Nu Online
Momenteel zijn er 242 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ja moeder, gij zult duurder stralen dan ik!!

4-5-2010 13:15:40
Hey meiden,
Tmoet me allemaal eventjes van het hart. Wij hebben een budgetvriendelijk huwelijk, vooral omdat onze spaarrekening niet echt wauw is en ik ben van mening dat het ook met veel minder kan zonder dat je er fun moet voor inboeten. Tot hiertoe is me het allemaal piekfijn gelukt!

We kozen voor een receptie gevolgt door party, hebben onze goesting gezien bij amici ringen, een hobbybakker bakt de bruidstaart, mijn jurk kostte 260euro bij cachet te Antwerpen. Enkel de zaal en de fotograaf zijn aan de gebruikelijke prijzen! Zo komt ons huwelijk met 100 genodigden op een goei 5000euro. Ik ben dus een tevreden madam :)

Gisteren vond ik dé schoenen in Nieuwpoort. Een simpel wit schoentje met een punttippeke en een fijn hakje. Ze waren soepel en zaten meteen goed voor de prijs van 35euro :) Ik superfier en ventje in spé supercontent want dat was al een zorg minder! Vol trots toonde ik ze aan mijn mama. Die lachte mijn geluk weg en noemde ze rondweg 'marginaal'. Ik werd haast gek. Niet omdat dit haar mening was (ik ben nogal te vinden voor het ongezoute) maar gewoon omdat ze er niet in slaagt gewoon eventjes gelukkig te zijn voor mij!

Tis alsof we in een wedstrijd zijn beland waarin ik de gedoemde verliezer ben gewoonweg omdat ik niet wens deel te nemen:
- Ze ging naar cachet kijken voor haar jurk maar ik mag ze niet zien, het is een grote verrassing voor de dag zelf (iedereen heeft daarentegen mijn jurk al gezien op gsm-foto want zo zit ik nu eenmaal in elkaar) wat ze wel kwijt kan is dat ze meer kostte dan de mijne...
- Ze zag een Schwarovski ketting van 400 euro en wil die voor de trouw want het is niet omdat ik goedkope trouwringen kies dat zij niet...
- Ze gaat voor haar schoenen zien in Zandhoven, want het mag toch wel een beetje deftig zijn... in vergelijking met wat??? De mijne misschien??
- Ze weegt ondertussen al een jaar lang 2kg minder dan ik en dat moet gevierd worden... zo'n 10x op een maand als ze mijne kop ziet!

Pffff ik word het allemaal zó beu! Het gaat me zelfs niet over de WAT ze zegt maar om het WAAROM. Dit doet me zo'n pijn en dan verschiet ze dervan als ik eens een beetje kort van stof ben.

In den beginnen lachtte ze ermee dat we niet heel veel wilden uitgeven aan ons huwelijk en omdat ik van een fuif sprak zei ze steeds dat ze in jeans ging komen! En zo zou ze zelfs nog welkom zijn, als iedereen zich die avond maar amuseert, maar nu... Ze is precies uit op ruzie... Ze vroeg me ofdat ze op de receptie een liedje mocht zingen, mij niet gelaten, maar mn vriend ziet dit niet zitten dus dat is een 'nee' geworden... ook dat zal nog wel een staartje krijgen want dit zint haar niet. Voor alle duidelijkheid: onze kat zingt mooier.

Wat moet ik hier in godsnaam mee! Ze neemt dat hele huwelijk zo serieus dat ik me bijna laat overtuigen het ook te doen :)

