Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Lunch voor suite

17-5-2010 19:39:08
fiogf49gjkf0d
Hoi,

zijn er koppels onder jullie die 's middags eten voorzien voor de suite? Ik heb het gevoel dat dat bijna niet anders kan (als je in de voormiddag naar het stadhuis gaat en in de namiddag voor de kerk trouwt bijvoorbeeld), maar weet niet goed hoe dat te organiseren. Ik dacht aan een broodjesmaaltijd bij ons thuis, maar wie zet dan alles klaar, wie gaat naar de winkel,...?
En daarbij dacht ik dan ook nog aan de foto's. Als we tussen het stadhuis en de kerk foto's willen laten nemen, dan hebben we geen tijd om te eten. Tenzij we een picknick doen met ons twee in een park en de fotograaf ondertussen foto's maakt :)

Hoe lossen jullie dat op?

Alvast bedankt voor de tips!
Jolien.

Jolien
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 951

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-5-2010 19:41:58

Wij hadden 's middags met de hele suite een picknick in het bos. Dit paste perfect in onze losse sfeer die de hele dag heerste. Deze picknick werd verzorgd door de persoon van de huifkar.
Je kan ook gewoon thuis iets eten en de broodjes door je bakker thuis te laten leveren. Meestal doen zij dat met veel plezier!

bianca
3-7-2010
 Meld misbruik17-5-2010 19:58:13

fiogf49gjkf0d
wij trouwen om 11 uur voor de wet
en gaan dan direct foto's nemen en gaan dan in een soort boeren hofje
broodjes eten met beetje beleg
zo moeten we ook niets doen en heeft toch ook iedereen op zijn gemak gegeten
dan gaan we naar de kerk waar om trouwen om 14.30

groetjes bianca

ingeborg
17-7-2010
 Meld misbruik17-5-2010 20:12:46

Wij trouwen ook om 11u voor de wet en om 14u voor de kerk.
Ook wij gaan met de huifkar erheen, dus duurt even (maar lijkt me zalig!!) maar daardoor hebben wij maar een uurtje de tijd om te eten. Wij hebben zelfs de ganse dag geen tijd om foto's te gaan trekken ergens op locatie.
Maar wij gaan vragen aan de beenhouwer hier om zo'n verrassingsbrood te maken en aan huis te leveren die dag en we zetten champagne in de frigo en de glazen op tafel de dag ervoor en iedereen helpt zichzelf. Vind ook dat ik niet anders kan, sommige familieleden komen zelfs van buitenland, dus waar moeten die anders wachten hé.

@ Veronique, waar hebben jullie de huifkar gehuurd? En hoe heb je dat geregeld die picknick in het bos? Lijkt me zalig! Was dat duur?

groetjes

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik17-5-2010 20:18:20

Ik ga een verrassingsbrood bestellen. We trouwen om 12u30 voor de wet en pas om 15u voor de kerk dus komt de suite tussendoor bij ons thuis. We moeten dat dan gewoon 's morgens gaan halen rond 8u bij de bakker en zetten alles in de frigo. Gewoon alles op tafel zetten met drank.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-5-2010 20:18:22

Wij hebben ze gehuurd bij http://www.huifkartochtendenteugel.be/ Dit was helemaal niet duur: voor een hele dag en voor de hele suite waren we nog geen €250 kwijt.
De picknick in het bos was ook schitterend:
http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=734494&id=1240628751
De vrouw van de persoon van de huifkar zorgde dat ze in het bos was en daar was alles al klaargezet: een groot laken, schuimwijn, toastjes, sandwiches, pistolets, boterkoeken, fruit, koffie, thee, fruitsap,... De prijs weet ik niet meer juist, maar ik dacht dat dit +/-€10 p.p. was (ok, je kan dit zelf goedkoper, maar nu moesten we ons van niks iets aantrekken!).

Kelly
18-6-2010
 Meld misbruik17-5-2010 20:19:25

fiogf49gjkf0d
Wij trouwen om 14h maar spreken af met iedereen bij ons thuis om 12h30.
We voorzien een verrassingsbrood voor de suite.
Lekker makkelijk gewoon afhalen en de mensen hebben enkel een servetje nodig
Champagne en fruitsap werd zowiezo voorzien dus...

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-5-2010 20:56:47

fiogf49gjkf0d
Gewoon iets met broodjes ofzo en wat fruit, misschien ook picknick, zien wel nog, maar zeker niet uit eten ergens, is allemaal al duur genoeg, en 's avonds eten ze al uitgebreid genoeg, dus ik hou het zeker simpel!

