TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eva
10-7-2010
|
4-5-2010 17:00:54
Dag Yves,
Ik kan je alleen maar vertellen hoe mijn verloofde mij ten huwelijk gevraagd heeft. En ik vond dit héél romantisch. En hij is absoluut geen romanticus, toch zeker niet met grote gebaren. Af en toe iets liefs doen of aan mij denken als hij iets gaat kopen.
Ik stuur je via een berichtje de link door naar onze website. Daar kan je op de pagina wie zijn wij? meer lezen over zijn aanzoek.
groetjes
eva
|
|
kristel
20-10-2010
|
4-5-2010 17:16:53
bij ons wettelijk huwelijk sheeft , hij mij gevraagd
nu voor de kerk we zijn 11.5jr samen en 10jr voor de wet getrouwd op die dag dan
heb ik het hem gevraagd samen met de kindjes
we hadden een groot hart getekend en gekleurd op blad papier en de kindjes hadden hun hand er in gestempeld en we hadden erin geschreven papa wil jij met ons en mama opnieuw trouwen
( kindjes hadden hun hand in verf gedrukt, wel beetje werk aan gehad , hebben kindjes tussen 9jr en 7 mnd)
1x toen hij me vroeg , is hij nar de zee gereden na me snachts uit men bed te hebben gehaald in men pyama en op men slofkes op de golfbreken is hij gaan knielen en heeft hij me gevraagd , was gelukkig warm die avond/nacht en een zachte zeebries
|
|
Véronique
31-7-2009
|
4-5-2010 17:20:33
Ik zou het niet doen met veel volk erbij... Dat is iets 'intiems' vind ik...
Mijn man ging op de ochtend dat we 7 jaar samen waren naar toilet, kwam terug, ging op zijn knietjes naast mijn bed zitten met zijn verlovingscadeau in zijn hand en deed zijn aanzoek. Was wel superleuk om zo wakker te worden!
|
|
Naomi
|
4-5-2010 17:21:46
Hoi Yves,
Mijn toekomstige echtgenoot was ook niet zo'n romanticus dacht ik in de eerste instantie, maar zijn aanzoek was op en top!!!
Hij had een lang weekend geboekt ergens in Nederland. Heeft M&M's besteld met ik hou van je erop en precies het aantal van de dagen dat we elkaar kennen.
Hij heeft hulp gevraagd aan het personeel ginder van het hotel, dus die waren enorm lief, maar vooral ze bleven me maar aankijken ( 2 dagen lang)!
Heeft een wit paard gehuurd, kwam me halen met het paard en is nadien dan op de knieën gegaan met witte rozen in de ene hand en doos met ring in de andere hand!
Een feestmaaltijd laten bereiden
Het is gewoon teveel om te noemen!!
Maar ik was dus totaal verrast!!
Heel veel geluk en elke verrassing is iets moois!!
Uniek en leuk
|
|
Mila
5-6-2010
|
4-5-2010 18:03:42
Ik zie het nut niet in van een aanzoek te doen nadat de voorbereidingen al gestart zijn.
Nuja...
|
|
Lieve
26-6-2010
|
4-5-2010 18:32:34
Zo romantisch! Zou toch wel iets doen zonder te veel volk erbij, allez ja, misschien vindt jouw vriendin dat wel leuk, maar de meeste vrouwen niet denk ik. Maak er een verwendagje van, met allemaal dingen die zij fijn vindt, en verras haar op het einde met een aanzoek? Mijn vriend is absoluut niet romantisch, en die vroeg het ook gewoon terwijl we tv aan 't kijken waren. Aan de andere kant was het wel een grote verrassing :D
|
|
An
26-3-2010
|
4-5-2010 18:43:17
Wij waren ook al bezig met de voorbereidingen toen mijn man mij pas gevraagd heeft...
Wij zaten in een restaurant te eten en hij ging naar het toilet, hij zei ik zal voor u ineens een koffie bestellen aan de toog, en toen ze de koffie brachten stond er naast het koekje een doosje met een strikje rond Ik wist natuurlijk direct dat hij mij ging vragen!!! En het personeel van het restaurant ook want die kwamen proficiat zeggen Ik vond het heel romantisch en ik zal dat moment nooit meer vergeten...
Groetjes, An
|
|
Tineke
10-7-2010
|
4-5-2010 18:45:39
Hey Yves,
Ik vind het wel nog tof dat je het aanzoek nog wil doen nadat jullie al aan het plannen zijn.
