Terug naar overzicht
Hallo, onze pastoor gaf zelf het antwoord voor ons : uit overtuiging van onze liefde.Dat is toch ook de reden waarom men trouwt, omdat je elkaar graag ziet. groetjes
Dag IlseGewoon eerlijk zijn: de overtuiging van jullie liefde... daarvoor hoef je niet persé voor de kerk te trouwen he.Voor ons gaf het kerkelijk huwelijk een meerwaarde aan ons huwelijk. en dat hebben we hem ook geantwoord.GroetjesVanessa09/09/05
Voor de wet kan je zoveel keer trouwen als je wilt, maar voor de kerk maar één keer, en dat geeft er toch een meerwaarde aan vind ik. Groetjes, Isabelle 20/05/2006
Ik heb hem ook gezegd dat dat een meerwaarde geeft ..het is moeilijk om in woorden te bregen .. dat is iets dat je aanvoelt (en dat was precies een goei antwoord :-))Mieke13/05/06
HeyDit is waarom ik voor de kerk trouw. Je denkt er meer over na, door bv een misboekje te maken lees je veel teksten die je langer laten stilstaan wat je juist gaat doen. Tenslotte is het niet niets hé Je belooft elkaar eeuwige trouw, in goede en slechte tijden. Terwijl in de wet is het gewoon administratief. De mis kan je ook persoonlijk maken (en op sommige gemeentes kan dit ook, maar niet overal hoor). Je kan de mensen bedanken die er altijd waren voor je, en duidelijk maken waarom je voor elkaar kiest. Als je voor de kerk trouwt is er ook meestal zo'n dag of weekend waarop je samenkomt en daar wordt je als het ware verplicht om echt na te denken over het huwelijk. Daarom trouw ik voor de kerk, je trouwt bewuster (vind ik hé). En ook omdat het een meerwaarde geeft en omdat ik echt wel langs het gangpad wil lopen :)GroetjesVicky09.09.06
Als je zelf niet weet waarom je voor de kerk trouwt, waarom doe je het dan? Voor de schoon ogen van iemand anders moet je da ni doen vind ik. En als het is omda da "moet" van jullie ouders en grootouders, kan je beter een dankviering organiseren.Wij zijn getrouwd voor de kerk omdat we alletwee aanvoelden dat we dat graag wilden. Ergens in ons hart voelen we dat er meer is, en dat noemen we dan God.Als je niet overtuigd bent, vind ik da je niet met een schijnheilig gezicht voor het altaar moet gaan staan.