Terug naar overzicht
hey,normaal aan je rechterhand!grtjs jessie
Hallo, Ik dacht dat dit een beetje afhankelijk was van de plaatselijke gebruiken en ook de traditie. Katholieken dragen de trouwring links, Protestanten rechts en dit verschilt dan nog van regio tot regio. (Als ik me niet vergis) Groetjes,
Hey, Ik ben vorige week mijn trouwring gaan afhalen. Ik heb gevraagd aan welke kant dit moet,de dame zei dat het aan de linkerkant moet. Dus mijn verlovingring zit rechts,terwijl mijn linkerkant nu wacht op de trouwring ;-) xxxx
Je draagt normaal je trouwring aan je linkerhand en je verlovingsring aan je rechterhand. De reden waarom je je trouwring aan je linker hand draagt is omdat dit de kant van je hart is, dus dicht bij de liefde ;) Ik draag nu mijn verlovingsring links, en als we trouwen steek ik die op mijn rechterhand ;)
't verschilt inderdaad, in Antwerpen wordt de trouwring meestal rechts gedragen, elders meestal links. Als je katholiek bent tenminste, want de protestantse gewoonte is dat je'm rechts draagt. Komt er eigenlijk op neer dat je mag kiezen! Hoewel wij van Antwerpen zijn, zullen we onze ringen links dragen!
Normaal is het zo dat katholieken het links dragen en protestanten rechts. Groetjes Prisca
Ik heb m'n verlovingsring links omdat hij daar perfect pastte, m'n trouwring is dan rechts gekomen want ze zijn niet helemaal dezelfde stijl. Mijn man heeft zijn ring dan ook maar rechts gekozen, maar achteraf ondervond hij hiervan hinder om te werken (links was voor hem dus handiger geweest). Veel vrouwen bij ons in de familie (oost-vlaanderen) hebben alletwee de ringen aan hun linkerhand... Je kiest dus zelf wat je het beste uitkomt, denk ik. Groetjes, Véro
Links
Ik dacht ook rechts??? Nou ja, ik woon in Antwerpen en ben noch protestants noch katholiek Het zal wel eender zijn zeker?
Ik dacht ook rechts, maar ik woon in Antwerpen en ben protestants, dus 't zal daarmee zijn ;-) Maar ik denk dat ik hem toch links ga dragen. Ik ben nl rechtshandig, en hoor van veel mensen dat zij hinder ondervinden van hun trouwring als ze die rechts aan hebben.
Ik zal hem links dragen... mijn verlovingsring zit rechts... Groeten
Sommige zeggen links: er zou een rechtstreekse verbinding met het hart zijn. Andere zeggen rechts: het hand dat je het gemakkelijkste op uw hart kan plaatsen. In praktijk komt het er dus op neer dat je hem mag dragen waar je wil. In Antwerpen wordt de ring over het algemeen rechts gedragen. In andere provincies weeral links.