Nu Online
Momenteel zijn er 566 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfel, wie voor wat vragen?

13-5-2010 19:52:58
Hallo,

Ik zit even met mijn handen in het haar ;-D

Wij twijfelen zo erg voor wie we voor wat vragen!
Is in 3 delen ; receptie, avondfeest, dessertbuffet.
Kennissen en ex-collega's waar ik nauwelijks van hoor: receptie
Familie en beste vrienden: avondfeest
'gewone' vrienden: dessertbuffet.

Maar vind het zo moeilijk om die lijn te trekken. Zo horen we van sommige 'gewone' vrienden niet zo veel en zien we lekaar 2x per jaar of zo maar omdat we op hun trouw voor feest uitgenodigd waren, voelen we ons ook zo wat verplicht om dat te doen ipv dessertbuffet.

Dus ja, de extra mensen die naar dessertbuffet komen is 'maar'11. Is dat niet wat weinig?

Maar om die 11 voor feest te vragen, is dan ook niet ok, echt té weinig contact daarvoor...

Hoe doen jullie het?

Tx!!

ingeborg
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 702

kristel
5-6-2010
 Meld misbruik13-5-2010 20:05:05

Hey,

Wij zaten in het begin ook met dat probleem.
maar het is jullie trouw en eigenlijk moet je enkel naar jezelf kijken die dag.
wij hebben geen lijnen getrokken bij kennissen, familie, ...
wij vroegen gewoon degene die we niet veel zagen bij receptie en degene die ons nauw aan het hart lagen met de feest, het is zelfs zo dat er iemand uit hetzelfde gezin naar de receptie komt en de andere naar het avondfeest.
gewoon je gevoel volgen en u ni te veel afvragen wat de mensen er van gaan zeggen, altijd in je achterhoofd houden dat het jullie dag is, jullie betalen hem, dus is het maar logisch da je kiest wie wat waar.

hopelijk kom je eruit.

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik13-5-2010 21:11:45

Tis zoals Kristel zegt, dat beslist niemand anders dan jezelf en je partner. Wij maken geen onderscheid in receptie, avondfeest of dansfeest, tis alles of niets en ik heb ook getwijfeld. En na enkele nachtjes slapen was ik er echt wel uit. Ik heb ook twee koppels waarvan ik welkom was op hun dessertbuffet, maar die ik niet heb uitgenodigd op ons huwelijk omdat ik ze daarvoor niet voldoende ken of zie. Kijk, zo is het dan maar. Volg je gevoel!

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik13-5-2010 22:03:24

hey,

wij hebben collega's en kennissen op receptie uitgenodigd (ex-collega's en mensen die we amper zien komen niet)
op het diner enkel de gezinnen en grootouders+ de gezinnen van meters en peters
op het avondfeest komen sommige andere neven en nichten/nonkels en tantes (diegene die we al een paar jaar niet meer zien komen niet) en alle vrienden.

Doe waar jullie je t best bij voelen, niet wat anderen van jullie verwachten.
groetjes,

Kristien

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik13-5-2010 23:06:26

Op ons huwelijksfeest komen de beste vrienden en familie naar de receptie, het diner en het avondfeest. Ook de bazen en collega`s van mijn vriend komen naar de receptie, het diner en het avondfeest. Op het dansfeest is uiteraard ook iedereen aanwezig en komen er nog een paar ex-klasgenoten en kenissen bij. Misschien vinden sommige dit enorm vergezocht, maar voor ons was dit de beste en makkelijkste oplossing aangezien onze vriendengroep 1 grote hechte bende is en we hen er de hele dag bij willen.

Groetjes en succes !!

Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik14-5-2010 5:08:32

Hey Ingeborg,

Wij hebben gewerkt met een receptie voor buren, collega's en "minder close vrienden". (ca. 80 personen)

Familie (tantes, nonkels, neven en nichten (die we minstens 1 x per jaar zien en vrienden (die we vaak zien) hebben we voor avondfeest gevraagd. (ca. 120 personen).

