TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
joke
1-8-2009
|
4-5-2010 13:29:56
hey!
dat is natuurlijk een volledig eigen keuze wie je wanneer (receptie/avondeten/dansfeest) vraagt.
wij hadden geen receptie, eten met goede vrienden en fam en de collega's en anderen enkel voor dansfeest. De laatste tijd worden wij ook steeds vaker op feesten uitgenodigd waar enkel gegeten wordt met de dichte fam en om half negen begint dan het dansfeest voor alle genodigden. Er zijn hierin niet echt regels, dat is gewoon een eigen keuze rekening houdend met budget en hoe graag je bep pers er een hele avond bij wil hebben.
grtj!
|
|
Lieve
26-6-2010
|
4-5-2010 13:31:04
Wij hebben gekeken naar het bedrag dat we per persoon betalen voor het avondfeest. En dan ga je de lijst af: wil ik zoveel geld betalen voor die persoon? Nee, helaas, dan gaat hij/zij eraf. Heb ik die persoon het afgelopen jaar veel gesproken? Nee? oke, dan gaat hij/zij van de lijst af. Ga ik die persoon in de toekomst nog veel zien? Waarschijnlijk niet, oke, dan gaat hij/zij van de lijst af. Anders konden we de halve wereld wel gaan uitnodigen. Wij wilden alleen de mensen die we veel en graag zien, en hebben nu zo'n 80 a 90 genodigden. Voor mij hoeft het niet te groots :) MAar dat is ieder z'n smaak he!
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
4-5-2010 13:34:40
Wij doen het zo : 80 pers voor het eten en vanaf het dessertenbuffet komen er nog 40 bij. In totaal dus 120 pers. Je moet er wel rekening mee houden dat er altijd mensen zij die niet komen. Wij hadden 140 genodigden, er zijn er 20 die niet kunnen komen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
4-5-2010 13:48:10
Wij hadden ook een groot verschil in familie: mijn man kwam aan 12 personen en bij mij 70... Wij hadden avondfeest voor de familie (ook nonkels en tantes, neven en nichten vanaf 16 jaar) en de dichtste vrienden. De vrienden van de hogeschool en de dichtste collega's kwamen naar het dansfeest. Op zondag (wij trouwden op een vrijdag) hadden we nog een receptie voor alle collega's.
|
|
Annika
10-9-2010
|
4-5-2010 14:04:40
Wij gaan na de trouw eten ('s middags) met de naaste familie. 's Avonds een fuif met alle genodigden, geen sjieke bedoening maar wel drank, hapjes en dessertbuffet voor iedereen.
|
|
Riet
4-9-2010
|
4-5-2010 15:06:05
Hallo
Bij ons loopt het als volgt:
- 18u30 receptie + diner: Familie en dichtste vrienden (+/- 60 volwassnen en 6 kinderen)
- 22u: Dessert + dansfeest: collega's, overige vrienden waarmee we minder contact hebben
(+/- 90 personen). Zij krijgen wij aankomst een glaasje cava en worden dan samen met ons en de rest die er al is, uitgenodigd voor een dessertbord... Met aansluitend het dansfeest waar ze mogen drinken zoveel ze willen... Hierbij hebben wij wel voor een uitgebreide drankenforfait gekozen, waar ze echt bij alles kunnen vragen.
Hopelijk kan je hiermee verder :-) Nog veel succes! Groetjes
|
|
angela
2-10-2010
|
4-5-2010 15:48:54
wij hebben een 140 tal personen die we zullen uitnodigen. Doen niet echt een receptie maar geven gewoon een welkomstdrank (60 minuten) en dan begint het avondeten . Groetjes Angela
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
4-5-2010 16:22:02
Wij hebben ook het probleem dat mijn familie slechts 25 mensen telt, en mijn vriend zijn familie gemakkelijk 85. Je kan niemand uitsluiten, hoewel we sommigen al meer dan een jaar niet meer gezien hebben. Verder nodigen we nog een 30tal vrienden uit, en nog vrienden van de ouders. Al snel met 140 man. Voor de receptie nodigen we onze collega's uit, de buren, de buren van mijn ouders, verre vrienden, ... Nog eens 180man. Een hele bende dus!
|
|
kristel
20-10-2010
|
4-5-2010 17:26:48
wij eten smiddags met 50 man en 10 kindjes
van 15 tot 17.30u
van 18-20u receptie voor die 50 pers + 100-150 pers extra.
van 20u tot 01u avondfeest , we starten met de bruidstaart en dan de openingsdans
we beginnen terug met die 50 pers. en na 22u komen er nog collega's van men ventje zen werk omdat die met de late stonden. die dag. maar that's it.
we willen geen mega uitgebreid feest als op ons wettelijk huwelijk. is niet goed afgelopen feest ook dus nu doen we het zoals wij willen, met helft minder personen .
|
|
Sylvia
18-9-2010
|
4-5-2010 17:35:41
Wij willen het ook bewust klein en fijn houden en zitten ook met een 60 tal personen aan het diner en daarna er nog 30 bij voor het dansfeest. Die krijgen een aperitief en een stuk van de bruidstaart. Na middernacht zijn we nog van plan om frietjes te geven.
