TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Steffi
21-5-2011
|
18-5-2010 22:27:01
ik trouw in mei 2011 en ik heb de zaal al vastgelegd, de kerk ligt ook al vast en de fotograaf is ook al beslist.
Voor de rest zoek ik wel vanalles op om ideetjes op te doen
Jij?
|
|
Delia
24-9-2011
|
18-5-2010 22:30:00
Hey!
Wij trouwen in september 2011. We hebben voorlopig alleen nog maar een optie genomen op de feestzaal.
Veel plan plezier iedereen!
|
|
Lynn
25-6-2011
|
18-5-2010 22:35:02
@ steffi, wij trouwen in juni. Ik wou is even horen, want overlaatst was ik aan iemand aan het vertellen dat we al vanalles wouden regelen en die persoon reageerde zo van of het daar nog allemaal ni te vroeg voor was.
Maar dan weet ik toch dat we niet alleen zijn.
|
|
Steffi
21-5-2011
|
18-5-2010 22:38:35
Je kan nooit te vroeg zijn om dingen te plannen..
Ik ben er vast van overtuigd dat ik geen week zal overslaan om met mijn trouw bezig te zijn
Dan zie je dat je er zin in hebt
|
|
Kim
21-5-2011
|
18-5-2010 22:44:43
Steffi, we trouwen op dezelfde dag :)
Lynn, wij hebben volgende dingen al vastgelegd: zaal (kan het echt nooit te vroeg voor zijn), fotograaf, videograaf, kerk en stadhuis. Dat zijn volgens mij de belangrijkste dingen, voor een kleed ga ik pas in september/oktober kijken.
|
|
Lynn
25-6-2011
|
18-5-2010 22:52:43
Hoe hebben jullie beslist welke fotograaf het wordt ? of gewoon er enkele bezocht en de goedkoopste genomen of ... ?
Mijn zus is al wel getrouwd 2 jaar geleden maar ik vond persoonlijk de foto's op zich wel mooi, maar er zijn niet vanalles foto's zoals met de grootouders (ongeacht dat mijn zus dit wel gevraagd had)
Alle tips zijn welkom :d en alvast bedankt voor de reactie's
|
|
Kim
21-5-2011
|
18-5-2010 23:01:53
Ik heb gezocht naar fotografen waarvan de stijl mij wel beviel .. Veel info kan je terug vinden hier op het forum. We hebben uiteindelijk een afspraak gemaakt met Jef Celen en met ArtXpo. Er was nog een derde die we qua stijl oké vonden maar na deze 2 was onze keuze eigenlijk al gemaakt.
We hebben Jef Celen geboekt voor op onze dag. Heel sympathieke man, heel aangenaam gesprek mee gehad en hebben er het volste vertrouwen in dat hij de dag mooi zal vastleggen.
(Foto's van een bruidje vorig weekend: http://www.jefcelen.be/SoLu/index.html )
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
19-5-2010 8:12:51
Hey Lynn!!
Wij trouwen dezelfde dag!!
Zo leuk om eens iemand tegen te komen die op dezelfde dag trouwt...
woehoe!
Oké, dit zijn de dingen die we al hebben:
* Feestzaal
* Fotograaf (nog geen contract, maar zo goed als is in orde)
We gaan deze maand nog naar de kerk om alles te bespreken. (aléja, da zeg ik nu al de hele maand, maar het komt er maar niet van!)
't stadhuis kan je pas 6maanden op voorhand doen, dus dit is ook nog eventjes wachten.
Voor de rest denkik dat we best nog eventjes wachten :)
Succes en maak er een fantastische dag van!
|
|
patricia
2-7-2011
|
19-5-2010 10:28:43
Hoi lynn,je kan er niet snel genoeg mee beginnen want het vraagt veeeel voorbereiding als je het perfect wilt
...Ik heb een blad genomen en daarop geschreven hoe ik mijn dag wil ...en je zult zien je zal binnen de tijd van voorbereiding en je huwelijksdag nog veel veranderen!!
Dus geniet van je tijd !!
Ben zelf gaan kijken voor mijn bruidskleed mmandag ...je moet maar het juiste tegenkomen he ?
Ik wens je veel succes op je zoektocht en ook veel plezier!!
Maar ik geef je ook 1 goede raad wacht ook de bruidsbeurzen af in september en oktober daar doe je ook heel leuke ideeen op!!
Groetjes,
Patricia
|
|
Kelly
4-6-2011
|
19-5-2010 10:36:21
Wij trouwen 4 juni 2011 en volgende zaken liggen al vast:
- zaal
- DJ (die van de zaal genomen, lekker makkelijk)
- fotograaf
- ceremoniemeester
- suitevervoer: vrienden van ons (rijden allemaal met audi)
- kerk
- gemeentehuis mogen we pas in september voor gaan, vind dat echt laat, maar ja...
- uitnodigingen: ben al bezig met ontwerp, zodat ik nog genoeg tijd heb om eventueel aanpassingen te doen
ik zou ook al graag voor jurk gaan kijken, maar ik ga me toch nog inhouden tot juli. Dan ga ik eens naar een winkel om enkele jurken te passen zodat ik weet welk model bij mij gaat en welk niet.
|
|
greven
28-5-2011
|
19-5-2010 10:43:36
wij trouwen op 28 mei 2011
en wij hebben ook al heel veel gedaan
wij zijn al gaan kijken naar mijn trouwkleed de zaal dat staat vast dat wordt het lindenhof in baal
de uitnodegingen zijn zo goed als klaar nog wachten op de gemeente maar dat kun je maar 6 maanden op voorhand regelen
het misboekje is zo goed als klaar
de autos zijn ook klaar
de versieringen van het huis en de kerk weten we ook al
de kerk is ook gereserveerd
en vanaf oktober dan bestellen we ons bruidsuikers en doosjes
|
|
Lynn
25-6-2011
|
19-5-2010 14:06:51
@liselotte; idd leuk iemand tegen te komen die de zelfde dag trouwt!
