Nu Online
Momenteel zijn er 461 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wel kindjes op het avondfeest

6-5-2010 17:52:58
hey,
ik lees hier constant berichtjes waar in voorkomt liefst geen kindjes op het avondfeest!
nu bij mij zijn er wel kindjes en nu vraag ik mij af bij wie er ook nog kindjes op het avondfeest zullen zijn?
ik snap sommige mensen wel als je geen kindjes hebt kan ik dat heel goed begrijpen dat je er geen op je avondfeest wilt!
nu ikzelf heb 1tje van dan 9 jaar en onze getuigen hebben ook kinderen van tussen de 7 en 13 jaar en dan heeft er ook nog iemand van de getuigen ( die van mijn toekomstige) er nog een babytje bij nu die hebben zelf beslist van het tegen een bepaald uur wel weg te doen naar de oma, van mij moest dit niet want ik had al een plekje gevonden waar het rustig had kunnen slapen!
oke het zal druk worden met de kindjes maar aan onze zaal is ook een speeltuintje waar ze zich volop zullen kunnen amuzeren!
en denk wel dat de ouders slim genoeg zijn om te zien dat hun kinderen braaf zijn daar heb ik het volste vertrouwen in!
ik wil nu wel niet dat er personen gaan zijn hier op het forum dat zich aangevallen gaan voelen, want daarvoor zet ik het er niet op, ben gewoon benieuwd of er nog mensen zijn zoals ik! heb gewoon het gevoel dat ik de enigste hier ben die wel kinderen heeft op het avondfeest! dus voel jullie zeker niet aangevallen, want dat is echt de bedoeling niet!

grtjs jessie

jessie
24-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 539

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:07:18

het is niet dat ik geen kinderen op het avondfeest wil en als ze zo oud (of zo jong) als bij jou zijn is dat nog te doen maar bij mij zijn de kindjes tussen 1 en 6 jaar oud en die gaan het nooit uithouden aan tafel tot middernacht en er is gewoon geen plaats waar ze op hun gemak zouden kunnen slapen. Dus blijven ze tot en met de receptie tot 19u en dan gaan ze met hun babysit naar huis. Zo kunnen zij op tijd in hun bed en ze zijn in goede handen. Het zal zowiezo een heel drukke dag worden voor mijn zoontje van anderhalf dus ik denk dat hij tegen 19u doodop zal zijn.

groetjes,
Sylvie

Evie
31-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:12:47

Onze bruidkindjes, waarvan ons eigen zoontje zijn 2.5j. Ook zal er nog een kleine baby aanwezig zijn. De kindjes bijven bij ons gewoon tot ze moe worden, hoe laat dat wordt zien we daar wel. Dan worden ze naar de babysit gebracht.
Bij ons horen ze er gewoon bij :-)

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:13:18

Hoi,

Bij ons zijn er ook kindjes uitgenodigd. Ik heb zelf nog geen kindjes maar heb wel een metekindje en mijn vriend ook dus vond ik het wel logisch om de kindjes in onze familie mee uit te nodigen. Er is wel een koppel die hun kindjes alleen naar het stadhuis zullen meebrengen zodat ze ons toch gezien hebben en dan daarna naar een babysit doen. Maar de andere kindjes komen gewoon mee naar de feest en worden eventueel later opgepikt door iemand om toch vroeger naar bed te kunnen.

Niemand heeft daar een probleem mee dat de kindjes "in de weg" zouden lopen of dergelijke. En ook in onze feestzaal is een speeltuintje waar ze kunnen spelen. Ze krijgen zelfs een aangepast menutje speciaal voor kids !

Groetjes Dorien

Sofie
28-5-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:24:26

Hallo,

Bij ons zijn er ook kinderen aanwezig, hebben er zelf 2 en is ook leuker voor hun, hebben ze toch ook een leuk feestje, want als ze alleen tussen volwassenen zouden moeten zitten, zou dat niet leuk zijn, nu heb ik twee tafels waar enkel kinderen aan zitten.

Ze zijn bij ons tussen de 3 en de 13 jaar.

