TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sylvie
3-6-2011
|
12-5-2010 16:34:02
hallo,
wij trouwen 3-6-2011.
Wij hebben onze fotograaf al vastliggen en de mensen die komen zingen in de mis.
Op de offertes van de trairuers zijn we nog aant wachten.
wanneer trouwen julie?
Sylvie
|
|
julie
28-5-2011
|
12-5-2010 16:34:31
Hey Lien,
Ja een jaar vooraf beginnen is geen overbodige luxe!
Wij hebben al definitief bevestigd:
- fotograaf
- ceremoniewagens
- kerk en priester
- ceremoniemeester
- feestzaal
- DJ
- Voorlopige gastenlijst
- voorlopig draaiboek over het verloop van de dag
- Praatpaal voor op avondfeest
- Zangers voor huwelijksmis
- Heb al een eerste versie van ons misboekje (maar dit is uiteraard nog zeer vroeg...)
Heb in het najaar een zeer drukke periode op het werk en ik profiteer er van om nu al zoveel mogelijk te doen.
Hoe ver sta jij?
|
|
silvie
|
12-5-2010 16:39:13
Wij trouwen 25-06-2011 , ik dacht ook massas tijd, maar er waren toch al zalen geboekt ze die dag!! dus ik heb al locatie , stadhuis en dj geboekt en nu op zoek naar traiteur! veel succes!
|
|
silvie
|
12-5-2010 16:39:15
Wij trouwen 25-06-2011 , ik dacht ook massas tijd, maar er waren toch al zalen geboekt ze die dag!! dus ik heb al locatie , stadhuis en dj geboekt en nu op zoek naar traiteur! veel succes!
|
|
Nathalie
14-5-2011
|
12-5-2010 16:57:41
Wij trouwen op 14-05-2011 en hebben al:
- kerk en gemeentehuis vastgelegd
- traiteur vastgelegd
- live muziek voor in trouwmis
- fotograaf
- videograaf
- zaal
- misboekje is bijna klaar
- dj
- ceremoniewagens
- gastenlijst
- bruidskindjes
Ik weet dat we er wel vroeg bij zijn hoor. Maar ik heb nu toch tijd om alles te doen. Dat is dan weeral wat stress minder tegen volgend jaar. :-)
|
|
nathalie
2-7-2011
|
12-5-2010 18:13:56
Hallo,
Wij trouwen 02.07.2011 maar hebben nog niet zo heel veel vastgelegd.
Enkel locatie en fotograaf.
Maar ik ben er ook enorm van verschoten hoe snel je er moet bijzijn!
Ik wist alleen niet dat je het gemeentehuis al zo vroeg moest/kon vastleggen ik had precies gehoord dat dit ten vroegste 6maand op voorhand kon! natuurlijk voor het beste uur te kunnen vastleggen wil ik er wel vroeg bijzijn hoor!
veel succes nog iedereen
groetjes
Nathalie
|
|
Annika
10-9-2010
|
12-5-2010 18:24:23
@ Nathalie: officieel kan het pas 6 maanden op voorhand maar officeus wordt er al vroeger genoteerd.
|
|
Evi
27-8-2011
|
12-5-2010 18:53:34
Wij trouwen 27/08/2011
Ja we hebben nog ruim de tijd maar hebben al - zaal + kerk + dj + fotograaf gereserveerd.
Ik wou dit vroeg genoeg doen omdat ik altijd ons 1e keus wou hebben de betere zalen zijn namelijk rap volzet, net zoals fotograaf en dj. Wij wouden ook een bepaalde kerk in Merelbeke en geen enkele andere, dus wilden we er zeker van zijn dat ze ook nog vrij was, zelfde met onze fotograaf Wim Simoens uit Merelbeke.