Een vriend van mij heeft zijn aanzoek gedaan op 1 januari (nacht van 31 december om 00 h) met iedereen erbij en dat was ook romantisch.
Mijn vriend heeft me ook ten huwelijk gevraagd nadat we eigenlijk al gestart waren met zoektocht naar een geschikte zaal, prijzen, ....
We waren op vakantie naar turkije met ons 2 kindjes, schoonouders en schoonzus.
Daar hebben we mijn ring samen gekozen. De avond voor we vertrokken hebben we eerst alles ingepakt (dacht ik) want had hem het zakje van de ring er zien instoppen en heb dan zelfs de koffers toegedaan. Gingen nog effe op terras zitten terwijl onze kindjes sliepen en beetje vertellen en nog nagenieten van de vakantie. Plots begon de miret (of hoe je dat schrijft) weer zo een gebed te zingen. Plots ging mijn ventje voor mij zitten op 1 knie en vroeg me ten huwelijk. Hij is normaal gezien niet zo een romanticus maar ik vond en vind het nog altijd supper.
Je ziet maar dat aanzoeken verschillend kunnen zijn.
Het beste wat je kan doen is je hart volgen en je laten meevoeren door jouw gevoel wat goed is of niet.
Groetjes en succes. Hou ons op de hoogte.
|
|
Femke
26-2-2011
|
4-5-2010 20:39:54
Een romantisch aanzoek moet helemaal niet duur zijn... Het zit hem in de kleine dingen... Onze beste vrienden zijn eind januari getrouwd. Bij mij kriebelde het al een tijdje om te huwen en we hadden er ook al over gesproken, maar we hadden gezegd dat we zeker gingen wachten tot na het huwelijk van onze vrienden. Dit was toch wat mijn vriend liet uitschijnen... Eind december gingen we met deze vrienden een weekendje naar Trier voor de kerstmarkt. Het het had toen gesneeuwd en was zeker -20 graden daar! Te koud om buiten te lopen. We zijn dan vrij vlug naar het hotel gegaan omdat het te koud was. Ons hotel lag in een park en mijn vriendin hield niet af om nog eens naar het park te gaan... Ze wou het in het donker zien en de bevroren vijver gaan bezichtigen.... Ik heb haar vervloekt! Zeker omdat ze niet afhield... Eenmaal in het park moesten we dan natuurlijk aan elke boom foto's nemen, van hen, van ons.... boom, na boom, na boom.... We zijn zelfs tot op het terras geraakt van het hotel, maar mijn vriend wou per se nog 1 foto nemen aan de boom voor het terras. Omdat hij toch zo speciaal was (hij was gespleten).... Ik heb hem vervloekt omdat het zooooo koud was, maar toch toegegeven... Onze vrienden stonden foto's te nemen... Natuurlijk gaat hij daar op zijn knie zitten! Ik had het totaal niet zien aankomen en had het onmiddellijk warm! Wat ik niet wist, was dat hij al sinds augustus met het idee speelde om mij ten huwelijk te vragen. In oktober zijn we op weekend geweest met ons vieren en heeft hij mijn vriendin opdracht gegeven om subtiel uit te horen wat ik graag zag als verlovingsring. Week erna heeft hij hem al onmiddellijk gekocht en verstopt in zijn nachtkastje... Hij heeft daar twee maand gelegen zonder dat ik het wist... enkel te wachten op een moment met sneeuw! Dat was voor hem een vereiste omdat wij mekaar ook op skivakantie hebben leren kennen... Onze vrienden zaten volledig in het complot: zij hadden de ring mee op vakantie (opdat ik hem niet zou vinden in bagage) en een uurtje voor het aanzoek hadden ze hem aan hem gegeven terwijl ik even naar het toilet was.. Het feit dat mijn vriendin 'zo graag' het park in wou, was een goed staaltje acteerwerk: zij wou dat helemaal niet, zij had het verschrikkelijk koud... Het was alleen maar een afleidingsmanouvre om hem de kans te geven om een aanzoek te doen... In juli gaan we met ons 4 terug een weekendje naar Trier in dat hotel. En we gaan aan 'de boom' foto's nemen om in ons gastenboek te plakken.... Kijk er al zo naar uit. Je ziet, het zit hem in de kleine dingen en het hoeft helemaal niet duur te zijn. Het feit dat je hier onze hulp inroept is een deel van het verhaal dat zij waarschijnlijk erg zal waarderen in de toekomst en dat iedere vrouw zou doen smelten! Veel succes met je aanzoek!
