Nu Online
Momenteel zijn er 582 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Traditionele huwelijksuitnodiging?

18-5-2010 9:18:23
Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of de traditionele huwelijksuitnodigingen nog gebruikt worden. Dit zijn uitnodigingen waarbij de ouders van de bruid en bruidegom het huwelijk aankondigen. De ouders van het meisje staan dan aan de linkse kant van de uitnodiging en de ouders van de jongen aan de rechtse kant.

Groetjes,

Liesbeth

Liesbeth
25-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2010

tina
19-6-2010
 Meld misbruik18-5-2010 9:28:14

Hey, traditionele uitnodigingen worden nog gedaan. Mijn neef trouwt en bij hem is het zo.
Wij hebben dat zelf niet gedaan. K'vind als je lang samenwoond toch niet de ouders de aankondiging doen maar jullie zelf toch. Bij ons staan vanboven onze namen en eronder in het midden de namen van de ouders.

Groetjes Tina

sofie
24-10-2009
 Meld misbruik18-5-2010 9:32:36

wij hadden een traditionele uitnodiging en ik vond da best wel mooi
groetjes Sofie

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 10:15:23

Wij hebben dit niet gedaan, moet wel zeggen dat onze ouders een beetje ontgoocheld waren, maar ze zijn uiteindelijk wel in het klein op onze speciale enveloppen gekomen!

Esther
11-9-2010
 Meld misbruik18-5-2010 10:43:55

Hoi Liesbeth,

wij kiezen ook voor een traditionele uitnodiging!
Lekker tijdloos en mooi :)

Groetjes,
Esther

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik18-5-2010 11:58:14

Hey Liesbeth,
Wij hadden ook graag de klassieke indeling gebruikt. Wegens gescheiden en overleden (groot)ouder(s) ging dat heel onduidelijk worden. Daarom hebben we het niet kunnen doen.

R.

Meld misbruik18-5-2010 12:49:08

Je hoeft dit niet zo te doen. Maar wat indien kennissen van jullie ouders, die jullie misschien minder goed kennen, ook uitgenodigd moeten worden?

grtz www.discovideo.be

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 12:54:41

hey,
wij hebben dit niet gedaan ik had graag dat onze dochter dit aankondigde!
maar het wordt in ieder geval wel nog gedaan! bij bijna de meeste zelfs nog!
grtjs jessie

joke
1-8-2009
 Meld misbruik18-5-2010 13:15:54

hey,

wij hadden een "moderne" kaart van uitzicht, maar wel een zinnetje van dhr en mevr (en dan de namen van de ouders) nodigen u uit ... , maar dat is mss een andere discussie om de ouders er wel of niet op te zetten ;) Grootouders worden niet meer zo vaak vermeld, heb ik de indruk.
Wij hebben ook al uitnodigingen in de klassieke stijl (openvouwers in beige kleur) gekregen. dat is gewoon eigen goesting! Bij de trouw geldt maar 1 ding : wat vinden jullie het mooiste en of dat nog gedaan wordt of niet, daar moet je in de verste verte geen rekening mee houden. De grote merken zoals buromac en intercard hebben die klassieke kaarten met een reden nog altijd in hun collectie zitten.
groetjes!

Liesbeth
25-9-2010
 Meld misbruik18-5-2010 13:27:10

Bedankt voor jullie reacties!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik19-5-2010 11:16:43

Wij doen het niet, vinden het oubollig staan (maar wij zijn wij hé?!? :) ) en betaalden in eerste instantie zelf. Nu hebben ze beiden wel bijdrage beloofd, allé ni waar, mijn moeder deed het al van in begin, maar schoonouders nog maar pas. Enneuh... 't is niet dat we er financieel afhankelijk zijn, hebben 't nu bijeen gespaard, kwestie van niet te moeten denken aan enveloppen die we gaan krijgen. Dus vind dat hele andere situatie dan vroege, klassieke tijden waar ouders trouwfeest van hun kinderen bijna helemaal betaalden.
Nu is het wij die ook echt ervoor kiezen om onze familie en onze vrienden uit te nodigen, dat resulteert ook wel in feit dat er geen vreemden zijn op ons feest. Heb ik altijd zo raar gevonden... Ik heb toch niks met collega's/vrienden van mijn ouders???

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info