Ik ben blij we nu onze droomzaal -Kasteel Van Saffelaere- hebben! (ze hadden trouwens ook al boekingen voor die maand in 2011)
Nu ligt alles dus nog een tijdje stil bij ons
Dus ik zou zeggen, leg je grote lijnen al vast, dan ben je gerust!
|
|
Miet
9-7-2011
|
12-5-2010 19:01:18
Hoi, Wij trouwen op 9 juli 2011 en enkel onze zaal en dj liggen al vast. We hebben wel al de traiteur gevonden die we willen voor ons feest maar wat en hoe moeten we nog verder afspreken. Verder hebben al iemand op het oog voor de foto's, iemand die onze ringen wil maken, iemand die onze uitnodigingen zal maken. Veel succes met jullie voorbereidingen!
|
|
Stephanie
5-2-2011
|
12-5-2010 19:49:36
hei! Wij trouwen op 5 februari 2011 en regelen nu toch ook al zoveel mogelijk want in de zomervakantie zijn veel mensen (ook bedrijven etc) toe, hetzelfde rond de kerstperiode en dan begint het voor ons wat te spannen. De zaal, de DJ, de fotograaf en de viering liggen vast. Uitnodigingen, bedankjes en ringen hebben we een idee maar moeten we nu nog niet bestellen. Gastenlijst is ook opgemaakt maar die veranderd soms nog wel... muziekkeuze zijn we ook stilaan mee bezig, gewoon omdat we het leuk vinden er mee bezig te zijn!
|
|
Wendy
28-5-2011
|
12-5-2010 20:43:11
Hey,
Wij trouwen op 28 mei 2011.
Wij zijn ook goed op tijd begonnen.
Bij ons ligt al vast:
- de zaal
- de traiteur
- de fotograaf (een vriend van mijn schoonbroer, en fotograaf voor dag allemaal )
- visagiste ( mijn schoonzus (leve de schoonfamilie of toch de toekomstige :D)
- nagels ( doet een vriendin)
- mijn kleed!!! (met lingerie, schoenen, ...)
Ik heb ook al een ontwerp over hoe onze trouwringen er moeten uitzien. En we hebben al een juwelier gewonden die deze voor ons gaat maken (maar effie wachten tot de goudprijs wat lager staat, we hebben daar immers nog tijd voor)
Het gemeentehuis kunnen wij pas 6 maanden op voorhand vastleggen. Maar volgens de info die we daar hebben gekregen was dit geen enkel probleem. Wij wonen in een kleine gemeente en de kans dat er twee koppels op de zelfde dag zouden trouwen, was volgens hem verschrikkelijk klein :s).
Vrijdag gaan we kijken voor vervoer. Als paardengek zou ik uiteraard graag een koets hebben voor onze trouw.
Volgende week hebben we een afspraak met de verantwoordelijke van de parochie.
Op het einde van de maand hebben we nog een afspraak voor een DJ.
Er ligt dus al een hele hoop vast en heb nog vele ideetjes in mijn hoofd.
Maar liever op tijd, dan te moeten stressen.
groetjes
Wendy
|
|
Laura
14-5-2011
|
12-5-2010 20:43:54
Hallo!
Wij trouwen op 14 mei 2011 en hebben tot nu toe enkel zaal en fotograaf. Voor de locatie van het feest wouden we er zeker op tijd bij zijn, want er waren al data in onze maand bezet. Dus dat is tenminste al in orde :-)
De gemeente kan bij ons pas vanaf september, anders zou ik dat ook al vastgelegd hebben. Voor de kerk weet ik niet zo goed hoe snel je er moet bijzijn. Wij wonen nog maar net in Bonheiden en hebben zo goed als geen contact met de kerkgemeenschap. Hiervoor woonden we in de buurt van Halle, maar dat is nu voor ons te ver om de viering te doen. Maakt het allemaal niet zo simpel...
Verder heb ik wel het gevoeld dat ik nog tijd genoeg heb, maar wie weet, ik zal maar best zoveel mogelijk op voorhand doen!
|
|
Nathalie
17-9-2011
|
12-5-2010 21:35:01
Wij trouwen op 17/09/2011, blijkbaar een van de latere datums in dit lijstje Op de gemeente ligt de datum en het uur al officieus vast, het officiële gedeelte wordt automatisch gedaan door gemeente, wij moeten enkel nog naar daar om de akte te ondertekenen. Voor de kerk trouwen wij niet, dus daar moeten we niets voor doen. De zaal is al geboekt. Wij hebben ook al de personen voor het eten vastgelegd en de fotograaf. Oh ja, de bruidskindjes zijn ook al gevraagd . Momenteel kijken we uit naar een DJ en naar de kledij. Gewoon om eens te kijken wat we mooi vinden en of ik, de bruid, een kleed koop maar dan met een klein budget, of mijn droomkleed laat naaien binnen het budget. Groetjes
|
|
rafa
6-5-2011
|
12-5-2010 21:48:40
wij trouwen 6 mei 2011 en bij ons ligt al vast: zaal met traiteur (moet nog getekend worden maar datum is voor ons al opgezet) dj, gemeentehuis (bij ons kan je het ook 6 maanden op voorhand difinitief hebben, maar ik kon nu al een papier invullen en aangezien ik de eerste was voor 2011 zou het eigenlijk 100percent in orde zijn) dus de grootste lijnen zijn geboekt, nu komt nog de kleren jacht, kappersjacht, mijn nagels worden gewoon bijgewerkt door een vriendin die ze nu al altijd doet, misboekske (geen idee hoe aan beginnen) en de kerk moet ook nog vastgelegd worden, de dagindeling hebben we al, dus dat is ook al iets he...
