TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lies
10-4-2010
|
5-5-2010 13:00:17
Hoi
Mijn (intussen) man en ik werken ook allebei op een school. We hebben ervoor gekozen om iedereen uit te nodigen voor de receptie, en enkele collega's/vrienden op het avondfeest. Andere koppels op school hebben 1 aankondiging + uitnodiging receptie op het prikbord gehangen, en daarnaast een intekenlijst. Iedereen die wilde kon naar de receptie komen, weliswaar zonder partner. Misschien is dat een oplossing?
|
|
joke
1-8-2009
|
5-5-2010 13:13:17
hey,
voor iedereen goed doen is moeilijk. als je zonder reden mensen wel en niet gaat vragen van een bepaalde groep, dan trap je op mensen hun tenen. Maar ik vermoed dat als de lijn voor iedereen duidelijk is : je wordt gevraagd als ik samen met jou privé afspreek en niet gevraagd als dat niet het geval is, dan denk ik dat niemand daar iets op tegen gaat hebben. Lijkt mij zelfs een heel logische grens. Eventueel eens polsen bij diegenen die je meer ziet, wat de gewoonte is?!
grtj!
|
|
Maureen
11-9-2010
|
5-5-2010 13:29:54
Hoi Kim
Ik geef geen les maar volg wel een avondschool.
Wij zitten met 11 in de klas maar ik was ook aan twijfelen of ik ze wel zou uitnodigen of niet maar aangezien ik het met sommige beter kan vinden dan met andere, heb ik besloten niemand uit te nodigen. Anders gaan er toch wrijvingen onstaan en dat is het laatste wat ik wil.
groetjes
|
|
eline
20-5-2011
|
5-5-2010 13:38:40
Dag Kim
Mijn toekomstige werkt deeltijds in een drukkerij (al drie jaar) en deeltijds in school (al 1 jaar). In de drukkerij werkt een 12tal mensen. Die zullen we uitnodigen met hun partner. In school werken wellicht 50 mensen, want die school bestaat uit 4 vestigingen waar mijn vriend overal in werkt. Wij nodigen dus niemand uit van zijn schooljob. Ik ken daar toch geen kat, mijn vriend kent zelfs niet iedereen bij naam. Ik geef liever geld uit om mensen uit te nodigen die me nauw aan het hart liggen.
Je kan mensen uitnodigen van je school die je goed kent. De anderen zijn hopelijk volwassen genoeg om in te zien dat je niet iedereen kan vragen, maar enkel de vrienden. Ik zou niet graag in je plaats staan. Veel succes in je keuze en met je bruiloft uiteraard!!!
Gr
Eline
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
5-5-2010 13:59:00
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik werk ook in een school, op het secretariaat, maar ik heb 50 collega's. Ik vind dat ik geen onderscheid kan maken, dus nodig ik iedereen uit op de receptie. Wij sluiten maar 5 weken en dus zijn we er wel enkelen die op reis zijn.
|
|
sarah
12-6-2010
|
5-5-2010 14:17:44
Idem hier... héél veel collega's, en dat is gewoon niet mogelijk om deze allemaal uit te nodigen. Tenslotte wist ik ook nog niet - toen ik de gastenlijst opmaakte- of ik wel kon blijven volgend schooljaar. Dus nodig ik enkel diegenen uit waar ik ook buiten de uren een goeie band mee heb en regelmatig mee afspreek!
Wij hebben geen receptie, maar wie wil kan naar de mis komen aangezien iedereen daarvoor uitgenodigd is. Het blijft een ambetante zaak, maar ik sta volledig achter mijn keuze, en dat is het belangrijkste!
Doe dus zeker waar jij je zelf het beste bij voelt !
|
|
Els
29-5-2010
|
5-5-2010 14:46:48
Dag Kim
is inderdaad moeilijk en voor iedereen goed doen is inderdaad onmogelijk. Waarom geef je geen kleinere "receptie" achteraf op school, die je uiteraard zelf bekostigt. Zo kan je heel wat besparen en kan ook iedereen erbij zijn die dat wil.
groetjes
Els
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
5-5-2010 16:35:13
Hey, Ik werk bij de federale politie en heb enorm veel collega's waar ik regelmatig mee samenwerk. Wij konden onmogelijk iedereen uitnodigen want dan zouden we al snel aan meer dan 100 collega's zitten. Ik heb na lang twijfelen gekozen om enkel de mensen te vragen met wie ik privé ook contact heb, dit was een heel moeilijke keuze en ik ben er zeker van dat dit niet bij iedereen in goede aarde zal gevallen zijn maar het is mijn trouw en ik beslis nog altijd!
