TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
julie
28-5-2011
|
12-5-2010 13:48:20
Op fotograaf kan je heel wat besparen. Als je een beetje uitkijkt kan je een fotograaf vinden die alles op dvd plaatst en dan kan je later kijken om er een boek van te maken.
Vraag vrienden of verre familie om jullie rond te voeren, dan hoef je al geen ceremoniewagens te huren.
Qua feest zou ik opteren voor een genre walking diner. Je kunt ook met de familie eten 's avonds en dan een groot dansfeest geven. Of de vrienden enkel laten aanschuiven voor het dessertbuffet. Deze formule hebben wij eens meegemaakt en was echt top! Direct na het dessert de openingsdans en beginnen fuiven. Een diner neemt als snel een groot deel uit je totale budget.
Wat de ceremonie betreft, vraag eens na of er een park is in de gemeente waar jullie kunnen trouwen. Eventueel kan dit ook in de tuin van een feestzaal.
Stel dat de ceremonie rond 16u30 is en dan om 17u30 start met receptie voor de daggenodigden. Tegen 19u ga je aan tafel en dan komen vrienden rond 21u aan! Echt toffe formule hoor!
Ik hoop dat je de moed niet laat zakken! Het belangrijkste is dat jullie dit feest kunnen vieren met iedereen die je graag ziet en de ambiance heeft niets te maken met een duur menu en de beste champagne!
Maak geen huwelijkslijst maar geef op je uitnodiging de tip om een envelopje met geld te geven, zo kan je ook je budget wat vergroten.
Hopelijk heeft dit je weer wat nieuwe moed! En als je nog vragen hebt. Shoot!!
Liefs, Julie
|
|
lesley
3-9-2011
|
12-5-2010 14:13:23
Hey
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik ben allesinds al van plan om het budget voor de kleren, ringen en uitnodigingen heeeel beperkt te houden. De jurk zou ik gaan zoeken in een outletstore, de ringen haal ik in een winkel waar ik er al vind vanaf 250eur het koppel en uitnodigingen en bedankjes zelfmaken. Voor het vervoer zorgen we ook zelf (mijn vriend is liefhebber van oldtimers en hij heeft er gelukkig zo een paar staan)
eeeeen...het heeft me veel moeite gekost om over te schakelen op zo'n gedachte....maar ik denk erover om mss gewoon een bbq te doen in de tuin enkel voor familie(aangezien de vrienden toch al bewezen hebben grote onbeschofteriken te zijn)
|
|
Annika
10-9-2010
|
12-5-2010 14:42:41
Je kan inderdaad met wat rondkijken al heel wat besparen maar alles hangt af van jouw droombeeld natuurlijk.
Moet het echt allemaal zo traditioneel?
6000 euro lijkt me al een heel mooi budget maar iedereen verwacht iets anders natuurlijk.
|
|
eline
20-5-2011
|
12-5-2010 14:49:33
heylaba
idd, alles is zoooooo duur. Weet je wat wij doen? Wij geven vanaf half acht een dansfeest voor iedereen, dus voor familie, kennissen, vrienden,... in een sjieke feestzaal, al zeg ik het zelf. We betalen 45 euro per man voor hapjes en dranken tot zo laat het uitloopt (vroege uurtjes hopelijk :))
zo krijgt iedereen eten drank en dansmuziek!
gr
eline
|
|
ingeborg
17-7-2010
|
12-5-2010 14:52:38
Hallo,
Ik was ook eerst van dat gedacht, maar als ik alles optel, ik zit zeker al over de 10000 euro! En wij letten echt op!
Vb; kleed dat ik prachtig vond; 1800 euro, was erover vond ik! Nu een kleed, even prachtig zelfs! voor 900 euro. Maar nog gee schoenen, ondergoed, juwelen etc...
Zaal en eten nemen we niet het goedkoopste, maar de middelmaat. receptie, 60 gasten voor het eten en dessertbuffet voor de vrienden da die erbij komen. Kostenplaatje is bijna 7000 euro hoor.
Nog kleren kopen vr onze 2 kindjes, misboekjes afprinten, kerk betalen, bloemen doen we niet (bespaart je ook geld) maar ga misschien witte heliumballonnen hangen.
Onze kosten zullen nog hoger gaan.
Maar het gaat prachtig zijn! (hoop ik ;-))
Ik wil je allesbehalve ontmoedigen, maar het kost gewoon allemaal ongelooflijk veel geld.
En toch denk ik dat het moet lukken hoor. Misschien een zaal huren en kijken voor een traiteurdienst die hapjes doet en dessert en een knal dansfeest dan erna?
Veel succes!!
Liefs,
Ingeborg
|
|
wendy
24-8-2010
|
12-5-2010 17:23:00
Hey ,
Hoor eens bij de parochiezaal in je buurt , hebben wij ook gedaan. Wij hebben geluk dat deze net vernieuwd is en echt prachtig is mits enkele versieringen zelf nog. En het moest ook lukken dat mijn grootouders vroeger die parochiezaal uitgebaat hebben dus we moesten helemaal niets betalen ! :-)
Goed rondhoren en kijken, je vindt heus wel iets dat past in je budget !