Groetjes,

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik6-5-2010 18:28:42

Hey,

Bij ons zullen er ook kinderen zijn. Wel enkel die van broers/zussen en getuigen. Ons nichtje van 10 jaar zal zich waarschijnlijk wel dapper wakker houden. Ons neefje van 4jaar wordt na het avondeten door zijn grootouders opgepikt. De zus van mijn vriend wil dan weer haar kinderen absoluut niet naar haar schoonouders doen. Tegen dan zal er een kleintje van 6maanden bij zijn en haren oudste is er 3,5 tegen dan. Zij zal proberen om ze een beetje te slapen te leggen in een apart hoekje van de zaal. Niet echt volledig mijn goesting, maar zolang dat we er geen last van hebben, is het haar (en mijn schoonmoeders) probleem. Hoe onze getuigen het gaan doen, weet ik niet. Hun kinderen zijn tegen dan 1 en 4 jaar oud. Hun kennende zullen ze wel voor een opvang zoeken voor het dansfeest.
Andere kinderen zijn wel niet welkom bij ons. Mijn vriend is een nakomerke in de familie, iedereen heeft er dus al kinderen en anders gaat het op een kinderfeestje beginnen te lijken. En das ook niet de bedoeling.
Bij ons is er buiten ook een klein speeltuintje waar ze rustig kunnen gaan spelen. Zo moeten ze ook niet heel de tijd aan tafel blijven zitten. Onze traiteur voorziet voor hun ook curryworst met frietjes. Er verder zullen de ouders hen inderdaad wel genoeg int oog houden zekerst.

groetjes
Wendy

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:46:09

Zoals ik in het andere topic ook al schreef, enkel mijn zoon en kinderen van mijn schoonbroers (neef en nichtjes dus) zullen erbij aanwezig zijn.
De 2 kleinsten zijn 4 en 7 en komen mee eten, nadien gaan zeslapen bij de grootmoeder.
Mijn zoon van 10 en neefje van 12 gaan naar huis wanneer ze te moe worden, samen met oudste nichtje van 16.
Zo is het ook gegaan met het verjaardagsfeest van mijn schoonmoeder.

Kinderen horen mijn inziens op tijd in hun bed te liggen, zeker als het om kleinere kids gaat. Ik heb al vaak meegemaakt dat kinderen overal mee gesleurd worden, en dan aan hun lot over gelaten. Ze worden moe en lastig maar pa of ma kijken er niet meer naar om, want ze willen zelf nog niet naar huis. Daar wordt ik dus van.

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 19:21:12

Mijn neefjes en nichtjes zijn wel uitgenodigd op het avondfeest. Ze zijn tenslotte de kindjes van mijn broer en zussen, en die horen erbij. Ik neem aan dat mijn broer en zussen verstandig genoeg zijn om te kijken welk kind wat aankan. Zo weet ik bv al dat mijn nichtje halverwege wordt opgehaald door de buurvrouw, een neefje gaat na de receptie naar een andere buurvrouw, en een ander neefje gaat ook na de receptie naar de babysit. Als zij dat besluiten, dan is dat goed, ze weten zelf hoe de kindjes reageren. De rest komt wel, en ik ga ook zorgen voor een rustig hoekje, mocht er een in slaap vallen.

Kindjes van vrienden zijn niet uitgenodigd. Zij zijn geen familie, en dan vind ik dat heel anders. Van familie kan je toch meer verdragen he :)

vanessa
17-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 20:50:41

ik heb 4 bruidskindjes: 2 van mijn zus (1 jr en 3 jr) en 2 van ons (3 jr en 6 jr). Wij gaan eerst uitgebreid eten met de naaste familie en dan om 19 uur begint ons dansfeest. De kinderen blijven dan zolang dat ze willen en systematisch doen wij die dan naar mijn zus thuis (daar blijft een babysit slapen). Wij hebben speciaal gewacht met te trouwen tot ons kindjes groot genoeg waren om mee te genieten van ons trouwdag, feesten zonder hun zou ik echt niet zien zitten ze zijn al aan het oefenen met hun danspasjes

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik6-5-2010 21:58:38

Ik zou ze voor GEEN GELD VAN DE WERELD willen missen die kleine schatten, (van 6 maand tot 7 jaar), ik vind het ook niet aan bruidspaar om aan anderen te zeggen hoe zij met hun kinderen moeten omgaan in hun opvoeding of verantwoording.

