds over zeggen. Hopelijk vind je een ander bruidje om in dat kleedje te stralen en kan jij in het jouwe stralen! Veel succes! Groetjes, Sofie
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|