We hebben even overwogen om die 30 ook op het diner te vragen maar kwam dan meer dan 2000 euro duurder uit en met dat geld doe ik liever iets anders eerlijk gezegd. Het is inderdaad wel een moeilijke oefening. Maar heb al gehoord dat je niet iedereen tevreden kan stellen.
Succes
|
|
Sarah
28-8-2010
|
5-5-2010 9:18:13
Hoi, Bij ons is het een beetje gelijkaardig in die zin dat mijn vriend echt een gigantisch grote familie heeft (en hier eigenlijk met de meeste niet echt een band heeft) en ik slechts een kleine familie heb die redelijk dicht aaneen hangt.
Wij gaan het waarschijnlijk zo oplossen: mijn ganse familie komt wel naar het diner, bij mijn vriend enkel zijn ouders, zus, grootouders, nonkels en tantes. Zijn neven en nichten vragen we vanaf het dessert.
Bij ons werk is het net omgekeerd, ik vraag daar meer volk dan hij, dus mijn werk komt vanaf het dessert en het zijne waarschijnlijk ook voor het diner (zijn sowieso dan alleen zijn dichte collega's).
Goede vrienden vragen we wél voor het diner, omdat zij toch ook een heel belangrijk deel van ons leven zijn. Kennissen worden dan weer voor de receptie uitgenodigd, net als de vrienden van mijn ouders en onze buren etc.
Het is wel echt niet gemakkelijk hè, je wil voor iedereen goed doen, maar uiteindelijk is het aan jou om knopen door te hakken en te kijken wie je er graag bij wil. Het is ten slotte JOUW dag! :) Groetjes!
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
5-5-2010 11:13:07
Wij hebben ervoor gekozen om voor het diner enkel getuigen, ouders, broers en zussen, meters en peters met hun gezin en grootouders uit te nodigen. Om 22u komen dan vrienden, collega's met wie we veel contact hebben, tantes en nonkels en neven en nichten erbij voor dansfeest met dessertbuffet.
We wilden het diner graag kleinschalig houden, ook omdat mijn vriendin niet zo te vinden is voor mega-veel volk, en dit was daar de beste oplossing voor.
Aan de kant van mijn vriendin is ook niet alle familie uitgenodigd, omdat ze die al meer dan 5 jaar niet meer gezien heeft, en er dan ook totaal geen band mee heeft.
Voorlopig hebben we nog geen negatieve reacties gehad, dus hopen dat dat zo blijft :)
In de namiddag hebben we wel nog een receptie voor vrienden van ouders, collega's, verdere vrienden en kennissen etc.
|
|
lisa
17-7-2010
|
5-5-2010 14:40:43
Hey Cindy,
Wij hebben een verdeling gemaakt tussen receptie en dan diner-avondfeest.
Of de mensen komen enkel voor de receptie of ze komen voor alles.
Kenissen van onze ouders, niet directe collega's en andere wat "verplicht" uitgenodigde gasten zullen bij ons enkel de receptie bijwonen.
Vrienden, familie, directe collega's dan receptie, diner + avondfeest.
Er zijn bij ons meer mensen langs de kant van mijn vriend, maar dat komt puur omdat er daar meer ooms, tantes etc zijn. We hebben ondanks die verdeeldheid in aantallen wel iedereen voor alles uitgenodigd.
We hebben bewust gekozen geen mensen enkel voor het avondfeest te vragen, omdat het zo moeilijk is een uur in te schatten waarop het goed uitkomt dat ze komen...bv als het eten uitloopt, of juist al veel vroeger gedaan is en de mensen van het avondfeest mee mogen aanschuiven aan het dessertbuffet...afin...
|
|
Melissa
13-8-2010
|
6-5-2010 12:27:07
Wij hebben voor het eten 's avonds alleen de naaste familie en onze beste vrienden. Rond 21u (denk ik, weet ik nog niet zeker) wordt de grootste hoop verwacht voor avondfeest en dessertbuffet. Wij hebben nl veel genodigden en ik zie het niet zitten om te gaan beslissen wie eten krijgt en wie niet. Dus zo is het het beste geregeld...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|