Zelf hebben wij 'n zaaltje waar de reisbedjes/kinderluchtmatrasjes kunnen gelegd worden en waar kindjes semi rond zelfde uur zullen gaan slapen. In onze familie is dat ook beetje gewoonte. Ik ben super gehecht aan mijn achterneefjes en achternichtjes, ik zou er het hart van in zijn moesten ze niet mogen komen...

Jah... voor mij ondenkbaar, maar kan mij inbeelden dat andere mensen die niet zo'n band hebben met die kinderen, daar anders over denken, en 't steken op "slapenstijd"/"vervelen", etc... is gemakkelijk gezegd. Heb 't hier al vaak gezegd, maar als je nodige voorbereidingen neemt en ook aandacht besteed aan kleine kids, eigen speelruimte, clown/springkasteel, eigen slaapzaaltje, dan hoeft 't niet onoverkoomlijk te zijn dat ze aanwezig zijn op feest.

evy
1-3-2009
 Meld misbruik6-5-2010 22:49:34

Bij ons waren(zijn) er weinig kindjes in de familie. Ons zoontje was net 2j en dus ook onze bruidsjongen. Dan nog 2 kinderen van m'n schoonzus, 10 en 12. Zij waren er uiteraard de ganse dag bij. Het feest ging door op 2 straten van m'n schoonzus, dus als ons zoontje van 2j moe was, dan zouden haar kinderen met hem naar huis gaan.
Laat ons zeggen dat het ruim middernacht was geweest hoor!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik7-5-2010 10:27:42

Dat het 'n keertje later wordt, kan ook niet zoveel kwaad hé... allé, toch ni in de grote zomervakantie als ze nog 'n hele maand hebben... wa maakt dat nu da ze dan ni om 20u30 slapen?! 8o)

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik7-5-2010 11:15:11

@ kathleen: je hebt mss wel gelijk als je zegt dat het niet aan een ander is om te zeggen tegen mensen hoe ze hun kinderen moeten opvoeden maar het probleem dat ik heb met de kinderen van mijn getuige is dat ze ze laat rondlopen met eten in hun handen ( alle soorten voedsel wel te verstaan) en als ik moet rondlopen met mijn kleed (hoe klein mijn sleep ook is) over plat getrapte tomaat, eieren,... dan is dat wel mijn probleem!
en als mijn genodigden last hebben van luidruchtige kinderen is dat ook mijn probleem!
en het jammere is dat ik uit ondervinding nu eenmaal weet dat de mensen die zich bezighouden met hun kinderen op zo'n dag nu eenmaal kleiner is dan de groep die ze gewoon laat doen.
en wat het voor mij nogal moeilijk maakt is dat ik met vrienden een veel beter contact heb dan met familieleden van mijn vriend ( die zien we eigenlijk 2x per jaar en dan nog eerder toevallig) en vrienden zien wij elk weekend, dus waar moet ik de grens trekken over wie zijn kinderen mag meebrengen en wie niet en als ik ze allemaal laat komen dan zal ik een ferme lening moeten afsluiten om mijn feest betaald te krijgen hoor!
dus hebben wij de grens gelegd op totaal geen kinderen buiten onze eigen 2 schatjes.

mss krijg ik nu veel tegenwind maar ik wou toch even mijn standpunt verdedigen waarom ik geen kinderen uitnodig op mijn feest.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik7-5-2010 11:27:06

fiogf49gjkf0d
@Lesley, ik veroordeel jou niet. Ik licht alleen mijn visie toe, net zoals jij dat doet, en zolang we dat beiden respectvol doen, maakt 't niet uit... ;)

Tuurlijk is er ook één kind dat ik ENERZIJDS er liever niet bij heb, maar da's omdat m'n nicht met 'n marginaal geval verkeert, die heeft al twee dochters van bij elk 'n andere vrouw, dus niet kind van mijn nicht zelf zeg maar. Zelf heeft zij verstandelijke handicap waardoor ze totaal onbekwaam is om kinderen op te voeden, hij is ook ni al te snugger.
Ze zijn 'n beetje van: duw haar alles in handen wat ze wil, alle nieuwste Nintendo DS-spelletjes en dat volstaat. Op familiefeesten kijk haar vader en m'n nicht er amper naar om, maar ze zoekt continu aandacht op negatieve manier, ze liegt altijd, hangt 't varken uit, ...

