Nu Online
Momenteel zijn er 300 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

"Save the date"

17-5-2010 10:42:32
fiogf49gjkf0d
Hallo Bruidjes!!

Ik heb al vaak gehoord van save-the-date kaartjes, maar weet eigenlijk niet goed hoe dit in zijn werk gaat.
Wie van jullie heeft er ervaring mee?

mijn vraagjes:
* Wanneer worden deze kaartjes verstuurd?
* We zijn nog niet helemaal zeker van onze gastenlijst... je kan toch onmogelijk een save-the-date-kaartje sturen naar mensen die je dan uiteindelijk niet op je huwelijk wil

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 877

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-5-2010 10:49:40

fiogf49gjkf0d
Hallo Liselotte,

trouwen is al duur genoeg en vond het gek om dan nog es zulke kaartjes te versturen.
Wij hebben een mailtje gestuurd. Het idee erachter is, zoals naam beetje zegt, dat je mensen vraagt om datum vrij te houden.
Da's dan ook logisch dat je die vraag stelt aan de mensen die je er ECHT ECHT ABSOLUUT graag bij wilt. Bij mensen waarvan je ze uitnodigt uit "moeten" maar waarvan je hoopt dat ze afhaken, stuur je zo geen kaartje/mailtje lijkt mij.

Als je het echt héél chique wil en niet inzit met de kosten, kan je daar speciaal kaarte voor laten maken, maar ik kon aan allen die me dierbaar waren, die Save the date-mail sturen, met uitzondering van grootouders en peter, die heb ik gewoon zo op hoogte gesteld.

Resultaat is er ook naar, allen zullen ze er zijn, met uitzondering van nonkel wiens vakantie al 'n jaar op voorhand vast lag (en wij zijn als we trouwen 11 maand verloofd).

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik17-5-2010 11:00:13

fiogf49gjkf0d
Dag Liselotte

Wij hebben dat gedaan bij de kerstkaartjes naar de mensen die we er zeker bij willen.

Dan heb ik gewoon een kaartje er bij gestopt waarop een tekstje stond... ik had verschillende tekstjes, ik denk dat het deze was:

04-09-10 gaan wij elkaar het jawoord geven! We willen jullie er zeker bij, Dus hou die datum ALVAST vrij...

Groetjes
Valerie

Bieke
2-9-2011
 Meld misbruik17-5-2010 12:15:46

fiogf49gjkf0d
Hallo,

Wij hebben bij Vistaprint.be visitekaartmagneetjes gemaakt.
Ik heb zelf een ontwerpje gemaakt en doorgestuurd op de website, enkele dagen later had ik mijn magneetjes. Voor 75stuks was ik een kleine 60€ kwijt.
De magneetjes geven we aan familie en vrienden die we er zeker bij willen, er zitten er enkele in mijn handtas, dus als ik iemand tegenkom of ergens naartoe ga heb ik er steeds bij me, op een excel pagina hou ik bij wie al een kreeg.
De reacties waren van iedereen zeer positief en onze foto hangt nu op vele koelkasten in de familie :)

groetje,

Bieke

Mila
5-6-2010
 Meld misbruik17-5-2010 12:52:56

fiogf49gjkf0d
Ik vind het eerlijk gezegd ook geldverspilling.
De mensen die naar je trouw komen, zijn toch al op de hoogte. Dus waarom zou je daar dan geld aan uitgeven. Je moet er ook aan denken dat het niet alleen de kaartjes zijn maar ook de enveloppen en dan nog is €0.59 per postzegel.
Dure affaire hoor.

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik17-5-2010 15:17:57

fiogf49gjkf0d
ik sluit me aan bij Mila...

groetjes,

Kristien

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik17-5-2010 15:24:08

fiogf49gjkf0d
Hey,
Wij hebben speciaal iets opgemaakt.
In de aard van een krantenartikel over "ons" dat we gingen trouwen, etc :).
Iedereen vond het super leuk en zoooveel heeft ons dat nu niet gekost.

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik17-5-2010 15:34:31

fiogf49gjkf0d
Wij hebben het opgemaakt in Publisher en bij Kruidvat laten ontwikkelen als foto, kostte 9cent per kaartje en hebben die gegeven aan de mensen die we er ZEKER bij wouden hebben... Kostte dus nog geen 5euro... Als je ons save-the-date kaartje eens wil zien kan je mij altijd mailen op deborah.debbaudt@telenet.be

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik17-5-2010 19:22:40

fiogf49gjkf0d
Wij trouwen volgend jaar in augustus en zijn van plan om naar een aantal familieleden kerstkaartjes te sturen met daarbij een berichtje over onze trouwdatum. Mijn vriend heeft een heel grote familie en we zien zijn nonkels en tantes amper. Via mijn toekomstige schoonouders wordt de datum wel doorgegeven, maar om ze toch wat officiëler op de hoogte te brengen, doen we het ook nog eens via de post.
Een leuk mailtje lijkt me ook leuk. Of als je familie niet te groot is, kan je overal eens langs gaan. Dat wordt zeker geapprecieerd.

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik18-5-2010 10:16:29

Hey,

Wij hebben ook save-the-date-kaartjes bij onze kerstkaartjes gestoken. Dat is de goedkoopste oplossing. Ik zou er ook geen extra geld aan willen geven om die zo gewoon 'out of the blue' op te sturen in het midden van het jaar.
Dan lijkt me mailtjes sturen een goedkopere oplossing :)

Veel succes ermee!

inge
15-4-2011
 Meld misbruik18-5-2010 20:13:38

Goed onderwerp, ik was hier ook over aan het twijfelen. Punt is: de meeste mensen weten het al, maar het wordt wel een vrijdag natuurlijk... Ik ben een creatief type, dus mss maak ik zelf wel iets kleins, dat ik afgeef bij de mensen die ik vaak zie, en wat ik opstuur naar de verre familie. Een agenda reikt helaas niet tot april 2011 en ik zou niet willen dat er speciale mensen ontbreken...

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik30-5-2010 13:23:37

lijkt me wel een goed idee om dit bij de kerst kaartjes te stoppen.
1 : je hoeft inderdaad niet een extra post zegel eraan uit te geven

2 : velen hebben dan ook al hun nieuwe agenda voor het komende jaar , waarin ze het dan kunnen zetten
en 3 : Vanaf januari kunnen ze dan al zeker verlof vragen indien nodig bij hun werkgever

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik23-8-2010 12:38:33

Hoi,

Wij zullen ook bij ons kerstkaartje een save the date sturen. De meeste mensen zijn inderdaad op de hoogte van het feit dat er een huwelijk op het programma staat maar de exacte datum lijkt bij vele toch niet te blijven hangen. Als ze het op papier zien bij ons kaartje kan het ineens op de kalender geplaatst worden wat meestal niet mogelijk is als je mensen tegenkomt (en tegen dat ze thuis zijn is het weer vergeten).

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...