Terug naar overzicht
Hallo Deborah Dat is geen probleem meer normaal gezien. Wij trouwen ook in een andere stad dan dat we normaal zouden trouwen door omstandigheden en wij zijn daarvoor langsgeweest bij de priester waar we normaal zouden trouwen. Die zei dat het geen probleem is dat we ergens anders voor de kerk trouwen. Vroeger was dat zo dat je trouwde in de gemeente/stad van de vrouw. Het kan wel zijn dat je hiervoor papieren moet invullen, maar normaal kunnen ze je hier niet van weerhouden. GroetjesValerie
Hey Deborah, Dat is geen probleem. Dat was de eerste vraag die de diaken aan ons stelde. Bij ons zal een nonkel-priester van mijn schoonvader de viering voorgaan.
Hey Deborah, Das inderdaad geen probleem zenne. Wij trouwen in een andere gemeente met nog een andere pastoor als die kerk. Brengen zelf onze pastoor mee. Wij hebben wel een heleboel papieren moeten invullen en een reden geven waarom we in die kerk willen trouwen en waarom we die pastoor wouden. De pastoor van uw gemeente moet wel zijn goedkeuring geven. Groetjes
Ik heb al gehoord als je een andere pastoor neemt dan die die normaal die kerk doet, je ook zijn 'loon' moet betalen bovenop de pastoor die jullie dan kiezen (dus eigenlijk 2x betalen) Dit is mss wel regiogebonden en niet overal zo.
hey, wij trouwen in 'mijn' parochie maar hebben de pastoor van Karolien 'haar' parochie. geen probleem dus. Normaal gaat wat je betaalt naar het bisdom, als je een pastoor hebt die in hetzelfde bisdom werkt als waar je trouwt mag dat dus geen reden zijn om meer te moeten betalen. het loon van de pastoor wordt daar gewoon van afgetrokken, want de andere moet niks krijgen want werkt niet bij jullie dan. groetjes, Kristien