Terug naar overzicht
Hoi Nathalie, Wij hebben ooit een feest meegemaakt waar je ook een soort tombola kon meedoen met atributen van tijdens de dag. Ik (en de meesten van de genodigden) dit heel raar. Je voelt je op de één of andere manier toch wat verplicht om mee te doen, terwijl je normaal gezien reeds een dikke enveloppe hebt gegeven... Zou ik toch nog eens overnadenken om niemand te 'bruskeren' en te voorkomen dat de sfeer wat verminderd op je feest. Allé das mijn mening hé. Maar moest het passen zou ik het ook doen ze, alle extra centen zijn welkom... Maar op die 100 of 200 euro die je zou verzamelen op die manier zal het niet aankomen zeker? Veel succes met de verdere voorbereidingen! x J
Dag Julie, Hartelijk dank voor je mening. Dit bevestigd wat we reeds dachten... Veel succes ook met jouw voorbereidingen. gr, Nathalie
hey, Ik vond dit ook een beetje raar. Mensen hebben reeds een kado bij of een centeke gegeven. en zouden zich inderdaad verplicht voelen om iets te geven dan. als je het echter gewoon voor de fun zou verkopen zou ik dit op een speelse manier aanpakken en met monopoligeld of chocolate geld werken! :) groetjes, Inge
Ik zou het ook nie doen, de meeste mensen hebben al geld gegeven.Ik denk ook dat veel mensen geen geld bijhebben op een trouwfeest.Groetjes
Eens met wat de rest al zei. Vind het maar vreemd, dingen gaan verkopen op je huwelijksfeest. Mensen verwachten dit niet, en gaan zich denk ik beledigd voelen... Daarvoor ga je niet naar een huwelijk he.
hoi nathalie ik ben ooit naar een huwelijk geweest en dat was half spaans en half nederlands. daar knipte ze de kousenband en de plastron in stukjes en de genodigden konden dan een stukje nemen en in de plaats een centje in het mandje gooien.en iedereen deed toch mee.mooi herrinering zo'n stukje van haar of van hem. succes.
hey Nathalie, Bij mijn broer ging het als volgt: De bruid moest in de zaal gaan staan en wanneer de mannen op het feest geld in een hoed gooiden, moest de bruid haar rok omhoog. Gooiden echter de dames geld in de hoed ging de rok omlaag wanneer de rok tot aan de kousenband is, kreeg die man ( die het meeste geld erin deed)de kousenband. het was leuk en zorgde voor ambiance, wel moet je iemand hebben die dit goed aan elkaar kan praten e. groetjes
Ik ben ooit op een trouwfeest geweest waar over de 200 gasten waren. Veel collegas en vrienden , veel vrijgezellen. Daar hebben ze de 2 getuiges per opbod verkocht aan een vrijgezel.nu der was wel een regel... mocht max 50 euro zijn dacht ik .Nadien hebben er zich nog 2 vrijgezellen kandidaat gesteld om op te bieden. enfin ja wij hebben niet meegedaan , vond het misschien wel raar maar het zorgde wel voor sfeer door de vele vrijgezellen in de zaal.
bij ons is het zoals eva zegt, dit is traditie, dus iedereen verwacht dat wel, het is hilarisch en je verdient er een mooi zakcentje mee, er wordt meteen een toffe sfeer gezet, en de zotste dingen komen erna naar boven. zo had iemand op mijn zus haar trouwfeest een aantal disco pruiken mee, natuurlijk wat verlegen en die niet durven opzetten, tot de kousenband verkocht was, toen zag je ineens overal leuke pruiken opduiken. tis echt een gangmaker als je het mij vraagt, maar idd, ervoor zorgen dat je gasten er ietwat op voorbereid zijn mss