Nu Online
Momenteel zijn er 675 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik weet het niet meer....

20-5-2010 20:23:51
Hallo Bruidjes ,

Met nog 95 dagen op de teller , zie ik het even niet meer zitten...
Ondanks dat onze families niet overeenkomen( scheidingen,nieuwe partners, familiekwesties en dergelijke) hebben we besloten van te trouwen op Curacao onder ons gedrieen , ik , mijn ventje en ons zoontje van 8. En we verblijven dan 3 weken daar...Tot daar zit het allemaal goed en is alles geregeld. Bij terugkomst van Curacao wilde we toch een avondfeest met Dj, fotograaf, Bbq enz...Dus eigenlijk allemaal zoals een normale trouw..En dat is ook allemaal al praktisch geregeld maar nu komt het volgende..Eigenlijk wilde we dit niet en daarom dat we dan ook trouwen in het buitenland , want we kennen onze families het gaat toch weer uitlopen op discussies en zever...en eerlijk gezegd ik heb daar allemaal geen zin in..Echt erg dat ik meer aan andere moet denken dan die dag aan mezelf En iedereen zegt wel van , ze zullen die dag allemaal wel beleefd en hoffelijk blijven maar eens de drank rijkelijk vloeit ken en zie ik de scenario's al voor me...Nuchter is het nog te doen , maar drank kan je toch niet vermijden op een trouwfeest..Dus ben ik vandaag gaan kijken op een andere locatie met prachtige tuin aan de schelde en zicht op de kathedraal... echt prachtig ! Dus dacht ik van , ik geef hier voor iedereen een middag receptie van 14u tot 17 u en geen avondfeest. Dan is er niemand ladder zat en kan er geen zever van komen en de kous is af...Maar door dit alles weet ik het even niet meer..

Wendy...

wendy
24-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1158

Tineke
10-7-2010
 Meld misbruik20-5-2010 20:53:22

hey Wendy,

Ik denk als ik dit hier allemaal lees dat die middag receptie echt wel een schitterend idee is. Hierop kan je ook ulle openingsdans doen he.

Doe zeker niets waar jullie zelf niet achterstaan.

Veel sterkte he meid.

Groetjes

elke
10-7-2010
 Meld misbruik20-5-2010 21:43:11

Hoi Wendy,

Dit is wel rot voor jou...
De receptie is eigenlijk wel een heel goed idee!

Wat je ook kan doen, is met de familieleden in kwestie op voorhand eens gaan praten. Leg hen uit dat je hen er allemaal graag bij wil, maar dat je bang bent voor discussies als er wat te veel gedronken wordt. En zeg hen gerust dat je erop rekent dat ze het beleefd houden, dat het voor jou de dag van je leven wordt.

Ik heb ook iets in die aard voor... ook mijn ouders zijn gescheiden en hebben allebei een nieuwe partner. Ze geven elkaar beleefd een hand op bv het communiefeest van mijn zoontje. Toch heb ik tegen allebei gezegd dat ik geen scenes wil op mijn trouwfeest en dat ik erop reken dat ze hun manieren houden, ook als er wat gedronken wordt.

Nu merk ik wel dat het bij mij niet zo erg is als bij jou, maar eens praten over je zorgen kan misscchien toch goed doen.

Ik hoop dat jullie eruit geraken en dat jullie kunnen doen wat je graag doet!

Succes!

eline
20-5-2011
 Meld misbruik21-5-2010 7:49:25

Hi lieve wendy

Ik vind het tof dat je een huwelijk hebt gepland op Curacao. Echt gedurfd van jou! Het is immers jouw dag en niemand bepaalt wat je moet doen. Als je echt geen feest meer wenst achteraf, kan je mss aan je ouders en co uitleggen dat je enkel en alleen een receptie zou geven omdat je om hen geeft en omdat je wil dat zij zich ook betrokken voelen bij jouw huwelijk. Zeg hen dan ook dat het belangrijk is om geen ruzie te maken op zo'n mooie dag en als ze dit zouden doen, dat ze jou daar zeer erg mee zouden kwetsen. Het getuigt immers van weinig respect om dan iemands andere dag kapot te maken. Mijn ouders zijn ook gescheiden en ook veel ruzies gehad en zo, maar als je wat inspeelt op hun gevoelens, wat trouwens normaal is, zullen ze dit wel begrijpen. Het zullen wrsch nooit dikke vrienden worden, maar ik ben er zeker van dat je ouders, en alle ouders trouwens, jouw trouwdag niet zullen verkakken zal ik maar zeggen :)

Veel succes en geniet nog van de verdere planning!

Eline x

katty
8-9-2010
 Meld misbruik21-5-2010 7:53:24

Hey Wendy ,

Gewoon doen die middag receptie, doe wat jij goed vindt meid het is en blijft
jou huwelijk, jouw dag en jouw feest !!
geniet er van en niet vergeten ons een verslagje te sturen !!

liefs, Katty

nele
17-7-2010
 Meld misbruik21-5-2010 8:50:24

Heykes Wendy,

Al heb je zin om niets te doen je moet zelf doen wat je graag doet. En als je je zekerder voelt bij een middagreceptie zeker doen.
Want anders kost het allemaal veel geld voor iets waar je niet wilt zijn. Toch te zot voor woorden. Neen meisje doe wat je graag wilt doen.

Anders ga je zeker spijt hebben...

xxx

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik21-5-2010 10:04:44

Hey Wendy,
Wij hebben een dergelijke situatie en hebben hiervoor een andere oplossing gevonden. Gelukkig kunnen we rekenen op financiële steun. Wij geven gewoon 2 feesten. Op die manier hoeven mijn ouders en de familie elkaar niet tegen te komen. Met de trouw van de wet geven we een feest voor mijn vader en zijn familie en vrienden. Met de trouw voor de kerk is mijn moeders familie en de familie van mijn vriend, onze vrienden en collega's aan de beurt. In het begin zag ik dit totaal niet zitten, maar in ons geval blijkt dit de beste compromis te zijn.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-5-2010 12:19:29

He Wendy, Ik zou zeggen ga er voor wat jullie willen.Wat andere er van denken moeten ze zelf maar weten.

sterkte

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik21-5-2010 15:10:52

Hey meiden ,

Bedankt allemaal voor de woorden en steun! Zag het gisteren echt even niet meer zitten , maar ga er niet meer mijn hoofd over breken en van't weekend is gewoon puur en alleen van de zon genieten en het allemaal even laten bezinken en maandag maak ik een keuze Wat de mensen er ook van denken of zeggen ! En mijn ventje zei gisterenavond, Och onze trouwdag zelf kan niemand stuk maken want dan staan we met onze voetjes in het zand op Curacao lekker met ons gedrieen..en eigenlijk heeft hij wel gelijk
Dus we zien wel , en ik hou jullie op de hoogte !
Bedankt allemaal !
xxxx Wendy

natasja
18-9-2010
 Meld misbruik30-5-2010 13:37:57

ik zit hier ook met dat probleem maar heb iedereen uitgenodigd ze moeten het zelf maar weten of ze wel of niet komen en ze zijn allemaal verwittigd dat ze hun manieren moeten houden voor die ene speciale dag dat hun dochter trouwt wij kunner er niet aan doen dat ze zich soms zo kinderachtig gedragen trouwens mijn zus is ook getrouwd en daar ging het wel bij voor wat zou het dan bij mij niet groetjes natasja

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info