|
|
Carolina
1-8-2009
|
4-5-2010 20:41:16
Zeker doen! Ik heb nooit een 'officieel' aanzoek gehad en vind dit nog steeds jammer. Mijn man (ondertussen) is echt geen romantisch type. Ik heb nochtans het wel vrij duidelijk gemaakt dat ik nog op een aanzoek wachtte. Maar niks hoor. De 2 laatste weken voor de trouw heb ik er zo wel wat onderdoor gezeten. Ben toen serieus gaan twijfelen, kon hij voor 1 keer eens niet wat moeite doen? Ondertussen zijn wij wel gelukkig samen (waren ook al 10 jaar samen) maar af en toe wrijf ik het hem toch nog onder zijn neus hoor.
Hoe dat je dit moet doen?
Met volk erbij zou ik zeker niet doen. Dat moet niet veel zijn. De kleine dingen tellen. bv. als jij nooit kookt, als dit een werkje is voor je verloofde (zoals bij velen) zou het wel heel romantisch zijn dat jij eens lekker kookt. Dat moet gene moeilijke menu zijn. Het huis wat versieren met bloemen en kaarsjes. ....
Als't wa beter weer wordt een picknick voorbereiden? (Je kan bv. een verrassingsbrood bestellen, gemakkelijk en weinig werk) Aardbeien en champagne horen er natuurlijk ook bij. Zoek wel een rustig plekje uit en een groot genoeg deken.
groetjes, Carolina
|
|
Annelies
2-10-2010
|
5-5-2010 9:40:55
Hey Yves,
Wij waren op citytrip in Venetië en op de Rialtobrug heeft mijn vriend de vraag gesteld.
Ik mocht lange tijd niet weten waar we naartoe gingen. Maar ik had het vermoeden dat hij daar de vraag ging stellen. Het is en blijft natuurlijk heeeel romatisch!!!
Ik zou het niet leuk gevonden hebben om mijn ring uit eten te moeten peuteren. In een vol restaurant zou ik het ook niet prettig gevonden hebben.
|
|
Hoi Yee
|
5-5-2010 11:19:07
Wij waren voor een weekendje in Parijs, juist op de dag dat wij mekaar voor 't 1st samen waren, had hij me bij zonsondergang aan de Eifeltoren op z'n knietjes gevraagd.
Dus met redelijk wat volk bij...
Maar daar moet je jezelf goed bij voelen.
Je kent uw vriendin het beste dus ga ervoor, ze zou hoe dan ook leuk vinden dat je toch een initiatief neemt om haar te vragen.
Succes!!!
|
|
Katrien
28-8-2010
|
5-5-2010 12:38:59
Mijn partner is ook absoluut niet de meest romantische man die op aarde rondloopt :)
Cadeautjes kopen en krijgen is ook niet helemaal zijn ding en ik weet dat en trek me dat eigenlijk niet meer aan.
Maar toen ik onlangs in maart 30 jaar werd vond ik het toch een beetje speciaal om een cadeautje te krijgen. Maar nee helemaal niks. Wel proficiat en zo maar een cadeautje, nee hoor. 's Avonds gingen we eten met vrienden en opeens kreeg een vriend een telefoontje en ging die beantwoorden op de toilet daar het restaurant vol zat. Die kwam met het spijtige nieuws dat ze nog ergens naartoe moesten. Ze vroegen of we mee gingen en ik zat daar wel zo een beetje lastig omdat het mijn verjaardag was en zij dan weg moesten. Maar alé we gingen mee (moesten hen dan eerst nog thuis afzetten want ze reden met onze auto mee naar het restaurant). Het andere koppel ging niet meer mee omdat ze nog maar een week bevallen was en die zag het niet zo zitten.
Toen we bij het koppel thuis aankwamen voor hun auto is mijn partner dan meegereden met zijn vriend en reed de vriendin met mij mee. Konden we nog wat kletsen :)
En ik in de auto maar klagen dat ik nog helemaal niks gekregen had! Amaai!