Veel succes! groetjes
|
|
Astrid
9-7-2011
|
5-5-2010 16:42:27
Hallo
Bij ons is het vastleggen van een concrete gastenlijst nog niet voor meteen, maar toch denk speelt dit al eens door mijn hoofd.
Ik werk op een grote school (verschillende vakgroepen, meer dan 100 collega's, ...). Uiteraard heb je niet met iedereen een even goede band, dus de mensen waar je maar af en toe (oppervlakkig) mee praat, zou ik niet uitnodigen. De collega's van de vakgroep wel (zonder partner) en de collega's buiten de vakgroep waar ik goed mee opschiet ook... Maar dan begint natuurlijk het moeilijk stuk: wat is goed opschieten en wie vraag ik dan wel en wie niet. Want als ik A uitnodig, die goed bevriend is met B, moet ik die B dan ook niet uitnodigen etc? Vervelende zaak!!
Laat je gevoel spreken: wie wil JIJ erbij? Dat is het belangrijkste!!! Moesten ze nadien opmerkingen hebben, dan is dat maar zo, dat vliegt ook wel weer voorbij?!
Succes nog!! Hopelijk kom je er snel uit!!
|
|
Wendy
7-8-2010
|
5-5-2010 18:54:51
Hey! Ik werk ook (al 4 jaar) in het onderwijs en heb dus ook meer dan 100 collega's. Ik geef al van in het begin enkel les aan de anderstalige leerlingen en dit is dus op zich al een 'groepje' leerkrachten dat wat geïsoleerd is van de rest. Zij worden allen uitgenodigd, ook al zijn daar een heel deel tijdelijke leerkrachten bij die waarschijnlijk volgend schooljaar niet meer kunnen beginnen. Hier kon ik echt geen onderscheid in maken.
Daarbuiten ben ik ook voorzitster van 'de frisse wind' (een groepje jonge leerkrachten die allerlei leuke dingen organiseert in en buiten de school). Daar zitten +/- 30 leerkrachten in en met 6 van hen heb ik echt een supergoed contact! Dat zijn de mensen die me in het weekend al eens een SMS sturen om te vragen hoe iets gegaan is, of die me steunen als het wat moeilijker is,... Ik beschouw hen eerder als vrienden dan als collega's. Ook zij worden uitgenodigd.
Uiteraard zullen er wel enkele mensen zijn die het 'raar' gaan vinden dat ze geen uitnodiging krijgen, maar ik heb mezelf afgevraagd: "Wie zou mij uitnodigen als het omgekeerd zou zijn?" Zo haal je er al snel je 'goede' collega's uit. Ik sta volledig achter mijn beslissing! JIJ beslist en wat iedereen denkt of doet... niet aantrekken!! Nog veel voorbereidingsplezier!! PS.: Nog +/- 7 weken en het is vakantie!!!!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
6-5-2010 20:24:44
Ik ben ook leerkracht. Wij trouwden op vrijdag en op het dansfeest had ik mijn dichtste collega's met partner uitgenodigd (duopartners, parallelcollega's en directie). Voor al de rest was er op zondag een receptie in de refter van onze school.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
6-5-2010 20:25:42
Ik zeg nu 'voor al de rest', maar dat is niet juist... Ook voor de mensen die op het dansfeest waren, was er een uitnodiging voor de receptie (zo valt het niet op dat zij er niet zijn).
|
|
Bianca
7-7-2010
|
11-5-2010 16:53:48
Hoi,
Ik werk ook op een lagere school. Mijn vriend en ik hebben beslist om al de collega's op het dansfeest na het eten met partner uit te nodigen. Wij waren eerst aan het twijfelen tussen met partner of zonder partner. Maar nu hebben we dus de knoop doorgehakt. Ze komen niet eten, maar wel naar het dansfeest erna.
groetjes
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|