TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
bianca
21-5-2010
|
24-5-2010 14:59:49
hey els,
wij zijn afgelopen vrijdag getrouwd, en de kinderen van mijn zus zijn er ook bij geweest op het avond feest .
ze zijn wel rond 12 uur naar huis gegaan wij vonden dat persoonlijk niet storen want onze eigenste waren er ook bij.
voor de rest waren er wel geen kinderen.
groetjes bianca
|
|
bride
5-6-2010
|
24-5-2010 15:07:22
Hey,
ik heb ook een lichte tegenwind gekregen van mijn schoonzus (kindjes zijn 11 en 9), maar voet bij stuk gehouden. ze komen naar de mis en naar de receptie. Persoonlijk vind ik ook dat kindjes niet passen om dergelijk feest. Voor de ouders zelf is het toch ook leuker als ze "op hun gemak" zijn? allé, da's toch mijn mening.
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
24-5-2010 15:15:26
Wij hebben een strikte leeftijdsgrens van 12 jaar voor kinderen. Met 2 uitzonderingen: de baby van mijn zus die dan net geen 3 maanden zal zijn. Wij hebben een kamer boven de feestzaal en daar zal hij slapen en zal er afwisselend de wacht gehouden worden door verschillende mensen van de familie. En dan mijn engels nichtje van 7 jaar. Als zij niet mag komen dan is er ook niemand om op haar te passen aangezien iedereen op mijn feest is, en haar in Engeland achterlaten bij haar engelse familie is ook geen optie. Maar voor de rest mogen dus geen kleine kinderen komen :)
|
|
Els
26-6-2010
|
24-5-2010 15:18:07
Ben blij van de reacties ... Hier lopen de discussies ondertussen op!
Niet leuk, 4,5 weken voor ons huwelijk ...
Onze beste vrienden hebben allemaal kinderen, maar niemand brengt zijn kindjes mee.
Ik ben dan ook behoorlijk verontwaardigd door hun reactie!
Met onze wettelijke trouw waren de kids er bij om te gaan eten, ik vind dat we toch geen 'onmensen' zijn hé!
Pffff
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-5-2010 15:35:42
Voet bij stuk houden! Ook bij ons waren er geen kinderen. Van al onze gasten heeft enkel mijn man zijn tante daar iets over gezegd (was ook wel op haar teen getrapt), maar is uiteindelijk wel bijgedraaid.
Bij vrienden van ons waren er wel enkele kinderen. De kinderen van de zus van de bruid en van de zus van de bruidegom. Zolang zij buiten konden spelen was er niks aan de hand, maar vanaf dat het donker werd, begonnen zij zich echt te vervelen en te zeuren. Nog voor de openingsdans plaatsvond, was er nog maar een halve eretafel... Ook hebben die kinderen uiteraard bijna niks gegeten, maar het bruidskoppel betaalt natuurlijk wel de volle pot...
|
|
Joke
31-7-2010
|
24-5-2010 19:47:40
bij ons op het feest komen geen kinderen!
Op de receptie komen trouwens ook geen neven en nichten, maar enkel nonkels en tantes.
Neven en nichten ook al zijn ze 18 plus, komen enkel op het avondfeest, terwijl tantes en nonkels overal bij zijn.
Het enige kindje op het feest is ons bruidsmeisje van acht.
|
|
lesley
12-6-2010
|
24-5-2010 20:40:48
ook wij hebben hier zever over gehad.
enerzijds waren er onze getuigen die maar veronderstelden dat ze hun kinderen mochten meebrengen maar ook al hebben wij zelf 2 kinderen ( die er uiteraard tot op een bepaald uur wel gaan bijzijn) wouden wij dit toch niet op onze feest.
wij hebben dit dan proberen uitleggen en na lang treuzelen en zeveren zijn ze nu toch bijgedraaid en hebben ze een babysit gevonden die vroeg genoeg komt op passen. overdag gaan hun kindjes wel mee met ons.
maar ik ben er zeker van dat zij zelf veel langer gaan blijven nu ze die avond zonder kinderen zijn en er veel meer van gaan genieten.
dan was er nog een vriend van mijn toekomstige die vond dat het maar verspilling was dat hij een babysit moest zoeken omdat hij toch gerust zijn kinderen kon meebrengen. dit heb ik dan ook duidelijk gezegd dat er geen kinderen uitgenodigd werden en hij nog altijd de keuze had om anders thuis te blijven!
