Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe trouwen?

16-1-2006 13:10:38
Hey iedereen, mijn vriend en ik zouden normaal dit jaar gaan trouwen maar omdat wij in maart beginnen te bouwen hebben wij het trouwen uitgesteld. Het probleem is dat mijn vriend op vakantie wil gaan en dan daar wil trouwen. Ik denk dat ik daar spijt van ga krijgen want ik wil mijn vrienden en familie erbij. Het probleem is dan dat het een groot feest zal worden dan (ongeveer 300 personen - veel familie) en dat past dan niet in ons budget (wij willen het zelf bekostigen). Weet iemand wat we nog eventueel kunnen doen !
Alvast bedankt.

romin

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 608

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik16-1-2006 13:22:49

Hey,

ook bij ons was er het probleem van het budget. We hadden ook 300 genodigden en moeten het allemaal zelf betalen. We hebben dus het hele opzet opgeborgen als niet realiseerbaar en volgen nu dit scenario:
- trouwen in het gemeentehuis
- brunch met ouders, grootouders, broers en zussen
- foto's
- bowlingfeestje (menu + bowlen + dansfeest) met dezelfde groep + onze allerbeste vrienden (ongeveer 45 mensen).

Op het eerstvolgende familiefeest doen wij dan aperitief en/of dessert, zodat we de rest van de familie niet uitsluiten.

Want weet je, ik zou ziek geworden zijn van het bedrag dat een grote trouw zou kosten. Nu hebben we een leuk trouwfeest met de meest dierbaren rond ons én is er nog budget om op huwelijksreis te gaan.

Groetjes,
Lieve

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik16-1-2006 16:50:04

Vrienden van ons hadden ong. hetzelfde probleem.

Zij hebben enkel een receptie gegeven voor zo'n 200 man (hiervoor moet je ong. 15 euro per persoon rekenen). En daarna zijn ze met de naaste familie (ouders, broers en zussen) en de allerbeste vrienden gaan eten. Zo heb je toch iedereen erbij die je wil.

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-1-2006 17:38:26

Hey

Moeilijk hé. Mijn vriend wou eerst in Vegas trouwen, maar no way dat ik op 15 minuutjes ging trouwen!

Maar als je natuurlijk met enkel jullie aller, allerbeste vrienden (en dat kunner er geen 20 zijn)en de hele dichte familie naar zo'n romantisch eiland gaat, dat is ook een zeer speciale sfeer, om nooit te vergeten. Dan denk ik dat dat romantischer is dan een grote receptie (dat is niet echt leuk, dat is heel de tijd mensen kussen die je amper kent, en je hebt geen tijd om er echt mee te praten).

Maar ik snap wel dat dit een moeilijke keuze is.

Gelukkig hebben wij allebei een superkleine familie en zullen we op het avondfeest maar met 100 zijn.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Kathy
8-7-2006
 Meld misbruik17-1-2006 1:30:09

hallo, wij worstelden met hetzelfde probleem. hier onze oplossing: we trouwen op 8 juli hier en geven een groot feest (ongeveer 200pers) en als we volgend jaar op reis gaan naar Amerika trouwen we daar in Las Vegas nog eens. Zo is iedereen blij. We hebben het nagevraagd en dit kan hoor. Meer info vind je op www.lasvegastravelguide.nl onder het onderwerp trouwen. En zo heb ik het huwelijk dat ik wou met iedereen erbij en m'n vriend heeft z'n huwelijk in Las Vegas

groetjes en nog veel geluk

Ilse
7-7-2006
 Meld misbruik17-1-2006 7:31:53

Hallo,
Wij wilden ook graag in het buitenland huwen, Schotland met name, omdat we weg zijn van dit land. Wij huwen hier op 7 juli in het gemeentehuis en geven op 8 juli een groot feest, in een zaal waar je alles zelf kan doen. Receptie voor een 300-tal personen en avondfeest voor een 200-tal personen. 's Avonds werken we met allerlei "kraampjes" met voedsel uit een vijftal verschillende landen. Op 24 juli huwen we dan in Schotland voor de kerk en daar zullen we met 15 personen zijn, voor een week. Ouders, broers, zussen, en van elk van ons, onze beste vriend(in) met echtgeno(o)t(e). We verblijven daar een week maar hebben een locatie waar we zelf ons eten kunnen klaarmaken.
Enfin, onze twee feesten samen kosten wat een traditioneel huwelijk in een feestzaal hier kost (met een 200-tal) genodigden. Alleen hebben wij het gevoel dat wij voor dat bedrag veel meer in de plaats krijgen.
Je mag me gerust mailen als je wat meer concrete info wil,
Groetjes,
Ilse
jufilse5b@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...