TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annika
10-9-2010
|
7-5-2010 16:35:25
Hey Lesley,
Wie zegt dat je op de klassieke manier moet trouwen?
Je beslist toch zelf wat je doet en wat niet?
Kijk eens wat rond en durf wat buiten de lijntjes kleuren.
Je kan best ergens een leuke zaal aan een betaalbare prijs vinden.
Geef een kleinschaliger feest of juist een party voor iedereen ipv de avonddiner
Je kan relatief goedkoop ook leuke trouwkleedjes vinden en anders ga je toch voor een andere outfit? (die je bvb later wel nog kan dragen)
Wij doen het ook anders hoor, wij hebben ook pas een huis gekocht en zitten in de verbouwingen binnenkort
|
|
lesley
3-9-2011
|
7-5-2010 16:45:37
je hebt wel gelijk ja
maar tkost moeite om van die meisjesdroom af te stappen hoor
ik denk dat ik het eventjes laat rusten en dan herbeginnen met heel goed uit mijn doppen te kijken he en eens rond te vragen, ik heb toch nog een jaartje de tijd...
|
|
frida
6-2-2010
|
7-5-2010 17:17:56
he,
als je uitkijkt naar een parochiezaal en bijna alles zelf doet bespaar je echt veel geld...
Wij hebben na de kerk een uitgebreide receptie gegeven met natuurlijk bruidstaart veel hapjes en belegde broodjes drank zoveel als ze wilde of op kregen.
Je maakt het zo duur als je zelf wilt.
Frida
|
|
Stephanie
5-2-2011
|
7-5-2010 18:21:18
fiogf49gjkf0d hei! Wij zijn ook zeer basic bezig hoor, wij trouwen met het alternaatief (vrijzinnig huwelijk), dat is volledig gratis. Aangezien mijn vriend toch geen kostuumdrager is, gaan we geen kopen maar een huren. Ringen kopen we in titanium (prijs vanaf 50 euro ong) omdat we het op werk toch niet mogen dragen. Wij betalen idd nog veel voor het avondfeest maar kdenk dat je dat ook een stuk goedkoper kan doen. Fotograafr is meestal ook een grote kost maar als je een student fotografie neemt of zo is dit ook al een stuk goedkoper!
veel succes
|
|
katrien
1-10-2010
|
7-5-2010 19:36:49
Hey,
Wij hebben in totaal zo een 65 man voor avondfeest enzo.
Zijn peter gaat de fotos trekken,dus kost uitgespaard.
De zaal is van iemand die hij kent,200 euro :-)
Hij gaat zijn kostum gaan huren,ik krijg mijn kleed van mijn papa.
Heb 1 gekozen van linea raffaeli.
Je kiest zelf hoeveel je eraan wilt geven hoor.
Wij hebben juist ook een huis gekocht en voor oktober moet onze electriciteit gekeurd worden,dus weer een hoge kost bij.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
7-5-2010 20:20:27
fiogf49gjkf0d Inderdaad, een feest kost geld... Maar met alle cadeaus die we hebben ontvangen, zijn we (om het lelijk te zeggen) volledig 'uit de kosten' geraakt. De hele dag heeft ons uiteindelijk geen cent gekost!
|
|
Friedl
2-7-2010
|
8-5-2010 15:51:40
fiogf49gjkf0d Wil je een echte trouwjurk ? Als dat niet persé hoeft, kun je daarop veel besparen ! Kijk eens rond in de wat duurdere kledingszaken. Karen Millen in Antwerpen heeft bv. een paar mooie lange of korte beige/champagne kleurige jurken, rond de €200 of €300...
|
|
Liesbeth
24-4-2010
|
9-5-2010 8:50:06
fiogf49gjkf0d Hallo Lesley,
Als je wat uitkijkt, kan het ook goedkoper.
Enkele tips:
1) Trouwjurk in outlet-winkel kopen of kiezen voor een jurk in kleur.
2) Kostuum in solden kopen of laten maken
Schoenen in gewone schoenwinkel kopen.
3) amateurfotograaf ipv professional
4) geen auto's huren
5) gastenlijst beperken, want vooral het eten is grootste hap in budget
Eventueel kiezen voor alternatief (bbq, koudbuffet, walking diner, broodjesreceptie, dansfeest), ipv receptie en avondfeest met 5-gangen menu.
6) uitnodigingen simpel houden en zoveel mogelijk persoonlijk afgeven
7) geen dure juwelen
Als je geluk hebt, krijg je wel van gasten mooi cadeau terug, maar dit is -meestal- niet voldoende om alle kosten dekken.
Het is handig om op voorhand budget op te maken met alle te verwachten kosten:
Als je eens googlet, kan je een voorbeeldje wel terugvinden.
