Terug naar overzicht
fiogf49gjkf0dHallo, Onze ringen komen van Wim Meeussen en zijn in de "natuurlijke wit goud kleur". Als je echt blinkend wit goud hebt, doen ze er een laagje over & kan dat inderdaad verkleuren, vandaar dat wij natuurlijk wit goude kleur hebben. Dat is beetje "geeler" maar kan ook niks meer aankomen. Nieuwe ringen kopen? Of nieuw laagje laten overleggen? Heb je geen garantie? Grts Marieke
hoi, ik heb enige tijd geleden ook een wit gouden ring gekregen van mijn mama en die verkleurt ook. Ik denk dat dit gewoon normaal is bij wit goud. Als je hen terug laat oppoetsen zijn ze terug wit.... groetjes
de normale kleur van witgoud is nog steeds een beetje gelig, als je hem echt wit wit wilt hebben, dan doen ze daar een laagje over, dat natuurlijk door het dragen en in aanraking komen met vb tafel, stuur, door het werk, kan krassen en verkleuren bij ons is dat goed uitgelegd geweest (Kris Baele) en hebben dan gekozen voor een niet gladde afwerking, om het wit langer te behouden
Waarom wordt een witgouden ring of trouwring geel ? Omdat goud van nature geel is, wordt om wit goud te bekomen een legering gemaakt met palladium . We bekomen dan gebroken wit.Om zoveel mogelijk de kleur van platina te evenaren worden de trouwringen &juwelen afgewerkt met een laag rhodium .Bij slijtage komt echter de oorspronkelijke kleur weer te voorschijn .Vroeger gebruikte men nikkel voor het legeren van goud om zo de witte kleur te verkrijgen .Hoewel nikkel het goud een wittere kleur geeft dan palladium waardoor rhodieren overbodig is .Is dit bij wet verboden en af te raden, nikkel leidt immers vaak tot hevige allergische reacties .De trouwringen kunnen opnieuw voorzien worden van een laagje rhodium. De enige oplossing is als je echt wit wit wilt en dat zo blijft. Is platinum. Maar is voor de gewone mens bijna niet meer te betalen. De enige oplossing is om de zoveel tijd een nieuwe rhodiumlaag erop laten plaatsen. Dat uw ring gelig is heeft niets te maken met slechte kwaliteit ofzo. Groetjes Nele
Bij ons werd dit ook gezegd toen we onze ringen kozen. Het witgoud wordt gelig, maar kan terug gekuist worden. Mijn (witgouden) verlovingsring en onze (witgouden) trouwringen komen van bij 2 verschillende juweliers en hier hebben ze allebei hetzelfde gezegd. Het geldt dus gewoon voor alle witgouden juwelen die veel gedragen worden. Groetjes Mieke
Hallo Dit is idd normaal zoals hierboven ook al gezegd wordt. Witgoud is in feite lichtgeel maar dit wordt bewerkt om het echt wit te krijgen. Door het dragen gaat dit witte er echter af en krijg je een gele schijn. Als je het echt wit wilt houden moet de ring dus na x aantal tijd eens bijgewerkt worden. Je moet je dus helemaal niet bedrogen voelen hoor! Groetjes Katrien 325 dagen getrouwd!
Hallo, Wij hebben ook witgoude ringen besteld, en wit goud is van nature nog wat champagnekleurig. Ze hebben er waarschijnlijk een rodhium laagje opgezet dan is hij echt wit. Maar dit gaat er wel af. Nu vind ik twee weken wel heel snel hoor. Ik heb mijn witgoude verlovingsring nu bijna 2 jaar aan en hij is niet meer wit, maar lichtjes champagnekleurig. En dat stoort zelfs niet. Ik zou je aanraden om een nieuw rodhium laagje erover te laten zetten (misschien bij iemand anders). Groetjes Annelies
Het lelijke eraan is dat die niet overal egaal geel wordt maar met grote plekken :s
Dat zijn de plaatsen waar de ring het meeste afziet. Bv aan de binnenkant van de vinger of als je hem eens gestoten hebt. Of als hij op een bepaalde plaats altijd ergens tegenaan wrijft. Toch nog veel succes!