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik17-5-2010 21:05:52

Wij gaan met de suite echt lunchen op restaurant, maar wij trouwen niet voor de kerk & hebben dus meer tijd! :) In jouw geval zou ik ook een verrassingsbrood bestellen bij de bakker, dan heb je zelf geen werk!

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik17-5-2010 21:06:09

Als ik het goed begrijp kan het dus wel dat je de suite alleen laat eten 's middags terwijl je zelf weg bent voor de foto's. Dan is mijn 'probleem' opgelost :)
Bedankt allemaal!

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik18-5-2010 9:59:37

Wij voorzien een broodjeslunch in de zaal waar avondfeest gaat doorgaan. Na kerk gaan we er naartoe, dan eten we daar met suite, wij gaan foto's trekken en suite mag daar blijven of eventueel even over huis gaan, dat kiezen ze zelf.

julie
28-5-2011
 Meld misbruik18-5-2010 10:54:58

Wij trouwen normaal rond 11u. Wij gaan dan foto's gaan nemen en ondertussen is de suite bij mij thuis en eten alleen een verrassingsbrood. Als wij terug zijn eten we ook snel nog enkele broodjes (voor zover ik honger zal hebben...).
Het kan dus perfect dat de suite alleen blijft!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 16:25:07

wij trouwen om 10h30 voor de wet, hebben daarna een receptie en dan volgt een lichte lunch met de 'suite'
als je mensen uitnodigd om de hele dag bij jullie te zijn, moet je ze goed soigneren

Ann
11-9-2010
 Meld misbruik19-5-2010 21:03:53

wij trouwen om 11u voor de wet en om 14u30 voor de kerk. s middags zullen wij voor de suite broodjes voorzien. Vele handen maken licht werk, bij ons zullen de buren en vrienden een handje toesteken zodat onze thuis niet "overhoop" ligt bij onze thuiskomst. Misschien kunnen jullie ook hulp vragen? Ivm foto's: wij nemen deze pas na de kerk, op feestlokatie (vòòr de receptie zou er toch wat tijd moeten zijn). Naar het schijnt is het ook wel tof indien je de foto's de dag of t weekend nadien laat nemen: verloopt veel rustiger en als koppel heb je dan ook tijd om te genieten van de reactie van omstaanders die jullie niet kennen (zijn wij nog over aan het twijfelen ... wou ik dus toch ook even meegeven) Groetjes, Ann

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik20-5-2010 9:27:40

Als je de foto's pas later laat nemen, dan is je kleed vaak toch al vuil (tenzij je op de dag zelf heel erg oplet) en bovendien moet je je kapsel en make-up nog eens laten herdoen. Dat lijkt me een extra kost.
Nuja, het zal natuurlijk wel meer ontspannen verlopen en het is ook wel leuk om je kleed dan nog eens aan te kunnen doen :)
Wat ik de laatste tijd vaker hoor is dat er foto's worden genomen de dag zelf en dan nadien nog eens, maar dan bv op een verdere locatie of een locatie waar je kleed vuil kan worden. Bijvoorbeeld aan zee gaan rollen in het water, op het strand. Dat geeft dan heel andere foto's en je kleed heb je dan toch niet meer nodig. Lijkt me ook nog wel leuk.

Naomi

Meld misbruik20-5-2010 12:55:41

Hoi,

Wij trouwen binnen een 10 dagen en mijn verloofde gaat de avond voor de trouw bij zijn ouders slapen. Bij mij komt mijn jongste zus overnachten om me te helpen voor de volgende dag.
Bij ons gaat het er zo aan toegaan:
- Mijn verloofde komt me halen om 10 à 10u30
- Samen gaan we naar een schitterende lokatie om foto's te trekken
- om 13u gaan we aan het stadhuis onze kleine familie( die toch al uit 45 mensen bestaat) ontvangen en de wettelijke trouw begint stipt om 13u30.
- Nadien hebben we een zeer kleine mini-break voorzien bij ons thuis, zodat iedereen een kleinigheidje kan eten en drinken en eventueel even opfrissen.
- Om 15u gaat mijn verloofde samen met mijn ouders en zijn ouders de gasten opwachten voor de kerk en om 15u30 kom ik met mijn papa binnen.

Dus je ziet dat het inderdaad niet zoveel tijd rest allemaal, dus proberen alles een beetje tussen te krijgen.

Het belangrijkste is dat je met mensen afspreekt om je een beetje te helpen.
Zo komt dus mijn schoonmama samen met mijn verloofde van s'morgens vroeg en zij gaat met mijn zus en vriendin broodjes smeren en alles klaarzetten zodat we snel tussen wet en kerk iets kunnen eten.

Veel georganiseer, maar moet kunnen!!

Veel succes en vraag echt hulp

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...