Grtjs Wendy
|
|
Fredie
26-6-2010
|
12-5-2010 23:24:57
Hey Mieke,
een zaal die heel erg meevalt qua prijzen, is Ten Dauwe in Aalter. Die mensen zijn heel begripvol en kunnen je zeker iets voorstellen. Je hebt budgetvriendelijke menu's maar ook barbecueformules. Maar het is echt de moeite om er eens mee te gaan praten. Ze zullen je zeker niet het duurste aankaarten maar zullen naar de beste oplossing zoeken, volgens wat jullie het liefst zouden willen. Het is een ruime feestzaal (500 m2) met een leuke tuin. Best de afrit Beernem nemen, is veel gemakkelijker dan langs afrit Aalter. Je kan misschien op hun website eens gaan kijken eerst ?
|
|
Sarah
13-8-2010
|
13-5-2010 9:02:53
Hey bruidje,
wij hebben de zaal in Hekelgem, nl. 't Brouwershof. Zij verhuren enkel de zaal en werken samen met een traiteur, zijn zeer schappelijk van prijs en je kan zelf het eten samenstellen. Je bent vrij van DJ, maar kunnen wel iemand aanraden. De drank kan je bestellen bij dichtgelegen brouwer, maar mag je ook zelf meebrengen.
Onze fotograaf is iemand van Opwijk die de hele dag meegaat met ons en alles op DVD en site zet waaruit de gasten achteraf zelf de foto's kunnen selecteren. Is een pak goedkoper dan een gewone fotograaf die toch al snel rond de 1000 euro kost.
Qua vervoer hebben we lang gezocht, maar zijn langsgeweest bij onze garage en die stellen ons een auto ter beschikking als trouwcadeau. Als je een garage hebt die mooie vervangwagens heeft, zou ik toch eens gaan luisteren. Je weet nooit.
Qua uitnodigingen of bedankjes zou ik zeker langsgaan bij Ava.
Grtz,
Sarah
|
|
katlijn
10-4-2010
|
13-5-2010 9:22:39
Dag Mieke
geef zeker de moed niet op! Ik ben zelf ook aan de voorbereidingen begonnen met het idee: dit moet lukken voor 7000euro! Zonder hulp van ouders. Uiteindelijk is alles nu (jammer genoeg) voorbij en kan ik je zeggen dat zo'n budget niet in de weg staat voor een onvergetelijke dag!
Het grootste waar wij op bespaard hebben was het eten, wij houden enorm van BBQ, en dat hebben we dus ook op ons huwelijksfeest gedaan. Eerlijk waar, aan vlees en groenten, voor 85personen (en héél veel overschot nadien dat nu in de diepvriezer zit ;-)) hebben we zo'n 900euro betaald. En er was echt niets tekort en super lekker! We hadden ook een uitgebreid dessertenbuffet met zowel fruitsla als een enorme taart cupcakes, tiramisu e.d
Het is niet onmogelijk als je erop let hoor!
Ik moet toegeven op ringen en kledij hebben we niet bespaard, kleed was 1200euro, ringen 900euro, kostuum 800euro.
Versiering hebben we zelf gedaan, hoofdzakelijk bij Ava aangekocht + helium ballonnen.
uitnodigingen zelf ontworpen wel gedrukt bij drukker dus was ook niet zó goedkoop (200euro ongeveer)
Fotografe hadden we geluk, dit is de vriendin van ... en zij vroeg een vriendenprijsje 225euro + nu nog de uren achteraf. Voor de video hebben we een collega van mijn man laten filmen, dit moeten we zelf nog monteren maar de film is echt super!!
de helpers in de zaal waren familie van mijn gtuige, dus heel ons feest draaide eigenlijk op vrijwilligers. Voor iedereen hadden we uiteraard wel een cadeau voorzien ;-) Maar dat is ook een grote kost die bij ons wegviel. En de zaal zelf was een parochiecentrum (recent gerenoveerd) met tuin. zo'n 300euro huur denk ik?
Ik begrijp het ook niet helemaal hoe wij dit hebben kunnen klaren met zo'n budget: en alles was zoals we gedroomd hadden, zelfs beter! Maar het is dus zeker mogelijk!! En de envelopjes van de gasten hebben wij gebruikt voor een onvergetelijke huwelijksreis! :-)
Succes ermee!! het is mogelijk hoor!
|
|
Sas
8-6-2012
|
25-5-2010 9:41:23
Op vistaprint kan je ook uitnodigingen maken en laten drukken. Hoe meer je er neemt, hoe goedkoper.
Heb uitnodigingen gemaakt voor onze babyborrel en was er wel tevreden over.
Sarah, met welke fotograaf gaan jullie samen werken? wij zijn ook uit de buurt...
groetjes
|
|
An
5-6-2010
|
26-5-2010 18:45:10
heb je al eens nagedacht om in de plaats van een feestzaal met eigen keuken en bediening en bar op zoek te gaan naar een zaal zonder feestuitbater. Ik bedoel dan een parochie zaal of zo. Dit betekent wel heel veel extra werk maar omdat je dan alles zelf regelt kan je heel veel besparen. Wel moet je een beetje anders denken. Er staan dan geen obers om de wijnglazen bij te vullen. Wij hebben een feest georganiseerd met lekker eten ,lekker drinken en heel wat muziek voor een fractie van de kosten die we voor een grote zaal hadden moeten betalen. Met een beetje fantasie en die 6000 euro budget organiseer je makkelijk een heel mooi feest. Wij doen het voor veel minder dan je budget. Wij hebben wel het geluk dat we geen muzikanten moeten betalen omdat mijn partner professioneel muzikant is . Ik heb ook heel veel uitgespaard door mijn kleed zelf te maken maar dat is natuurlijk niet voor iedereen mogelijk.
vel plezier met de organisatie! An
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|