nog veel succes iedereen
|
|
Tine
9-7-2011
|
13-5-2010 10:33:34
Hoi!
Amai, ik krijg hier precies wat stress als ik jullie lijstje allemaal zie. Wij zijn nu volop aan het kijken voor alles en hebben een optie op twee feestzalen. Maar er ligt nog niets vast. Maar het is natuurlijk heel leuk om ermee bezig te zijn. :)
Alle tips zijn nog welkom voor fotografen e.d. in West-Vlaanderen. Kent er iemand trouwens Domein Carlton in Marke? Hebben wat dubbel nieuws gehoord.
Nog veel succes allemaal met de voorbereidingen!!
Groetjes
|
|
Anika
9-4-2011
|
13-5-2010 11:36:09
Amai jullie zijn er inderdaad als de kippen bij!
Wij trouwen op 9-04-2011 en voorlopig ligt enkel het gemeentehuis vast. De afspraak met de pastoor is gemaakt, dus dat zal ook niet lang op zich laten wachten. Voor de rest is het bij ons nog afwachten. We kunnen pas een zaal vastleggen als we weten hoeveel gasten er komen voor het diner en/ of avondfeest en daar moet ik het nog over eens geraken met de schoonmoeder, dus dat wordt nog wel stressen. Voor de rest heb ik het gevoel dat ik nog wel tijd genoeg heb...
Nog veel succes allemaal!
|
|
Elizabeth
30-9-2011
|
13-5-2010 12:10:35
wij trouwen op 30/09/2011 en bij ons ligt nog niks vast. Heb wel al enkele offertes voor een zaal en ook voor de dj en fotograaf. Doordat ik al ooit getrouwd ben geweest en echt nie meer zoveel wil uitgeven voor een kleed had ik besloten voor een avondkleed te gaan halen, maar voor mijn vriend is dit wel de eerste keer en heb ik via een site in nederland een winkel gevonden die jurken maken op maat voor een betaalbare prijs dus ga ik daar eens kijken voor hem te verrassen. Voor de rest heb ik al voorbeelden voor de uitnodigingen maar moeten we het nog eens geraken wie er allemaal uitgenodigd wordt en wie nie moeilijke beslissing. ik wens voor de rest nog iedereen veel succes liesje
|
|
Lien
2-7-2011
|
13-5-2010 12:25:50
Hallo iedereen!
leuk dat jullie met zoveel al gereageerd hebben!!!
De ene zit inderdaad al verder in de voorbereiding dan de andere maar zo kunnen we van elkaar weten wat we nog allemaal moeten doen é.
Wat wij al hebben: feestzaal, DJ, fotograaf, ceremoniemeester en vervoer, een eerste versie van draaiboek, onze kerk, live muziek in de kerk en keuze gemaakt wie mijn bruidsjurk zal maken. Wij trouwen in Oostende en daar kan je geen officieuze aanvraag doen. We moeten dus 6 maand op voorhand (voor ons is dat dus 2 januari maar dit is een zondag dus wordt het 3 januari) ervoor zorgen dat we de eerste aan het loket staan om onze trouw aan te vragen. We hebben ook een specifiek uur dat we willen dus dat wordt nog spannend die dag.! Er wordt nl veel getrouwd in Oostende in de grote vakantie!
'k zou zeggen, geniet er allemaal van om al de voorbereidingen te doen! Ik vind het alvast super om er zo mee bezig te zijn!
Vele groetjes
een super gelukkige toekomtige bruid!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|