Terug naar overzicht
Ik snap uw vriend, maar weet niet goed hoe het anders te formuleren... ik zou het als buur een beetje vreemd vinden om een week van tevoren uitgenodigd te worden. Dat is nogal duidelijk dat ze niet voor de trouw zelf zijn uitgenodigd... misschien toch een receptie overwegen?
wij nodigen onze buren gewoon uit op ons avondfeest dit ook vooral omdat wij geen aparte receptie hebben en ik het toch een beetje raar vind om hen op voorhand uit te nodigen of helemaal niet. bij ons gaat het over een 5 tal koppels en dan nog 2 vrijgezellen. ik vind dat je vriend gelijk heeft de formulering komt heel raar over, mss toch overwegen zoals hierboven gezegd van toch een receptie te geven. of anders een drink in je tuin maar na de huwelijksreis en nodig dan eventueel nog mensen uit die je kent maar niet naar het avondfeest zelf komen zodat het toch voor de buren ook niet overkomt zodat zij alleen van de gastenlijst zijn geschrapt.
Of je nodigt hen uit voor het dansfeest?
ik zou het stukje van 'onze feestzaal zit al vol' eraf laten, en gewoon 'wij willen dit byzonder moment graag met jullie vieren, daarom nodigen we je graag uit ... zoals het er nu staat ga je je precies verontschuldigen omdat ze niet op het avondfeest zijn uitgenodigd, terwijl het toch ook fijn is dat ze bij jullie mogen komen? Jullie hoeven niet per sé te doen wat zij ervoor al deden