Maar ja, da's haar schuld ni, gelukkig is er dan rest van familie die zich er wel over bekommert en je ziet haar dan glunderen/genieten van die aandacht. Als ik haar dus puur daarom niet zou toelaten, heb ik ook gevoel dat ik haar iets afpak, ook al heeft ze stempel van ADHD (ten onrechte denken we) en probleemkind. Bij haar zijn de ouders het probleem, en zoals jij het beschrijft is dat bij jou ook. Als er andere mensen dat beetje opvangen zoals mijn familie, hoeft het niet per sé 'n probleem te zijn dat ze aanwezig is, maar ik snap dat het niet overal zo simpel is.

Ben er heus wel mee eens dat je elk geval apart moet behandelen, over de vraag of kinderen wel/niet mogen komen, kan je niet zwart/wit antwoorden. En snap ook wel dat je dan consequent wil zijn, allemaal of geen kids, anders kwets je die personen zelf, en of dat een zoveel betere optie is, is nog maar de vraag...

Maar kijk, met mijn gastenlijst en mijn keuzes (inzake apart zaaltje enz.), denk ik dat ik met hand op hart kan zeggen dat kids GEEN probleem vormen op feest. Ik wil me dan ook niet "veroordeeld" voelen door anderen die me dan even gaan zeggen dat het immoreel is omdat ze "op tijd" in hun bed moeten liggen enzo... Ik snap dat dat bij sommigen 'n bekommernis is (en terecht), maar je moet dat in z'n geheel zien... Bij mij is 't middenin grote zomervakantie, is dat zo erg als ze zondag langer slapen??? En/of maandag nog wat langer??? 't Is niet dat ze naar school moeten, snap je?

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik7-5-2010 11:50:16

hey,
ik wou met dit berichtje helemaal niemand op de tenen staan!
ik wou gewoon weten wie er nog kinderen heeft op zijn avondfeest (zoals hierboven al vermeld is)!
het kwam bij mij gewoon over of ik was verkeerd bezig met wel kinderen toe te laten!
ik vind het alleen raar als je zelf kinderen hebt van alleen die 2 toe te laten, zoals ik heb er 1tje en als die daar dan de ganse avond alleen tussen volwassenen moet zitten gaat die haar ook snel vervelen! en dan is mijn dag ook om zeep! ik heb ook een adhd kindje er tussen zitten (is trouwens ook mijn bruidsjongen) ik vind het erg dat die altijd een slechte stempel krijgen! moet ik dan zeggen nee je mag niet komen!
moesten ze mij uitnodigen en zeggen je kind mag niet meekomen, sorry maar dan ging ik zelf ook niet!

met nieuwjaar blijft die van mij ook altijd meevieren dus wat maakt het dan uit dat ze diene dag ook lang op blijft! sterven doen ze er niet van!
nu dit blijft natuurlijk ieder zijn eigen mening en apprecieer die ook!
we zullen wel zien wat die dag brengt en hoop dat de kindjes hun ook allemaal amuzeren want dit is toch de bedoeling!
grtjs jessie

Naomi

Meld misbruik7-5-2010 13:13:50

Hey Jessie;

Binnen een 20 dagen is het " onze grote dag".
Wij zijn met een groot gezin en dat wil zeggen dat er kleinkinderen rondlopen, dus neefjes en nichtjes van 2,5 jaar tot 19 jaar.
De meesten zijn onder de 15 dus dat zijn toch nog wel vrij kleine volwassentjes, niet!!
Ik heb op voorhand geen problemen hiervan gemaakt, omdat ze ook een deel zijn van mijn leven. Alleen moesten de respectievelijke ouders wel zelf voor opvang zien te vinden.
Wat ook zeer normaal is, niet?!

Mijn jongste broer heeft 3 kinderen waarvan 2 jongsten niet ouder zijn dan 6, dus zij hebben iemand opgetrommeld om hen te komen halen na het avonddiner. Wel te verstaan is dat de persoon die de kinderen komt ophalen ongeveer 1u30 lang moet rijden om tot het feestzaal te komen.