Natuurlijk is de keuze ook deels afhankelijk van uw budget.
Mijn ervaring is dat de mensen eerder naar avondfeest komen dan naar receptie.
Een koppeltje was -blijkbaar in hun gat gebeten, dat ze "maar voor de receptie
" gevraagd waren en lieten niet eens weten of ze kwamen of niet, maar dit was eerder uitzondering dan regel. Tja, dan weet je meteen welk volk het is en was ik eigenlijk blij dat ik hen niet voor het feest gevraagd had ;).
Niets van aantrekken, er zijn altijd mensen die niet tevreden zullen zijn, je moet je eigen hart volgen.
Een andere kennis die ik had uitgenodigd voor het avondfeest of voor receptie (ze mocht kiezen), haar partner zag het niet zitten om naar feest te komen, dusja, ging zij ook niet komen. In een nogal lauwe email, had ze dat niet subtiel verwoord.
Als ze het al niet zien zitten om naar je trouwfeest te komen, zijn het geen vrienden, vind ik.
Je krijgt altijd van die zielige reacties, gelukkig zijn het er maar enkele. De meeste mensen zijn er graag bij.

kim

Meld misbruik14-5-2010 8:31:22

Hallo

Wij hebben morgen ons feest, dat hetzelfde ingedeeld zal zijn als dat van jullie. Bij ons is het als volgt:
Receptie: iets verdere collega's en vrienden en en vrienden van ouders, ong 60 man
Avondfeest: alleen familie en enkele allerbeste vrienden, ong 50 man
Dessertenbuffet: de kortere collega's en vrienden, ong 30 man

11mensen die 's avonds extra komen lijkt me inderdaad wel een beetje weinig. Maar zoals men hier zegt het is jouw feest en je moet echt doen wat jij het leukste vind. En wat die lijn trekken betreft, niet te veel over wakker liggen. Je ziet wij hebben zelfrs onze collega's in 2 gedeeld en de meeste mensen voelen zelf wel die verschil in band aan en zijn al heel blij met een uitnodiging voor de receptie en is ook tof dus :)

Lieve groetjes
tomenkim.onzetrouwpagina.com

Laura
18-12-2010
 Meld misbruik14-5-2010 12:41:58

Wij hebben voor onze receptie en aansluitend eenvoudig eten en trouwfuif geen onderscheid gemaakt. Bij ons kunnen de mensen kiezen of ze enkel voor de receptie komen, pas vanaf het eten of enkel voor de fuif. Wij laten de keuze volledig bij hen.
Maar inderdaad, omdat jullie het betalen heb je de volledig vrije keuze om te kiezen wie waar. Wij hebben ook de mensen die we eigenlijk zo goed als niet meer zien, gewoon niet uitgenodigd, ze stonden oorspronkelijk wel op onze gastenlijst maar we vonden dat het feest niet staat of valt bij hun aan - of afwezigheid, daarmee die beslissing.

Maak er een leuk feest van!
Laura

Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik14-5-2010 14:54:51

wij zaten ook met een probleem maar hebben het zo gedaan:

receptie: buren, mijn collega's, kennissen, vrienden van mijn vriend zijn ouders
diner: mijn ouders, zijn ouders, zussen, broers, grootouders, 2 beste kameraden van mij, 2 beste kameraden van mijn vriend, peters en meters met de kinderen
avondfeest: vrienden en de rest van de families, collega's van mijn vriend (die moeten van aalst komen en ons feest is in N-Limburg dus iets te ver voor de receptie)

ingeborg
17-7-2010
 Meld misbruik17-5-2010 10:49:40

fiogf49gjkf0d
Hoi,

Bedankt voor al jullie reakties!
Ik blijf het moeilijk vinden hoor. Misschien moet ik mijn collega's gewoon ook meer durven splitsen!? Want 11 die erna komen is te weinig. We zitten inderdaad met het budget ook hé, maar als er 2 koppels extra komen voor dessertbuffet zitten we al aan een iets hoger getal.
De lijn doortrekken en iedereen vragen voor alles, gaan we niet doen want ik heb geen behoefte aan sommigen een ganse dag bij ons te hebben ;-)
Waarom maak ik het toch steeds zo moeilijk ook hé... Ik pieker te veel! Ma ja, is de aard van het beestje

Wij zijn voor de receptie met een stuk of 50, avondfeest ong 64 en dan dessertbuffet + ong 15 of 18 denk ik....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info