Nu Online
Momenteel zijn er 550 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksgeloften

10-5-2010 22:52:41
Ik weet dat de geloften iets persoonlijks is, maar ik weet niet goed hoe er aan te beginnen. Er zijn zoveel dingen die ik zou willen zeggen, maar dan wel op de juiste manier. Ik heb zelf al zitten zoeken, maar kan nergens een voorbeeld vinden. Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes
Evita

Evita
12-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 3628

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-5-2010 10:08:48

Onze tekstjes waren:

Priester:

Mag ik jullie dan vragen elkaar de rechterhand te geven en hier in deze gemeenschap voor familie en vrienden en voor deze Kerk en voor God jullie trouwbelofte uit te spreken?

Robby:

Véronique, ik hou van je, gewoon zoals je bent. Ik ben blij dat ik je mocht ontmoeten en dat onze liefde kon groeien tot wat ze nu is. Ik wil je man zijn en ik beloof je trouw te blijven, ook als het eens wat moeilijker gaat. Ik wil voor je zorgen en me samen met jou inzetten voor ons gezin waar ook kinderen gelukkig kunnen zijn. Laat ons dit doen, ons hele leven lang.

Véronique:

Robby, ik zie je graag. Ik hou van de pretlichtjes in je ogen, van je doorzettingsvermogen en je werklust. Ik ben blij dat ik jouw vrouw mag zijn en ik beloof je trouw te blijven, in goede en minder goede tijden. Ik zal je voor altijd liefhebben en je steunen, mijn hele leven lang. Ik wil samen met jou bouwen aan een warm nestje waar ik als een lieve mama kan zorgen voor jou en voor onze kinderen.

Onze priester zei dat we ze zelf mochten aanpassen, maar dat ze wel gebaseerd moeten zijn op de originele (dus er moet o.a. in staan dat je er altijd voor elkaar zult zijn in goede en minder goede tijden, dat het voor altijd is,...).

Naomi

Meld misbruik11-5-2010 14:09:54

Hoi,

Bij ons gaat het zo gebeuren op 29/05/2010

HUWELIJKSINZEGENING
- door: de voorganger

Naomi en Alexander, het huwelijk is een belangrijke stap in het leven. Het heeft niks te maken met 'voor de schone schijn'. Het is iets veel dieper. Het heeft te maken met verbondenheid, met een leven lang zeggen: 'jouw geluk ligt me toch iets nader dan het mijne'.

Het is niet moeilijk om getrouwd te zijn als al je verlangens worden vervuld maar het draait net om 'liefste' te blijven zeggen doorheen de vele tegenslagen die zich kunnen voordoen.

Wanneer jullie hier vandaag 'ja' zeggen tegen elkaar, bedoel je daarmee: 'hier ben ik voor jou, met alles wat ik heb, met alles wat ik kan, met alles wat ik ben'.

Ik wil me inzetten voor de meest boeiende opdracht die me ooit in mijn leven is gegeven, namelijk: 'jou gelukkig maken'! Mag ik daarom, voor dat jullie aan die opdracht beginnen, de volgende vragen stellen:

Zijn jullie uit vrije wil en met de volle instemming van je hart naar hier gekomen?

Naomi & Alexander:

Ja, dat zijn wij.

( Duitstalig)Zijn jullie bereid elkaar te aanvaarden als man en vrouw en in liefde voor elkaar te leven?

Naomi & Alexander:

Ja, dat zijn wij.

Zijn jullie bereid om als vader en moeder het spoor te trekken voor jullie kinderen, om hen in jullie liefde te laten delen en ze in jullie Geest op te voeden?

Naomi & Alexander:

Ja, dat zijn wij.

OVERHANDIGING VAN DE RINGEN - door: Zoon Izäk

Vervolg door: de voorganger

Trouwen spreekt van handen die elkaar dankbaar ontvangen, die blij geven en delen, die samen werken en rusten, die samen leven hand in hand.

Deze handen versieren we vandaag met het teken van hun trouw, het teken van het eindeloos geluk, waarvan het begin een diep mysterie is en waarvan we hopen dat er nooit een eind aan komt.

( Duitstalig)Zegen deze ringen omdat Naomi en Alexander deze ringen als blijvend teken van respect en liefde aan elkaar schenken.

Mag ik jullie dan vragen elkaar de rechterhand te geven en hier voor jullie familie, en vrienden, voor God en voor deze gelovige gemeenschap jullie kostbare liefde bekend te maken door jullie trouwbelofte uit te spreken.
HUWELIJKSGELOFTE:
Naomi:

Mijn lieve Alexander, ik wil je vrouw zijn.
Ik wil samen met jou de boeiende weg van het leven begaan. Ik wil je reisgenoot zijn op de vlakke wegen van het alledaagse en op de steile wegen van het onverwachte.
Ik hou zielsveel van je!
Neem deze ring, als teken van mijn liefde en trouw.
Alexander:

Mijn lieve schat, ik wil je man zijn en
dat ik jou vandaag tot mijn vrouw kies, is een vrije en bewuste keuze.

Ik hou van je en wil van je blijven houden.

Ik wil bij je zijn, zoals ik ben, anders dan jij, maar dat is goed zo.

Samen met jou wil ik de boeiende weg van het leven bewandelen. Samen zullen we voortaan het leven delen, zowel de gelukkige momenten als de pijnlijke dagen. Met jou wil ik een echte thuis bouwen van liefde, vriendschap en geborgenheid, voor ons en onze kinderen.

Heel graag wil ik samen met jou onze kinderen begeleiden tot vrije, blije mensen die kunnen kiezen, kunnen delen, kunnen liefhebben.

Schat, ik hoop dat we samen echt gelukkig worden.

Ik hou ook zielsveel van je!

Neem deze ring, als teken van mijn liefde en trouw.

Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info