De meeste andere kinderen blijven tot het echt niet meer gaat en te moe zijn. Maar ik betwijfel dat dat het geval gaat zijn, want ik denk zelfs dat ze blijven doorfeesten, nadat wij weg zijn

Maar ok, zoals ik al zei, moeten de ouders zelf hiervoor hun oplossing vinden.

Heel veel succes met je voorbereidingen en maak er een ongelofelijke dag van!!

Groetjes,

Naomi

Wij bruidjes in spé hebben al genoeg dingen te doen en aan te denken, dat we dat ook weer niet moeten, hé!!

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik7-5-2010 13:58:38

Hey Jessie,
Bij ons zijn er geen kindjes uitgenodigt (denk niet dat onze zoon van dan bijna 18 in de categorie "kindjes" valt), omdat we willen dat de ouders ook een ontspannen avond hebben waarbij ze niet om hun kids moeten denken.
Wat misschien een idee zou kunnen zijn is het volgende: kijk eens of er in je directe omgeving (bijv. familie, vrienden, buren) een aantal kids (ik zou zeggen vanaf een jaar of 16 met verantwoordlijkheidszin) zijn die het zien zitten om zich, eventueel tegen een kleine vergoeding, op jullie feest met de kleinere kindjes bezig te houden.
Wij hebben dat gedaan op het communiefeest van onze zoon en dat liep toen perfect. De ouders hoefden niet continu op de kids te letten en de kleintjes hadden een superdag omdat ze meer dan voldoende aandacht kregen.

Groetjes,
Odile

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik7-5-2010 15:07:48

@ odile: mijn getuigen heeft al een kind van 13 en zij let al zo een beetje op de kinderen, alle als ze buiten in de speeltuin zijn!
maar ik heb totaal geen problemen met die kinderen allemaal het zijn allemaal heel lieve kinderen die niet echt apen kuren gaan uithalen! en er zullen in totaal 7 kinderen zijn dus denk nu niet dat als je daar met ongeveer 100 volwassen zit dat je ze niet in het oog kunt houden en wij zullen tijdens het dansfeest ook kinderliedjes voorzien zo hebben ze er ook iets aan!

@ lesley: sorry dat ik er dit nog even aan toevoeg maar je sleep zal zowiezo wel vuil zijn oke ik begrijp het wel van de tomaten maar dit is aan de ouders om te zeggen dat dat niet kan! en denk wel dat elke ouder daar het verstand voor heeft! die van mij heeft NOOIT met eten mogen rondlopen oke met een koek misschien!

en vrienden die ik heel weinig zie die heb ik gewoon op de receptie gezet ik wil alleen de mensen op mijn feest waar ik het ganse jaar iets aan heb! heb ik trouwens met familie ook gedaan anders kan je iedereen zijne mond vullen! maar dat is ieder zijn keus!
grtjs jessie

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik7-5-2010 15:34:43

fiogf49gjkf0d
@ kathleen: ik heb het absoluut niet aanzien als kritiek hoor, daar kan ik best tegen als het op een deftige manier ( zoals nu dus ) gezegd wordt. en ik geeft je gelijk dat je vindt dat er iemand anders buiten die ouders dan wel eens iets op kan zeggen maar het jammere in ons geval is dat ik degene ben die dat altijd doet en daar heb ik die dag geen zin in.

@ jessie: je hebt gelijk mijn kleed gaat vuil worden en daar heb ik geen probleem mee hoor ( het is trouwens niet wit dus) maar het is zoals ik hier boven al schreef, de enige die er nog een oogje op houd ben ik, zij kennen de rest van de genodigden niet zo dus... en op mijn huwelijk heb ik er geen zin in.

maar al bij al wens ik iedereen een fantastisch huwelijk toe!!!!!!!!!!!

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik7-5-2010 16:46:20

@ lesley: ik wens jou ook een fantastisch huwelijk toe!
dit was helemaal niet bedoeld voor jou ding af te breken! maar zo kunnen we eens stoom aflaten he!

grtjs jessie

sophie
14-8-2010
 Meld misbruik8-5-2010 10:00:19

fiogf49gjkf0d
wij hebben zelf nog geen kindjes, maar in de familie zijn er toch al heel wat! Bij ons wordt iedereen uitgenodigd, maar ze moeten het wel laten weten op voorhand zodat we het springkasteel van de feestzaal kunnen gebruiken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...