Toen we dan eigenlijk aankwamen bleek mijn vriend dus achter mijn rug een heus verjaardagsfeestje te hebben georganiseerd voor mijn verjaardag. Iedereen zat in het complot. Zelfs die vrienden die 'zogezegd' naar huis gingen... Ik was volledig spraakloos. Een klein uurtje nadien zegt hij van we zullen de mensen maar eens bedanken dat ze geweest zijn en begint zijn speech... En dan plots... ging hij voor mij op zijn knieën zitten en vroeg hij mij ten huwelijk. Hier had ik al meer dan een jaar op zitten wachten en zitten achter vragen. Eindelijk vroeg hij het... Ik vond het eigenlijk wel nog leuk dat onze vrienden en ouders daar ook waren want dat voelde zo van hij toont het aan de anderen dat hij echt met mij wil trouwen.
Ik vind het echt tof dat je nu nog een aanzoek wilt doen. Maar jij kent je vriendin het beste. Is het een sociale of niet... Denk dat hiervan je keuze kan afhangen of je het haar alleen vraagt of dat je het vraagt waar vrienden bijzijn...
Hou ons op de hoogte!!!!
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
5-5-2010 14:08:07
Mijn vriend heeft mij op het strand ten huwelijk gevraagd. De dag dat we acht jaar samen zijn. Het is een gewoonte dat we dan altijd een kaartje voor elkaar kopen en hierin iets schreven. Die dag nam hij me mee naar het strand, hij gaf me zijn kaartje af en de laatste zin was: Ik moet je iets vragen ...' Heel romantisch!!!
|
|
Wendy
7-8-2010
|
5-5-2010 19:10:53
Bij mij ging het ongeveer zoals bij Véronique... Mijn vriend was net 10 dagen zonder mij op trektocht in Zweden geweest en is doodziek terug thuisgekomen. Dus ik heb hem die avond vroeg in bed gestopt en de dag erna samen lekker lang uitgeslapen. We waren al een tijdje wakker en hij was wat aan't vertellen van zijn gebeurtenissen toen hij zich opeens omdraaide en vanonder het bed een doosje tevoorschijn haalde. "Ik heb u iets meegebracht" zei hij. Terwijl ik het papiertje er ronduit aan het doen was, zei hij "Er hoort ook een vraag bij". Ja... vreugde en traantjes alom natuurlijk!! Na 9 jaar was daar dan eindelijk DE vraag!!
Het meest romantische vond ik dat hij achteraf vertelde dat hij vanuit Zweden de 'goedkeuring' van mijn ouders had gevraagd. Hij is helemaal niet zo traditioneel ingesteld maar hij herinnerde zich dat ik héél in het begin van onze relatie eens gezegd heb dat ik het wel romantisch vond dat de man vroeger de hand van de dochter moest vragen aan haar ouders. En dat heeft hij dus ook gedaan...
Ondertussen staan er nog 93 dagen op de teller en ik kan niet meer wachten!!!!!
|
|
Edel
7-8-2010
|
7-5-2010 11:26:00
fiogf49gjkf0d Hey , Mijn verloofde heeft het bij ons thuis gevraagd op 31 december 2007 om middernacht. Ik had toen ons negen maanden oude zoontje op mijn schoot! Ik vond het heel romantisch. De ring had hij aan een knuffeltje gehangen. Dat knuffeltje stond symbool voor Jarne zijn moeilijke start (hij was 2,5 maanden te vroeg geboren en Tijgertje heeft hem al die tijd gezelschap gehouden in de couveuse).
Groetjes, Edel
|
|
anita
21-4-2011
|
7-5-2010 13:58:08
hoi,
Mijn vriend heeft op een gewoon middag de hele huiskamer versierd met slingers, ballonen en heel veel kaarsjes. Dat ik thuis kwam kwam hij in pak uit de keuken en ging op zijn knie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! romantischer kan niet. Wat het voor ons extra speciaal maakte was dat mijn verlovingsring de oude trouwring van mijn vader is (hij was het jaar ervoor overleden).
ik weet wel dat zo een romantisch aanzoek een echte pep voor je relatie is ook al is de trouwerij nog niet gepland. Het feit dat hij dat voor je doet is al geweldig! tenminste zo heb ik het ervaren.
groetjes anita
|
|
anita
21-4-2011
|
7-5-2010 15:08:56
fiogf49gjkf0d oeps een beetje mostert na de maaltijd! zag pas later dat het zoveel eerder gepost was. sorry!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|