en dan was er ook nog mijn toekomstige zijn neef die doodleuk zei dat hun kinderen meekwamen, ook dit heb ik geweigerd en uiteindelijk blijkt nu dat ze naar een "personeelsfeest" moeten en dus niet naar ons huwelijksfeest komen, tja makkelijk zeg ik dan dat is 2 man minder waarvoor we moeten betalen.
ik snap dit niet, al de keren dat wij voor een avondfeest uitgenodigd werden hebben wij ons nooit de vraag gesteld of de kinderen mee mochten, ik vind dit persoonlijk toch logisch dat een avondfeest niet voor kinderen is en ik ben er zeker van dat je je als volwassene veel beter amuseert wanneer je niet steeds je kinderen in de gaten moet houden.
maar ik zou zeggen, hou voet bij stuk, het is jouw feest en je viert het op de manier dat je zelf wil!
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
24-5-2010 22:27:43
ook bij ons geen kindjes behalve zuigelingen,
|
|
frida
6-2-2010
|
25-5-2010 7:30:46
tja dan ben ik de enige bij ons waren alle kinderen welkom.
Maar dat is persoonlijk hoor!!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
25-5-2010 8:04:45
@Frida, hier ook hoor.
Maar hebt twee kampen hier, de pro- & anti-kids op feesten. Ik zie het als familie die mij genegen is, door ze te weren, straal je juist iets anders uit, in mijn beleving. Ik ben zo close, ga met sommigen van achterneefjes/-nichtjes soms iets doen, zwemmen, speeltuin, logeerpartijtjes hier, en dan zou'k ze zeker ni uitnodigen op m'n feest? You wish! :)
'n Springkasteel voor die mannen, hun eigen bijzaaltje aan feestzaal (was 'n vereiste!) waar zij hun speelruimte hebben en na bepaald uur wordt het 'n slaapzaal. In onze familie gaat 't altijd zo dat ze hun reisbedjes/luchtmatrasjse bij hebben. Dat gaat tot nu toe erg goed!
Twee weken geleden nog es bewezen op communiefeest van m'n peetkindje waar gigantisch veel kids waren.
DUS... het kan echt wel anders. De vraag is niet of kinderen wel/niet kunnen op avondfeest, vraag is: WIL je de kinderen op jouw feest, zoja; waar een wil is, is een weg!
Jij kan het zelf verantwoord maken, dus ik vind dat veelgebruikt argument dat het onverantwoord zou zijn, niet opgaan.
Ja... ik kan er wel inkomen dat mensen op hun tenen getrapt zijn, uiteindelijk zullen ze jullie wens moeten respecteren, ben ik het eens mee, maar begrip/respect moet van twee kanten komen, beetje inlevingsvermogen van jullie kant, nl. dat mensen er misschien meer 'n visie als ik op nahouden en niet snappen waarom jullie die kids willen uitsluiten en blijkbaar ni "belangrijk genoeg" vinden, etc...
Trouwens, meeste feestzalen hebben kindermenu, 8 euro en geen drankenforfait bvb., da's toch ni geld van de wereld? Anderen feestzalen doen helft van totaal. Maar ben weinig feestzalen tegengekomen die volle pot aanrekende...
|
|
Naomi
|
25-5-2010 9:14:59
Hey,
Bij ons zijn ook alle kinderen van 20 jaar tot 2,5 jaar aanwezig.
Wij hebben wel de ouders zelf de keuze gegeven wat ze met hun kinderen doen.
Voor ons is het een evidente zaak, daar alle nichtjes en neefjes onze huwelijk mee opfleuren en van alles en nog wat doen, ook in de mis,....
Alleen de 2 jongsten blijven tot 21u en worden nadien opgehaald door een babysit die door de ouders is aangesproken.
Wij hebben wel van in het begin aangegeven dat de kindjes welkom waren, maar dat ze ook moeten instaan voor hun eigen kroost. Als ze daardoor vroeger van het feest gaan, dat is dat hun zaak!
Hopelijk geraak je uit dit klein miserietje!
groetjes
|
|
debby
23-10-2010
|
25-5-2010 12:17:42
Hey Els,
Ook bij ons zullen er geen kinderen zijn! Ik vind dat je groot gelijk hebt....volhouden...Hoe moeilijk het ook is! Wij zelf hebben een zoontje van 2,5 als we trouwen en ook hij gaat na de receptie met de babysit naar huis. Een avondfeest duurt allemaal veel te lang voor die kleine kids + kost u (ons) handen vol geld !