x Kitty

kitty
11-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 634

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik4-5-2010 13:24:18

Mja ik denk dat jouw moeder een beetje volwassenheid mist. Misschien dat ze nog wat kan leren van haar dochter op dat vlak, met of zonder 2 kg meer.
Het is makkelijk te zeggen dat je het niet moet aantrekken, maar het cliché is waar. Jij doet wat je wilt en zij moet haar schikken. Het lijkt me dat je iedereen heel vrij laat in de keuzes dus daar kan naar jou toe absoluut niets van gezegd worden! En het WAAROM... ik vrees dat jouw moeder een klein beetje jaloers is en dat hoeft niet noodzakelijk op jouw te zijn maar kan zijn op de fijne periode die jij nu doormaakt en voor haar al voorbij is. Je hoort het genoeg he en volgens mij is het meestal in die richting te zoeken. Kijk maar eens in de Griekse mythen en sagen, de moeders zo vaak jaloers op het jonge leven van de dochters. Alleen gaat jouw moeder er vreselijk kinderachtig mee om. Je momenten niet door laten verpesten, jij bent niet degene die erover gaat. Zij spijtig genoeg wel. Heb je er met haar al eens over kunnen praten eigenlijk?

katty
8-9-2010
 Meld misbruik4-5-2010 13:25:21

Beste Kitty,

dit is jou dag meid, smile en denkt maar ah mens, je doet maar
jij zal schitteren, daar ben ik zeker van !!
blijven genieten van je voorbereidingen

liefs
Katty

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik4-5-2010 13:28:07

Klinkt alsof ze jaloers op je is. Laat je niet doen, geniet van je dag, en schenk er niet te veel aandacht aan. Denk dat dat het enige is dat je kunt doen. Succes!

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik4-5-2010 13:31:54

Hey;
Met haar erover praten lukt niet echt. Ze schiet nogal direct in deverdediging en aan het eind van de dag in onze pa er de dupe van :(

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik4-5-2010 14:13:21

Kitty,

Natuurlijk lastig omdat het je eigen moeder is maar laat je niets vertellen, doe vooral waar jij je goed bij voelt.
Als het je een troost kan zijn, een dag vroeger trouwt er nog een koppel met dezelfde ideeen. Op onze uitnodiging staat zelfs dat kostuums verboden zijn
Dat iedereen in jeans komt? So be it, het gaat om de leuke party en iedereen draagt waar hij/zij zich gemakkelijk in voelt. Geen uiterlijke vertoning voor mij.
Mijn ouders zullen er rechtstreeks niks van zeggen, maar mijn moeder trok ook wat wenkbrauwen toen ik mijn visie gaf. Heel wat kinderen van vrienden van hun trouwen dit jaar en dat is allemaal in een kasteel met veel sjie-sjie. Haha, dan zal haar verhaal wat uit den toon vallen, maar dat trek ik me echt niet aan.
Ieder doet toch waar hij of zij (en liefst allebei) zich goed bij voelt? Geen mens is gelijk, waarom moet elke trouw dan gelijk zijn

gina
9-7-2010
 Meld misbruik4-5-2010 14:35:12

Lieve meid,

doe gewoon je eigen zin!
Wat een ander ervan vindt is niet belangrijk!
Zolang dat jullie het maar naar jullie zin hebben.

x

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik4-5-2010 15:52:05

Hey!

Oooohhh mijn moeder verteld me ook elke keer dat ik dikker ben dan haar! Sinds ik ben gaan samenwonen zijn er een paar (humhum) kilootjes bijgekomen. Ik weet dat zelf, maar ik voel me nog altijd goed!
Elke keer ik naar m'n moeder ga, dan vraagt ze niet wat ik moet drinken, dan krijg ik water, als we blijven eten, zet ze de sauzen zo ver mogelijk van mij, als er dessert is, dan zegt ze tegen me: niet te veel hé, das niet goed voor u lijn!
ik weet dus hoe verschrikkelijk het is, om zo een moeder te hebben!

Ze is wel niet helemaal dezelfde als jouw moeder! eigenlijk het tegenovergestelde, ze zegt me: "waarom geld uitgeven?" en altijd is er wel gezaag! Ben ik blij dat ik niet meer thuiswoon :)!

Wat raad ik je aan?
Bijt op je tanden! Je bent maar voor een namiddag of zelf korter op bezoek en daarna doe je je eigen zinnetje :)!

Succes ermee!

