TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
bianca
3-7-2010
|
17-5-2010 12:38:07
fiogf49gjkf0d hey
wij trouwen ook zeker niet om kindjes te kunnen hebben hoor
wij trouwen vooral omdat we elkaar graag zien en verder willen met ons leven
nu voor mij persoonlijk mogen er nu wel kindjes beginnen komen
maar dat is echt niet de reden waar we het voor doen
moest ik jonger getrouwd zijn zou ik er ook nog niet aan beginnen ze
je moet doen wat vooral goed voor jouw aan voelt en
aan kindjes beginnen wanneer jij denkt dat de tijd
voor jouw rijp is
alvast veel geluk met je trouwdag en feest
bruidje bianca
|
|
sanne
3-9-2010
|
17-5-2010 12:41:03
fiogf49gjkf0d Hoi, idem hier, wij trouwen omdat we elkaar graag zien, niet omdat we persé aan kindjes willen beginnen. Dat zal bij ons ook nog zeker een paar jaar duren, eerst nog even met 2 genieten! Maar inderdaad, wij horen ook vaak "nu zullen de kindjes wel snel komen". Wij trouwen ook redelijk jong, als de tijd rijp is voor kindjes, zullen we dat wel voelen in de toekomst.
Groetjes,
Sanne
|
|
mieke
14-5-2011
|
17-5-2010 12:59:33
fiogf49gjkf0d Hallo,
Toen ik met men eerste man huwde dan was ik een maand zwanger , ik had ook zoiets van ik wil direct een kind maar had ik het geweten dan zou ik gewacht hebben, het is belangrijk om eerst te genieten met zen twee want toen men dochter geboren werd dan is alles veranderd, we hadden geen tijd meer voor elkaar, ons dochter heeft adhd en zo zijn we elkaar uit het oog verloren. Op 14 mei 2011 ga ik opnieuw trouwen maar kinderen zullen er niet meer komen.
Jullie moeten beslissen of je al dan niet direct een kind wil, laat de mensen maar zeggen.
Veel succes
Gtjs,
Mieke
|
|
Wendy
7-8-2010
|
17-5-2010 13:02:22
fiogf49gjkf0d Goh, hoe dikwijls wij dat al gehoord hebben... Wij zijn al 9 jaar samen, allebei 27 jaar oud en we trouwen op 7 augustus. Iedereen verwacht nu ook dat we heel snel zwanger zullen zijn, er zijn zelfs al mensen die denken dat we er al mee bezig zijn!! Maar we hopen onze verbouwingen min of meer af te ronden tegen augustus, iets waar we al 2 jaar continu mee bezig zijn, en daarna zou ik toch nog heel graag een tijdje RUST hebben met ons 2tjes. Ik wil héééééél graag kinderen en ik droom er al enkele jaren van, maar het gaat toch nog niet voor heel meteen zijn. Het feit dat we nu trouwen, verandert daar helemaal niets aan! Pas wanneer we er volledig klaar voor zijn en 200% voor willen gaan, zal het gaan gebeuren... Laat u vooral niet onder druk zetten!!
|
|
Heidi
10-7-2010
|
17-5-2010 13:08:00
fiogf49gjkf0d Hallo,
Leuke reacties. Ik heb het gewoon omgekeerd gedaan. Mijn ventje en ik zijn 10 jaar samen. We zijn eerst voor een kind gegaan, pas daarna kochten en verbouwden we ons huis en nu pas gaan we trouwen. Ons dochtertje is nu 6 jaar, en het is natuurlijk super dat ze ons huwelijk gaat meemaken. Zij zegt dan ook 'we trouwen met ons drietjes'. Het is uiteraard wel zo dat een kind je leven verandert en soms ook 'je relatie'. Je moet bewuster tijd voor elkaar maken en dat is dan ook een raad die ik aan alle zwangere vriendinnen gegeven heb. Ik heb natuurlijk wel het geluk van 2 oma's te hebben die graag klaar staan om op onze dochter te passen.
Succes ... en laat je vooral niet opjagen. Het is jullie keuze.
Groetjes
Heidi
|
|
Valerie
4-9-2010
|
17-5-2010 13:19:09
fiogf49gjkf0d Wij trouwen ook niet omdat we persé kindjes willen, al is de wens er al enorm! Wij zijn al 7,5 jaar samen en reeds een jaar getrouwd voor de wet (een beetje voor onze bouw ook) en op 4 september trouwen we voor de kerk. We hebben heel onze bouw alles zelf gedaan, zelfs meubels, dus hadden we geen tijd en budget om vorig jaar nog te trouwen voor de kerk en feest. Maar je trouwt nog altijd in eerste instantie omdat je elkaar graag ziet he en dat met iedereen wil delen. Wij hebben wel al eens zitten denken om eventueel al vroeger te stoppen met de pil (juli-augustus ofzo) en dan zien wat er komt, maar nu heeft mijn verstand het toch gewonnen van mijn hart en ga ik eerst trouwen met alles er op en eraan en dan pas voor een kindje gaan!
