TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
marijke
30-10-2010
|
19-5-2010 10:41:30
Hey Katrien!
Eindelijk nog een herfstbruidje! Wij trouwen ook op 30 10 2010 en ik ben ook al enorm aan het aftellen!
Wij hebben de wettelijke trouw een week voordien (23/10) omdat het op de dag zelf (30/10) al druk genoeg zal worden!
Wij beginnen 's morgens vroeg met de voorbereigingen (kapper, make-up,...) en mijn ventje komt me tegen 10 uur op halen. Wij gaan dan, na een glaasje met de ouders, meteen door op fotoshoot. Tegen het middaguur komt de suite toe bij mijn moeder en die wachten dan met een glaasje op onze terugkomst. Dan hebben we een dik uur om te eten, drinken, wat groepsfoto's te nemen en rustig te vertekken naar de kerk. Meteen na de viering gaan we door naar de receptie, aperitief, diner, dansfeest,...
Voorlopig zijn volgende dingen al in orde:
* feestzaal
* datum en uur gemeente en kerk
* trouwkleed
* juwelen
* fotograaf
* DJ
* kapper
Al de rest doen we op t gemakske in de loop van de volgende maanden.
Hoever staan jullie en hoe gaan jullie het aanpakken?
groetjes!
Marijke
|
|
Katrien
30-10-2010
|
19-5-2010 10:56:54
hoi Marijke, een dikke proficiat! Wij wonen reeds samen en hebben 2 kindjes. Dus onze dag zal
iets minder traditioneel verlopen.
Verloop van de dag: Voormiddag: aankleden van mezelf, kindjes en bruidegom, kapper, make-up,...
11u-12u : aankomst familie
12u30 Wettelijk huwelijk Tussendoor foto's nemen (Bij goed weer in bos, bij slecht weer locatie nog te zoeken)
16u kerkelijk huwelijk 17u30 Receptie 19u Avondmaal (koud buffet en reuze pan met allerlei soorten vlees) 21u Huwelijkstaart met dessertenbuffet (dan komt ook het 2de deel van de gasten toe) 22u Openingsdans en avondfeest Wat we al geregeld hebben: *kleed, vestje, schoenen bruid *tiara en juwelen *kledij en schoenen bruidegom * feestzaal (parochiezaal) *huwelijkskaars *uitnodigingen *misboekje + muziek *contact pastoor en goedkeuring boekje
*aangifte gemeente *aankleding zaal *traiteur *wijn en aperitief *kledij zoontje (dochter nog te zoeken) *corsages *bruidsboeket * bedankjes *geschenk getuigen *gastenlijst *fotograaf *dj *make-up bruid *make-up familieleden * bellenblaas voor aan de kerk
* huwelijksreis Denk dat het dat zowat is... Er komt veel bij kijken, maar ik verschiet vooral van de prijs van al die dingen... Groetjes Katrien
|
|
Goedele
16-10-2010
|
19-5-2010 19:37:54
Hallo,
Ik ben ook een herfstbruidje. Ik trouw wel twee weekjes vroeger, op 16/10/2010. Ik vind wel dat het iets heeft zo, de herfst. Wij hebben al geregeld:
- Zaal
-Menu
-Gemeentenhuis
-Kleed en schoenen
-DJ
-Fotograaf
-Videograaf
-Ceremoniewagen
-Huwelijksreis
-Nagedacht over liedjes (intrede, openingsdans,...)
-Keuze gemaakt van uitnodiging (wel nog niet de tekst)
Groetjes!
|
|
Lena
30-10-2010
|
19-5-2010 19:48:40
hey! Wij trouwen ook op 30 oktober! Blij te horen dat er nog mensen zijn die die dag in het huwelijksbootje stappen! Wij vinden de herfst ook wel charmant en voor het weer moet je het ook niet laten als je kijkt naar de trouwers van de voorbije weken! Bovendien heb ik het mooie weer voor 30 oktober al lang geregeld! :-) Wat hebben wij al geregeld? Fotograaf, feestzaal, ringen, gemeentehuis, trouwjurk en schoenen. Volgende week hebben we onze tweede afspraak bij het UVV voor onze viering. Voor het kostuum van mijn aanstaande gaan we waarschijnlijk eens kijken in de solden. Het ontwerp voor onze uitnodigingen is ook al klaar, maar we moeten ze nog wel maken. En voor de rest is er ook nog wel wat te doen. Als je het zo eens opsomt, is het toch altijd meer dan gedacht! :-)
Waar trouwen jullie? Wij trouwen in Kontich en ons feest gaat door in Herentals. En op 9 juli mag ik terug om mijn kleed te gaan passen! Wat kijk ik daar naar uit!!!! Nog veel plezier met de voorbereidingen!
|
|
elien
15-10-2010
|
19-5-2010 20:09:36
Hey,
wij trouwen op 15 oktober, we trouwen dan omdat de bladeren dan vallen en zo'n mooie kleuren hebben. Ik denk dat dit een heel leuk effect zal geven op de foto's.
Wat wij al geregeld hebben:
- Kleed en schoenen
- feestzaal
- voorlopige menu
- uur wet
- uur kerk
- dj
- fotograaf
- we weten al welke bedankjes we nemen
- we hebben de tekst voor het misboekje al
- de ringen zijn besteld
- de uitnodigingen zijn al gekozen, nu nog de tekst
- huwelijksreis is geregeld. NY here we come!
- openingsdans
- bellenblaas voor ad. kerk
- 22 mei ga ik met mijn mama achter ondergoed voor de trouw
We hebben nog geen echte planning maar we trouwen voor de wet om 14u en voor de kerk om 15u.
|
|
Katrien
30-10-2010
|
19-5-2010 21:26:23
Hoi, wij trouwen in Baal. Ik (maakte niet zo uit voor mn toekomstige) heb gekozen voor de herfst omdat ik niet zo van de warmte hou. Heb het meer voor de gezellige winters...
Ook is het vakantie hierna en dat is wel praktisch aangezien ik les geef. Begin wel steeds ongeduldiger te worden... lolz Lena, bedankt voor het bestellen van het mooie weer! Dat zal van pas komen!
groetjes Katrien
|
|
Lena
30-10-2010
|
19-5-2010 22:32:38
@ Katrien: toen ik mijn kleed paste was ik ook blij dat ik dit in de herfst mag dragen en dit niet aanheb op een warme zomerdag! Zo staan zweten vind ik inderdaad ook maar niets. Ik denk nu altijd: de lente is laat begonnen, dus zal de zomer ook langer duren zodat het op 30 oktober nog best aangenaam zal zijn! :-) Mijn ventje staat ook in het onderwijs dus ook wij moesten daarmee rekening houden. Zoals Elien zegt, kan het echt wel prachtig zijn met de vallende bladeren en al die tinten van rood - oranje - bruin! Ik wil alleen geen chrysanten op de tafels van de feestzaal want dat is ook wel de tijd van het jaar! :-) Nog 163 dagen, we tellen af!! groetjes
|
|
Katrien
30-10-2010
|
20-5-2010 6:36:21
Hoi, nog 162 vandaag! Wij hebben als kleuren fuchsia en blauw. (Eigenlijk zoals hier op de site). De kleuren komen terug op de uitnodigingen en op de tafels. Zou eigenlijk die dag ook iets met Halloween willen doen... Suggesties? Naar waar gaan jullie op huwelijksreis? Greets Katrien
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|