Succes!
|
|
lesley
12-6-2010
|
9-5-2010 15:09:50
fiogf49gjkf0d hey naamgenoot,
ook wij hebben geen gigantisch budget hoor.
wij hebben een zaal gehuurd waar je nog vrij je traiteur mag kiezen en zelf voor je wijn mag zorgen enkel bier en frisdrank dienen afgenomen te worden van de zaal en dit dan nog aan inkoopprijs.
onze traiteur daar hebben wij eerst goed prijzen gekeken en vergeleken en uiteindelijk prijs kwaliteit gekozen, wij betalen nu 38 euro p.p. voor een 2 uur durende receptie, dan koud buffet en dessertenbuffet.
en ook qua vervoer, oftewel rijd je zelf oftewel doe je zoals wij en neem je enkel vervoer voor jezelf en de rest kan gerust met hun eigen auto naar gemeente/ kerk rijden.
fotografen heb je ook in alle prijsklassen, maar daar raad ik je toch aan om eerst goed uit te kijken want wij hadden hier toch veel meer kunnen hebben voor de zelfde prijs dan dat we nu bekomen zijn.
maar al bij al zijn wij nu toch ook een goede 10000 euro kwijt en dit dan nog zonder mijn bruidsjurk.
lesley
|
|
Tamara
24-6-2011
|
10-5-2010 15:25:40
wij hebben hetzelfde probleem!
we hebben pas bouwgrond gekocht, volgend jaar gaan we waarschijnlijk beginnen.
we gaan niet te veel gasten uitnodigen, enkel dichtbije familie en goede vrienden die we wekelijks zien.
we gaan een bbq houden, hopelijk met mooi weer erbij :) dat spaart ook al, de schoonmoeder gaat de taart maken. mijn kleedje ga ik wss in de outlet halen, dat scheelt soms de helft van de prijs! hopelijk kunnen we het feest buiten doen en anders in een schildezaal denk ik, je maakt er zelf wel iets moois van. niet boven de stand gaan leven :)
we zijn ook nog aan het twijfelen of we wel voor de kerk trouwen.. das ook weer 200€ en laten we eerlijk zijn, er zijn er nie veel die tegenwoordig nog naar de kerk gaan.. maar ik ben nog aan het twijfelen :)
succes!
|
|
lesley
3-9-2011
|
12-5-2010 9:41:28
hey
voor mn jurk is dat wel een goed idee zo'n outledstore, mn vriendin heeft me daarover gebeld vorig weekend zij moet naar de trouw van haar broer en heeft haar kleedje uit zo'n winkel gehaald en ze moest direct aan mij denken
en ik denk er ook over om gewoon een bbq te doen ofzo in de tuin
ZONDER vrienden wel want een paar weken geleden zijn zijn vrienden op bezoek geweest en die gaan gewoon in uw tuin gaan plassen waar ge zit op te kijken HOE ONBESCHOFT KUNT GE ZIJN?!?
maar 10 000euro geven voor een trouwfeest?? No way!! De helft van dat bedrag vind ik al veel...
|
|
Elissa
9-7-2011
|
25-9-2010 9:51:34
hey lesley het kan idd ook goedkoper...
zoals ze zeggen je trouwjurk in een outletstore,
maar je kan het ook evengoed huren... ik betaal 300 euro voor de huur van mijn kleed... ik moet ook 200 euro waarborg geven maar die krijg ik meteen terug als ik het kleed terugbreng.
- een kostuum vind je ook in c&a en new look voor nog geen 100 euro...
- een boeketje kan je evengoed laten maken voor 60 euro als voor veel meer, het is wat je zelf kiest
- onze zaal kostte ons geen geld enkel 175 euro waarborg die we die avond zelf terugkrijgen... de drankafname is daar wel verplicht en we moeten minstens 700 euro aan drankafname doen...
- versiering kan je in ava vinden of in action shop...
- kleding voor bruidskindjes gewoon in offerandestraat in antwerpen of iets dergelijks...
- ons koud buffet is voor 50 personen en kost ons net geen 800 euro
- vervoer kan je zoals al gezegd gewoon ieder zelf laten regelen...
- je uitnodigingen via vistaprint.be of gewoon bij AVA
- op www.bedankjes.nl vind je gewone en niet zo dure bedankjes voor je gasten
- als dj misschien iemand dat je kent... en anders heel goed rondzien... je vind ze vanaf 300 euro dacht ik...
- een fotograaf, ik kan je aan iemand helpen die het voor 125 euro doet... en anders iemand bevriend van de familie...
- je make-up kan je zelf verzorgen of een vriendin of je moeder...
- onze bruidstaart kost ons 150 euro voor 58 personen en ik mocht een eigen ontwerp of voorbeeldfoto geven...
- voor je trouwschoenen hoef je heus geen echte trouwschoenen te nemen... ga in een gewone schoenwinkel eens kijken wat je vind!
- voor in de kerk te mogen trouwen moesten wij 250 euro betalen...
- ook kan je voor je bloemdecoraties eens iets gaan ophangen waar ze leren voor bloemschikking, kost je waarschijnlijk een hoop!
- en als je trouwt voor het gemeentehuis scheelt het een hoop in de kosten als je dat niet op een zaterdag doet :p wij trouwden op een maandag en hebben enkel ons trouwboekje moeten betalen..
hopelijk heb je er wat aan :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|