Je moet er met je volle 200% voor gaan! En niet omdat iemand anders dat zegt!
Maar het is natuurlijk de volgende logische stap na een huwelijk he :-)
|
|
sophie
14-8-2010
|
17-5-2010 13:28:41
fiogf49gjkf0d De meeste koppels krijgen een eerste kindje nadat ze ongeveer een jaar getrouwd zijn. Het is niet zo dat je het zo moet doen. Je moet er klaar voor zijn en dat is voor iedereen anders. Vooraleer je aan kinderen begint, moet je een goed team zijn als koppel. Een kind is zo een grote verantwoordelijkheid.
Dus laat de mensen maar zeggen. doe wat jullie willen!
|
|
Annelies
2-10-2010
|
17-5-2010 14:19:41
fiogf49gjkf0d Hey An,
Wij gaan ook nog wachten met kindjes en nog eventjes van elkaar genieten. We zien wel wat er gebeurt. Onze biologische klok tikt nog niet.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
17-5-2010 14:31:39
fiogf49gjkf0d Hoi!
Wij horen het ook dagelijks, maar toch zullen de kindjes nog even moeten wachten :)!
We willen heel graag kindjes, maar het is nog een beetje te vroeg. We wachten zeker nog 4 à 5 jaar! Zeker de toekomstige oma's hebben het daar moeilijk mee... ze kunnen niet wachten tot het zover is.... maar wachten zullen ze :)!
|
|
R.
|
17-5-2010 14:57:15
fiogf49gjkf0d Als jullie beiden er niet 100% achter staan, wacht je gewoon af. Dit is voor elk koppel anders. Komt wel allemaal ok met de tijd.
grtz www.discovideo.be
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
17-5-2010 15:15:51
fiogf49gjkf0d getrouwd zijn maakt kindjes krijgen voor ons gemakkelijker maar daar doen we het niet voor. Karolien zou er misschien wel graag al eentje willen, al weet ze als ze even nadenkt dat dat niet haalbaar is. Ik voel me er nog niet klaar voor, wil nog gaan studeren, weggaan als ik dat wil, gewoon tijd voor elkaar hebben(die er nu al niet met hopen is), kortom in mijn leven passen (nog) geen kinderen.
Daarbij vind ik dat mensen er te snel vanuit gaan dat iedereen kinderen wil. Meer en meer koppels kiezen er bewust voor kinderloos te blijven, dan is 'als ze trouwen zullen er wel snel kindjes komen' echt uit den boze...
Doe waar je je zelf t best bij voelt, op je eigen tempo!
groetjes,
Kristien
|
|
Marieke
18-4-2009
|
17-5-2010 15:22:28
fiogf49gjkf0d Hallo,
Bij ons was dat ook zo de reactie van iedereen, waarom, geen idee.
We zijn nu ondertussen een jaartje aan het proberen, maar de natuur wil niet goed mee.
Nu dus volop bezig met onderzoeken etc.
leuk is anders
|
|
Deborah
17-7-2010
|
17-5-2010 15:32:24
fiogf49gjkf0d Hoi
Ik ben blij dat we duidelijk niet de enige zijn die zoiets steeds te horen moet krijgen!! "Allé, en dan kindjes?" Neen, nog niet direct. Nog 60dagen voor ons huwelijk en we zullen daar eerst met ons twee goed van genieten en kindjes zijn voor binnen enkele jaren, nog tijd genoeg :-) er zijn veel koppels die dan aan kindjes beginnen, of al hebben, maar dat geldt niet voor iedereen hoor, toch niet voor ons :-)
|
|
Tinne
10-9-2010
|
17-5-2010 15:41:33
fiogf49gjkf0d Hoi hoi,
laat de mensen maar zeggen wat ze willen. Kinderen is iets waar goed over nagedacht moet worden. Het vraagt veel tijd en zorg, waardoor de partner ...of je het nu wil of niet...een plaatsje zal moeten schuiven.
Vroeger (een dikke 2 jaar geleden) dacht ik zelfs nog niet aan kinderen...nu spookt het af en toe toch door m'n hoofd, maar het zal nog niet voor direct zijn. Ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Na onze trouw...eerst een andere job zoeken, zodat we wat meer tijd voor elkaar hebben... en ook wat meer tijd voor mezelf.
Als we er klaar voor zijn zal het wel komen. We zijn ook beide van het idee...als het niet moest lukken is het ook geen ramp. Ik hoop dat ik die instelling kan houden, want tegenwoordig hoor je bijna niets anders dan dat het niet wil lukken..