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik4-5-2010 17:41:59

he meisje wij hebben ook amici ringen uit de collectie van maes on time en ook die van ons waren niet duur 170.50 voor de 2 en gravering.
ook mijn jurk was vrij goedkoop met stola 549€, kostuum van men ventje 130 euro, hemd mexx 35€, schoenen van mezelf uit torfs 39.95, schoenen voor de papa 29.95€,

kids hun tenukes tussen 29€ en 45€ , ligt eraan welk maatje was, schoentjes meisje 19.95€ , jongens heb ik nog niet in huis.

enige wat beetje duurder is is men juwelen en men tiara. maar goed die geraak ik wel weer kwijt.

wil gewon maar zeggen , trek je niks aan van je mama, ik besef dat het kwetst, maar die dag zal toch jij in de belangstelling staan, en dan kan nogal averechts uit komen voor haar. nu komt het hard aan voor jouw, maar op jullie trouwdag dat zal hard aankomen voor je mama. geniet van je dag maakt dat je blinkt en erstaat die dag in alle opzichten, laat je niet van je stuk brengen. xxx kristel en davy 20-10-2010

en ps over het dik zijn of 2 kilo minder wegen, voel jij je goed in je vel, dat is het voornaamste, en als je je zelf moet gaan uithongeren voor daar x aantal kilos af te krijgen dat je je erniet goed bijvoelt dan zou ik zeggen liever 2 kilo meer dan me slecht te voelen voor er 2 minder te wegen

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik4-5-2010 21:05:11

Pure jaloezie! Ik zou het haar toch eens goed zeggen hoor. Met haar chichi gedoe maakt ze enkel zichzelf belachelijk.
Over dat gewicht, verschrikkelijk zoiets. Mijn ventje kreeg ook zo van die opmerkingen; Amaai, wat zijt gij vet geworden!?! Alhoewel er amper 2 kg bij is gekomen maar hij wel z'n powertrainigs model verloor door daarmee te stoppen bij de dood van z'n vader.

Veel sterkte! Laat je niet klein krijgen!

groetjes, Carolina

lynn

Meld misbruik4-5-2010 22:58:32

Ik ken dat, heb het ook voor!

Wij trouwen met een vrijzinnige viering; ze had tegen vrienden gezegd dat ze maar moesten zien of ze er geraakten, dan het toch maar nep was onzen trouw!
Zo tellen haar kleren ook meer dan de mijne, haar haren en zo verder. Heb er al veel tranen om gelaten, je zou denken dat je dat na 32 jaar van u kan afzetten maar dat is niet zo.

Wij zijn 10 jaar samen en trouwen nu, en wij moeten tegen de familie en zo precies verantwoorden waarom we nog willen trouwen, gezien we al kindjes en een huis hebben.

Ik ben dat echt grondig beu, tegen de laatste die commentaar had heb ik gezegd dat we trouwen "van moetens" - ze trok een smoel en zweeg.
Dank dat ik het toch es zo wat verdoken ga inlassen in onze viering, wie ne neus heeft kan ruiken!

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik5-5-2010 13:07:56

Daar zit mijn twijfel. Ik kan haar zoveel verdoken of net duidelijke dingen naar het hoofd zwieren tijdens een speecheke, maar misschien verdient ze ook die aandacht niet! Ze wou in den beginnen dat wij uit elkaar gingen, nu 2 kleinkinderen later piept ze wel anders. Ik dacht dit te vernoemen, maar gun het haar niet :)

x Kitty

Heleen
10-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 19:00:46

Beste Kitty.

Ik denk dat bij een bruiloft altijd dit soort dingen naar boven komen. Iedereen heeft een beeld bij jouw bruiloft en zeker de mensen dicht om je heen.
Dat je moeder meer geld uitgeeft aan haar outfit, daar moet je gewoon boven staan. Jij bent de bruid en iedereen zal je ook zo zien.
Iedereen maakt andere keuzes, qua geld m.b.t de bruiloft, het geld groeit immers niet in de achtertuin.
Mijn jurk bijvoorbeeld was 190 euro maar mij schoenen 600!!! tsja, het is maar waar je prioriteiten liggen.
Probeer toch het niet teveel aandacht te geven, je moeder kies je immers niet uit en ervanaf geraken is ook niet prettig.

Je moet t toch ermee doen.

veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...