Wijzelf hadden één Oom die moeilijk deed/doet en hebben dan gewoon gezegd
of je komt op de receptie met u kids of je mag zelf de meerwaarde betalen !
Zoals je zegt het kost 75 euro pp of het nu kids zijn of ni....Ook onze zaal heeft geen kids menu omdat ook zij ervan uitgaan dat dit iets is voor de 'grote mensen'.
Hopelijk komen jullie er snel uit ! Ik duim alvast
X Debs
Ps Dit is niet kwaad bedoelt naar alle bruidjes die wel kids laten komen op hun feest! Ik weet gewoon dat ik dit ni wil omdat het niet op ons feest past ( om verschillende redenen)
|
|
debby
23-10-2010
|
25-5-2010 12:17:46
Hey Els,
Ook bij ons zullen er geen kinderen zijn! Ik vind dat je groot gelijk hebt....volhouden...Hoe moeilijk het ook is! Wij zelf hebben een zoontje van 2,5 als we trouwen en ook hij gaat na de receptie met de babysit naar huis. Een avondfeest duurt allemaal veel te lang voor die kleine kids + kost u (ons) handen vol geld !
Wijzelf hadden één Oom die moeilijk deed/doet en hebben dan gewoon gezegd
of je komt op de receptie met u kids of je mag zelf de meerwaarde betalen !
Zoals je zegt het kost 75 euro pp of het nu kids zijn of ni....Ook onze zaal heeft geen kids menu omdat ook zij ervan uitgaan dat dit iets is voor de 'grote mensen'.
Hopelijk komen jullie er snel uit ! Ik duim alvast
X Debs
Ps Dit is niet kwaad bedoelt naar alle bruidjes die wel kids laten komen op hun feest! Ik weet gewoon dat ik dit ni wil omdat het niet op ons feest past ( om verschillende redenen)
|
|
Reina
28-8-2010
|
25-5-2010 14:21:01
Bij ons zijn er overdag 6 kinderen ook voor het eten, zij krijgen een kindermenu, wat er 's avonds gebeurd met de kindjes is aan de ouders, er is een apart zaaltje waar ze kunnen slapen. Mijn gasten met kinderen komen van 200 en 300 km ver weg, dus das niet evident voor hen. Mss dat ik een kennis vraag als babysit, maar mijn gasten kennen die niet, dus ik weet niet wat zij daarvan vinden.
|
|
Lindsay
9-10-2010
|
25-5-2010 16:40:16
Ik vind dat jij hierin de keuze hebt. Wij kiezen ervoor om ze er wel bij te hebben van familie, maar niet van andere gasten. Groetjes Lindsay 09/10/2010
|
|
Claudia
18-9-2010
|
26-5-2010 11:20:41
Ik sluit me aan bij Kathleen... Bij ons zijn alle kinderen welkom! Ze horen uiteindelijk ook bij de familie. We hebben zelfs de kinderen van de vrienden gevraagd... Als ze dan vroeger naar huis gaan, dan is dat maar zo. Beter een kort leuk feest dan een extra lang feest waar iedereen (of bijna iedereen) teveel op heeft. Voor ons horen de kinderen er echt bij. Ze fleuren de dag op. We hebben voor hen een apart kindermenu voorzien, wat idd een pak goedkoper is dan het menu voor de volwassenen. We hebben ook een springkasteel e.d. voorzien zodat ze de hele dag iets te doen hebben...
Maar ieder zijn mening natuurlijk :-)
|
|
An
5-6-2010
|
26-5-2010 17:29:36
Wat doen jullie toch moeilijk over kinderen. Ze horen toch bij de familie. Ik begrijp niet wat er ongepast zou zijn aan het meebrengen van kinderen naar een avondfeest. Voor hen is het net leuk dat ze een keertje laat mogen opblijven. Wij trouwen over 6 dagen en ik heb me die vraag nooit gesteld Iedereen is welkom met partner . ( dit zijn soms mensen die je niet of nauwelijks kent ) en kinderen Iedereen zijn eigen feest en beslissingen natuurlijk maar ik vind het moeilijk doen over niets An
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|