Ale zo te horen zal ik er maar invliegen.
Ik heb wel al wat zalen gaan bezoeken enzo, maar we spelen ook met idee om ons feest in een tent te laten doorgaan in de tuin van mijn oma. Dus dan zullen we maar eens beslissen zeker, spannend
Iedereen bedankt voor de reactie's ...
|
|
Nele
4-6-2011
|
19-5-2010 19:28:42
Hoi Lynn
wij trouwen op 4 juni 2011 en beginnen dit weekend met zalen bezoeken. We hebben alvast al heel wat ideeën, maar nog niets vaststaan.
Ik merk aan Kelly (die op dezelfde datum trouwt) dat zij al veel verder staat. Goed bezig Kelly!
Mijn intuïtie zegt mij dat het bij ons ook wel in orde komt...
|
|
Anika
9-4-2011
|
19-5-2010 20:40:35
Hoi,
Wij trouwen op 9 april 2011. Bij ons ligt de kerk en het gemeentehuis al vast. De viering zelf kunnen we pas bespreken rond de kerstperiode. We zijn nu volop op zoek naar de geschikte zaal en eind volgende maand ga ik op zoek naar mijn bruidsjurk. De ringen worden ook deze zomer geregeld, net als de fotograaf. De uitnodigingen gaan we zelf maken, dus daar hebben we nog alle tijd voor.
|
|
Greet
15-4-2011
|
19-5-2010 21:29:12
Hoi Lynn, wij trouwen op 15 april 2011. In januari van dit jaar hadden we het gemeentehuis en de kerk al vastgelegd. Ondertussen ligt ook de feestzaal, de fotograaf en de DJ vast. We zijn zelfs al bezig met het regelen van het vervoer voor deze dag. Omdat we oldtimers willen en het aanbod van dit type wagen beperkt is, zouden we deze al willen vastleggen. De foto's voor onze uitnodigingen worden deze lente of zomer nog genomen. Het ontwerp hiervan is ook zo goed als klaar.
En ik weet dat het nog vroeg is, maar ik heb mijn droomkleed zelfs al gevonden en gekocht. Voor de ringen ben ik vooral nog in foldertjes en websites aan het zoeken. Dit is nog niet zo dringend. Het misboekje wil ik deze zomer ineensteken. Omdat ik in het onderwijs sta, heb ik dan ruimschoots de tijd... Maar hier kan achteraf nog gesleuteld worden.
Ik vind het leuk om nu al veel te regelen. Dan zijn de belangrijkste dingen al in orde en zijn (hopelijk) de weken voor de trouw wat rustiger.
|
|
inge
15-4-2011
|
19-5-2010 21:38:30
Hallo Ik trouw net zoals Greet 15/4, maar heb enkel de zaal en een paar ideetjes in m'n hoofd. Ik plan mijn planning in de zomervakantie ;) Mijn kleed, daar wacht ik mee tot de volgende collectie. Gemeentehuis en kerk staan voor eind deze maand op het programma.
|
|
Reinhilda
|
28-5-2010 15:13:07
Beste,
Wij handelen in oldtimervervoer : oude Zwitserse postbussen + Citroen Traction Avant.
Vanaf volgend jaar bieden wij een wagen uit met een catering op : een oude Citroen Traction Avant van 1955. Achter op de wagen staat een bak met koeling erin. Zodoende kunnen we champagne koud houden, ijs scheppen enz..... Er zal natuurlijk ook aan de wintertrouwers gedacht worden. Zo zal er ook een mogelijkheid zijn om warme dranken te geven : glüwein, warme erwtensoep, chocolademelk enz.....
Deze wagen kun je inhuren voor :
1. Een tractatie aan de kerk of gemeentehuis
2. 's Avonds op het avondfeest mag iedereen een ijsje komen halen
3. Verjaardagsfeestjes
4. Kinderfeestjes
5. Bedrijven
6. Marktjes en oude ambachtsdagen
7. Verrassing enz.............
Wat onze planning van volgend jaar betreft : het is nog geen enkel jaar zo druk geweest als dit jaar. De trouwers van 2010 hebben een week voor de trouw nog geen vervoer !!!! En de planning van 2011 staat bijna vol !
Als ik in jou plaats was zou ik zo vlug mogelijk beginnen met allelei dingen vast te leggen :
Kerk, zaal, vervoer..... de rest volgt vanzelf.
|
|
kelly
24-6-2011
|
29-5-2010 21:57:54
Hey , wij trouwen de dag voor lynn en Lieselotte ! bij ons ligt mijn kleed al vast ( per ongeluk meteen op mijn droomjurk gebotst) 2 fotografen : zijn vrienden van mijn getuige die fotografie studeren een man die de video zal maken. http://www.ersa-belgium.be/ Deze man is tevens een vriend van mijn getuige , en daardoor hebben we wel een procentje . alsook hoef ik maar de helft te betalen uiteindelijk want mijn getuige wilt de andere helft betalen als cadeau. Volgende dinsdag hebben we een afspraak bij de ceremonie meester . Hij regelt dan ook het vervoer. Ook ga ik volgende week al eens contact leggen met de pastoor. op 8 juni hebben we een afspraak bij een feestzaal , maar waarscheinlijk wordt het die... bleek als mijn moeder belde om een afspraak te maken , dat ze de eigenaar kende van vroeger. Dus eerst horen wat de opties zijn en zo maar wss ligt onze zaal dan ook vast. ondertussen studeer ik ook nog eens lekker door !
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|