TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Dorothea
10-9-2010
|
9-5-2010 21:38:58
fiogf49gjkf0d Wij zitten met een gelijkaardige situatie: mijn vriend is van Diest, ik van Kortrijk en we trouwen in Kortrijk. Heel zijn familie verwachtte dus ergens van ons dat we voor vervoer en logies zorgden. Nu is het wel zo dat ik van Kortrijk ben en een deel van mijn familie hier ook woont, maar 80% van mijn familie woont in het buitenland, dus heb ik simpelweg gezegd dat als we 't voor hen moeten doen, we 't ook voor mijn familie moeten doen en dat we dat simpelweg niet kunnen betalen. Nu betaalt iedereen zijn eigen logies en ze maken dat ze duur of zo goedkoop als ze zelf willen. Dit zal waarschijnlijk wel onze kado's "beïnvloeden", maar dat maakt ons niet echt uit :)
|
|
Reina
28-8-2010
|
9-5-2010 23:26:41
fiogf49gjkf0d Ik kom ook uit het noorden van Nederland en mijn vriend is van 't Waasland, wij wonen hier en trouwen natuurlijk ook hier. Mijn familie moet dus ook 300 km reizen. Zij gaan hier gewoon een week op verlof tijdens onze trouw. In een vakantiehuisje, ze betalen dat zelf en verwachten ook niks van ons. Je kan het aan de mensen zelf overlaten, vraag aan jou familie, wie zit het zitten om gastgezin te zijn? En je kan dan tegen zijn familie zeggen ik weet een paar logeer adressen en websites van hotels en campings in de buurt doorgeven, dat is dan ook wel de hint van betaal het zelf.
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
10-5-2010 0:03:11
bij ons betalen ze het hotel zelf of ze blijven bij vrienden slapen. Ook al kennen ze die niet goed, het is maar slapen...
groetjes
|
|
Sarah
28-8-2010
|
10-5-2010 6:06:50
Bij ons betalen ze dit ook zelf. De dag op zich is al duur genoeg zonder dat je voor iedereen verblijf moet betalen. Er is ook nog bij niemand gebleken dat ze verwachten dat wij dit betalen, hoor.
|
|
frida
6-2-2010
|
10-5-2010 7:38:28
He,
Mijn familie komt ook uit Nederland ( Den Helder), zij hebben zelf ingestaan voor het verblijf.
Groetjes
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
10-5-2010 7:54:30
fiogf49gjkf0d Hallo Lieve,
niet zo gek dat ik hier ook weer over mee kan praten zeker, zelfde situatie hier.
Wij voorzien enkel voor ouders/grootouders & gezin van bruidskindjes een kamer. Op onze uitnodiging hebben we wel een zinnetje van: "Voor routeplanners, accommodatietips, een tipje van de sluier en meer praktische informatie, kan u terecht op onze website: .... .com"
Daarin hebben we om hen het gemakkelijk te maken wel al een overzichtje gezet van websites. In Puurs valt dat dik tegen qua prijzen gemiddeld 90,00 EUR per kamer, in Antwerpen heb je al kamers vanaf 30;00 EUR, vooral bij vroeg boeken.
Zou er in ieder geval niet te ver in gaan, niet tantes/"ooms" ;) enzo... Denk niet dat zij het verwachten, schoonouders wellicht wel, maar ja, is altijd moeilijk te zeggen...
Wij hebben geen camping in buurt gevonden, zou nog goedkoper zijn en geschikter voor sommigen. Maar hum... geeft dat nergens problemen? Mijn schoonfamilie is nogal refo-/hervormd minded, en op zondag wakker worden in een hotel, daar wordt gewerkt enzo??? Dus als wij tegen dan huisje/app. hebben, maar die kans wordt met dag kleiner, dan kunnen er paar refo's in 't app. in A'pen logeren bij ons...
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
10-5-2010 7:55:20
fiogf49gjkf0d P.S.: Kan ook jeugdherberg op 't Kiel aanbevelen. :)
|
|
Naomi
|
10-5-2010 8:17:09
Hoi,
In het begin was ik daar ook heel hard mee bezig geweest van hoe en waar ik mijn gasten( die toch van Frankrijk, Zwitserland, Nederland,... komen) om die een slaapgelegenheid aan te bieden. Maar dat werd, zeker voor het bruidspaar zeer duur en we hebben het achterwege gelaten.
Wel hebben we verschillende sites opgezocht die schappelijk zijn van prijs/kwaliteit en die naar alle genodigden doorgestuurd. Zo kan ieder naar believen zelf kiezen of ze in een slaapgelegenheid dicht bij de zaal zoekt of toch nog naar huis gaan.
Zo heeft ieders wat wils!
Groetjes en succes!
Naomi
|
|
Odile
7-5-2011
|
10-5-2010 8:24:22
fiogf49gjkf0d Wij hebben hetzelfde voor, ik heb een optie genomen op alle kamers (15 in totaal) van het hotel en een speciale prijs gekregen (en voor onszelf een upgrade gekregen van kamer naar suite). Ik moet een week voor we trouwen de namen en het aantal kamers we effectie nodig hebben doorgeven, maar iedereen moet zelf z'n overnachting betalen.
|
|
katrien
1-10-2010
|
10-5-2010 9:02:14
fiogf49gjkf0d Hey
Ik ben van dendermonde maar we trouwen in brugge.
Mijn familie blijft hier dus slapn.
We hebben zelf een hotel gezocht voor hen,maar ook gezegd dat ze dit dan wel zelf moeten betalen.
Dit was voor niemand een probleem.
Mijn papa gaat zelf 3kamers betaln,1voor hem,zus en broer dan :-)
xxxx
|
|
Nathalie
11-9-2010
|
10-5-2010 9:13:07
Dag Lieve,
Wij hebben in juli een trouwfeest in Frankrijk, in de Loirestreek, niet direct bij de deur (750 km). Wij moeten ons logement zelf zoeken en betalen!
In augustus hebben we nog een trouwfeest in Duitsland (400 km). Hier heeft het koppel zelf 2 hotels gezocht, maat ook hier betalen we het logement zelf!
|
|
Lieve
26-6-2010
|
10-5-2010 9:26:20
fiogf49gjkf0d Bedankt voor de reacties! Toch wel goed om te zien dat de meesten het erover eens zijn dat ze zelf moeten betalen. Juist voor de schoonvader zullen we denk ik zelf wat voorzien. De tip om een lijst te maken met goedkopere hotels/jeugdherbergen is wel een goeie!
@Kathleen: hier hetzelfde probleem met de refo-toestand. Schoonpapa zal ws zaterdagavond gewoon vroeg het feest verlaten om toch op tijd in NL te zijn. Zo hoeft hij zondag niet te gaan rijden/in hotel wakker te worden. De broers zijn niet gelovig, dus die zullen er wel gewoon een weekend Antwerpen van maken verder denk ik...
|
|
Kimberley
12-6-2010
|
25-5-2010 11:53:36
Hallo Lieve,
Ik heb familie en vrienden die uit Spanje en Griekenland komen. Een deel leg ik te slapen in ons eigen appartement en ik en mijn partner gaan zelf op hotel ;)
Het andere deel voorziet zelf hotel en betaalt dit ook zelf.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|