Luister in ieder geval naar jezelf en naar je partner...en laat de rest van de mensen maar 'zagen'. Een kind is fijn, maar het heeft ook z'n kantjes...
|
|
An
7-8-2010
|
17-5-2010 17:13:56
fiogf49gjkf0d Wauw, bedankt voor jullie fijne, open reacties!! Ik voel me al wat rustiger :-) We willen zeker kindjes, maar pas als we er allebei klaar voor zijn en we dat kindje alles kunnen bieden wat het nodig heeft... En we zien wel wanneer dat is.
Maar de oma's zijn inderdaad niet te stoppen hé. Achja... Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen!
|
|
angela
2-10-2010
|
17-5-2010 17:17:03
WIJ TROUWEN MET ONZE KINDJES. HEBBEN TWEE KINDJES VAN 10 EN 2,5 JAAR OUD.
HEBBEN ALLES IN OMGEKEERDE VOLGORDE GEDAAN.
EERST KINDJES EN HUIS EN DAN TROUWEN.
MOET KUNNEN HE. IK VIND HET FIJN DAT MEN KINDEREN MEE KUNNEN GENIETEN VAN ONZE TROUW.
GROETJES ANGELA
|
|
An
7-8-2010
|
17-5-2010 17:19:27
SUPER! Moet zeker kunnen. Tegen de stroom in gaan is ook eens leuk!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
17-5-2010 20:12:49
Aaaaargh!!! Wij zijn vorige zomer getrouwd en hebben al vééééél keren moeten horen waar de baby's blijven! Om gek van te worden! Zelfs oudere dames die naar je buik staren en zeggen 'Ben je zeker dat er nog niks op komst is?' Ja, duh!!!
|
|
evy
1-3-2009
|
17-5-2010 23:04:45
Ook wij deden tegenstrop. Wij kochten ons huis, verbouwden een deel, kregen onze oudste zoon, 2j later trouwden we, 9 maand later zoon nr 2 en volgende verbouwingen :-) Toen ik na ons huwelijk meldde dat ik zwanger was, kreeg ik heel wat reacties in de zin van "dat hadden we niet meer verwacht, waarom nu nog een 2e?" Tja, ons gezinnetje was/is nog niet compleet.
Nu droom ik nog van een derde wondertje....al heb ik weer schrik van de reacties.
Laat je niets opdringen hoor! Wacht tot jullie er klaar voor zijn, dat kan onmiddellijk zijn, volgend jaar, of wie weet pas binnen 10j.
Geniet van jullie dag!!
Groetjes Evy
|
|
An
26-3-2010
|
18-5-2010 7:15:37
fiogf49gjkf0d Wij hadden voor de trouw ook al enkele malen gepraat over een kindje, en ik had gehoopt er direct na de trouw aan te kunnen beginnen!! Maar de natuur heeft er anders over beslist... Ik ging op controle bij de gynaecoloog en er werd een afwijking aan mijn baarmoederhals vastgesteld, 5 jaar geleden heb ik al een stukje moeten laten wegsnijden om dezelfde reden... Nu wilt mijn man het risico niet lopen om aan een baby te beginnen met de nodige spanningen tot gevolg hij heeft zelf al 2 kinderen dus voor hem is het niet belangrijk maar mijn moedergevoel is zo sterk en brengt me volledig op hol!! Ik hoop dat er snel een oplossing komt...
|
|
An
7-8-2010
|
19-5-2010 11:56:01
Hallo naamgenootje, Tegenwoordig kunnen ze zo veel in de medische wereld. Er zal wel een oplossing komen. De moed niet opgeven!
Groetjes
|
|
kelly
24-6-2011
|
30-5-2010 13:12:41
hallo , wij wachten ook nog eventjes na ons huwelijk hoor . Wij willen dan eerst samen iets kopen . En eenmaal gesetteld en wat bijgespaard dan pas gaan we voor kindjes. Mag gerust nog een jaar of 4 à 5 over gaan. Mijn vriend zou natuurlijk heel graag vroeg papa worden , maar hij begrijpt ook dat vooraleer een kindje komt , er een zekerheid moet zijn. We komen beiden uit een gezin als eerste kind . Ik was geboren exact een jaar na mijn ouders hun huwelijk , en zijn ouders zijn alleens niet getrouwd want ze waren pas samen. Als hij twee jaar was zijn zijn ouders uit elkaar gegaan. En in mijn geval : mijn vader had toen net zijn café moeten verkopen door een faillissement en zo . Dus ben eigenlijk dan terecht gekomen in een gezin met schulden. Pas op we zijn beiden goed terecht gekomen , maar we dragen het wel met ons mee.
En dat is iets wat we bij onze kindjes niet willen , we zouden graag eerst een stevige fundering willen vooraleer we aan kindjes bouwen ( bij manier van spreken)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|