Nu Online
Momenteel zijn er 566 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Graag jullie mening ivm uitnodigingen

6-5-2010 9:53:44
Hey mede-bruidjes & gommekes

Wij hebben gekozen voor een zeer strakke uitnodiging ...onder het motto less is more!

Nu hebben we beide geen groene vingers en zijn ook ni echt bloemenmensen ;-)
dus nu wilden we wel zoiets vermelden op de uitnodiging om zoveel mogelijk bloemen en planten te vermijden
Maar dan staat die uitnodiging ineens zo vol :-(

Nu kwamen we op het idee om er een klein kaartje bij te voegen met als titel : Weetjes & Tips

En dan vermelden we 3 dingen

1 Plaats & adres van de kerk ( zetten op de uitnodiging alleen naam een stad)
2. Website waarop ze een route-beschrijving naar de zaal knn vinden ( op uitnodiging alleen Naam + adres)
3. Een klein ruimke waarin we zeggen dat we geen groene vingers hebben

Wat denken jullie hiervan ?
Is dit te doen of is dit grof of ....

Thx voor de raad
Debs

debby
23-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 869

Annelies
7-8-2011
 Meld misbruik6-5-2010 10:03:26

Zouden er echt zoveel mensen met bloemen afkomen? Mss een envelopje zetten als cadeautip, dan kiezen jullie zelf wat jullie kopen met het cadeaugeld.

Of ludiek geformuleerd: 'zeg het niet met bloemen'

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 10:38:43

Bloemen passen niet in onze koffer, daarom vinden wij een centje des te toffer!

Succes nog!
Dorien

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 10:52:40

Heyz, als je nu 'n website maakt, hoeft ni moeilijk te zijn, of 'n Wordpress, blogje, ... en daar zet je alles er bij op, zo doen wij het...

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 11:01:49

Persoonlijk zou ik geen apart kaartje er bij stoppen, dat is het eerste dat mensen kwijt geraken en dan staan ze daar... .

Ik zou ook gewoon een envelopje er op zetten met eventueel een rekeningnr.

Dat is strak, wij doen dat ook zo.

En eventueel kan je er de citaat van Annelies of Dorien bij zetten.

Maar dat is mijn mening :-)

Onze uitnodiging is ook strak hoor, niet te veel soeps, enkel de kern staat er op.

Groetjes
Valerie

04/09/10

Elin
22-5-2010
 Meld misbruik6-5-2010 11:41:07

Wij hebben het ook opgelost met alle details op een website te zetten en op de uitnodiging gewoon enkel naar de website te verwijzen
Succes!

angela
2-10-2010
 Meld misbruik6-5-2010 12:34:49

Ik heb onderaan de uitnodiging gezet;

een envelopje en daarnaast ons rekeningnummer.

groetjes Angela

roxanne
4-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 13:22:57

hey elin en kathleen,

hoe beginnen jullie aan het maken van zo'n website?

rox

Leen
3-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 14:31:43

Hoi,

onze uitnodiging is ook héél strak, maar hebben super reacties hierop gekregen.
Ook enkel het envelopje erop gezet. Normaal gezien weten de mensen tegenwoordig wel dat ze geld "moeten" geven als er zo'n envelopje opstaat. Ik verwacht ook niet al te veel bloemen en planten eigenlijk (hoop ik)... ik zou er niks van zeggen en gewoon afwachten.

Maar zou er wel een envelopje opzetten als cadeautip!
Grts

debby
23-10-2010
 Meld misbruik6-5-2010 15:25:53

Hey

Thx voor de tips allemaal

We gaan sowieso een omslagje met rekeningnummer zetten !

Maar omdat we van verschillende koppels hebben gehoord dat ze toch nog zeer veel bloemen en planten hebben gekregen zochten we naar een alternatief

We zoeken nog even verder en hopen dat de drukker ons raad kan geven

Debs

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 17:13:06

Bloemen noch kransen ;-)

Wij hebben het er niet opgezet, en vertrekken vlak na de trouw op huwelijksreis. Dus de boskes bloemen geven we door aan familie, en de plantjes mogen even bij ons mama en papa logeren tot we ze zelf weer water kunnen geven.

Maar om een bos bloemen of een plantje neer te zetten hoef je toch geen groene vingers te hebben? Een bos bloemen is na een weekje verlept, en plantjes geef je om de zoveel dagen water, en meer is dat niet.

Zou da kaartje iig niet doen. Staat zo vreemd om onder die info ineens te lezen dat jullie geen groene vingers hebben. Zou dan eerder bij het symbooltje van het envelopje een symbooltje van een bloemetje met een streep erdoor doen ofzo... (zoals het niet roken symbool)

Succes iig!

Els
26-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:19:07

"Bloemen zouden niet misstaan, maar verwelken als we op huwelijksreis gaan."
Wij hebben een extra kaartje voor receptie en ook een voor de feest ...

debby
23-10-2010
 Meld misbruik7-5-2010 9:50:53

Hey,

Bedankt voor de reactie's
We hebben alles is besproken met de drukker en gaan achteraan onze uitnoding
Een kadertje maken met locatie's en wegbeschrijving en dan als laatste puntje

Weetje over het bruidspaar :

Laat bloemen en planten maar in de tuin verder leven , men heeft ons bij de geboorte geen groene vingers meegegeven ;-)

We willen zo beperken dat we veel planten en/of bloemen gaan krijgen.

3 bevriende koppels die vorig jaar zijn getrouwd hadden spijt dat ze het niet hadden vermeld want ondanks het omslagje toch veel bloemen gekregen omdat mensen soms ni met lege handen willen binnenkomen :-(

Soit, we zien wel wat dit geeft van reactie's

X

Laura
14-5-2011
 Meld misbruik7-5-2010 10:46:49

Ik had bij onze Housewarming op het kaartje gezet "bloemen noch planten" om ook zo'n beetje de link te maken naar de begrafenisslogan :-)
We hebben toch één orchidee gekregen die na een week dood was. 'k Heb er echt geen benul van hoe ik planten moet verzorgen :p
Het zou zonde zijn als mensen hier veel geld zouden aan geven om ze dan te laten sterven...

debby
23-10-2010
 Meld misbruik7-5-2010 12:21:52

Hey Laura,

Ik begrijp u maar al te goed ;-)
Ben echt geen bloemenmeid en vind da zo zonde van de centen want das helemaal ni goedkoop é !!

+ Heb opt einde van mijn avondfeest geen zin om 10 boeketjes bloemen en /of planten mee naar hotel te nemen ;-)))

Dus gaan het er gewoon opzetten en hopen zo op weinig bloemen.
Hebben deze tip gekregen van reeds getrouwde vrienden die dan 's nachts bloemen moesten uitdelen omdat het ni in de taxi pastte :-))))

We zien wel de dag zelf !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info