Nu Online
Momenteel zijn er 321 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen tussen stadhuis en avondeten?

11-5-2010 9:07:54
Wij huwen om 12u15 op het stadhuis. En 's avonds om 18u hebben wij de viering en daarna apero met avondeten. Nu vroegen we ons af wat we kunnen doen (met het volk) tussentijds? We dachten eerst thuis sandwichen te geven, maar dat vult geen hele NM he. We willen ook vermijden dat iedereen al zat is tegen dat we naar onze viering moeten gaan. Ook hebben we niet graag dat het bij ons thuis is want dan heb je extra werk en opkuis erna. Wij gaan ook in de NM foto's nemen. Ik heb al gehoord dat ze de mensen gewoon 's avonds vragen voor de viering en eten en dat de dichte familie na het stadhuis gewoon terug naar huis gaan tot 's avonds. Maar dit is misschien een beetje raar? Er zijn ook mensen bij die van verder komen, dus die kunnen niet terug naar huis... Wat kunnen we doen, zonder nog al te veel extra kosten te hebben?

Vuur jullie ideeën maar af!

Nathalie

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1328

Inge
8-10-2011
 Meld misbruik11-5-2010 9:23:03

Hi Nathalie,

Wij hebben net hetzelfde probleem.
Bij ons is het al zover gekomen dat wij er aan denken om de trouw (gemeentehuis) en de feest op een andere dag te doen.
- eerst trouw voor de wet met ouders, zussen, broers en getuigen. Daarna thuis een glaasje met een hapje.
- week daarna gewoon relax, 's avonds feest. Dan heb je een hele dag voor kapper,...

Groetjes, Inge

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik11-5-2010 10:22:28

Je zou kunnen naar een park gaan of een stadsbezoek met gids plannen, boottochtje met terrasje achteraf, dat soort dingen... Google eens op de dichtst bij gelegen stad en kijk wat de mogelijkheden zijn op gebied van monumenten/activiteiten of parken.
Bij mooi weer kan je een picknick in een park voorzien. De suite kan dan wandelen, uiltje knappen, babbelen,... Zo zitten jullie thuis niet met extra werk en heeft iedereen gegeten. Maar het weer moet meezitten. Mijn nicht had op haar trouw oude volksspelen gehuurd. Stonden op het overdekt terras (luifel).
Kijk eens op www.adventure-ent.be/Volksspelen.htm . De huur van 10 verschillende spelen kost 80 € en 't is fun voor groot en klein !

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik11-5-2010 10:29:52

Wij hadden een beetje hetzelfde probleem dus huwen we in de namiddag, op die manier kan iedereen na het stadhuis mee naar de feestzaal.

Karin
4-6-2010
 Meld misbruik11-5-2010 11:13:18

Wij hebben ook dat probleem.
Wij zijn vorig jaar in augustus voor de wet getrouwd en trouwen nu voor de kerk.
De viering gaat door om 14u en de gasten worden tegen 19u op het feest verwacht.
De naaste familie en vrienden gaan mee naar mijn schoonouders thuis voor een hapje en een tapje en ondertussen gaan wij voor onze foto's. Daarna rijden we samen naar de feestzaal

frida
6-2-2010
 Meld misbruik11-5-2010 11:23:35

Dag, Wij hadden het zelfde probleem daarom zijn wij op 9.9.09 voor de wet getrouwd en op 6.2.2010 voor de kerk.
Onze viering ging door om 16 uur.
Dat was echt stuk gemakelijker..
Frida

Nathalie

Meld misbruik11-5-2010 12:52:20

Bedankt voor jullie reacties!

Wij kunnen hier in Mechelen op zaterdag niet in NM trouwen, we hadden dit ook liever gedaan, maar ja... Dat van de picknick had ik ook in gedachten maar het moet idd goed weer zijn, voor boottocht hetzelfde. En hier in Belgie kan je het nooit weten he... Wat als het slecht weer is???

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik11-5-2010 17:15:36

WIj trouwen ook in de voormiddag, in bijzijn van de naaste familie. Nadien doen we een brunch met hun.
Daarna worden de foto's genomen.
Er blijft dus nog een "gat" van ong 3u, maar die tijd wil ik gebruiken om de zaal verder te inspecteren en decoreren. Ook dj en traiteur hebben de tijd nodig om op te stellen.
Wat mijn familie ondertussen wil doen weet ik niet, ofwel gaan ze mee naar de zaal, of ze maken een stadswandeling, of doen een terrasje,... dat zal zich wel uitwijzen zeker?

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik11-5-2010 22:39:36

Ja hier in St-Niklaas kun je 's zaterdags ook niet in de namiddag trouwen, daarom hebben wij een vrijdag genomen.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...