Terug naar overzicht
het is inderdaad zo dat je moet oppassen bij droogkuis!! Ik had mijn jurk 2e hands gekocht, en ik dacht ik laat ze nog even terug kuisen dat ze zeker proper is en mijn kleed was om zeep!! Heb de kosten van het kuisen wel moeten betalen ook. Mijn kleed heeft vooraan allemaal voile en die was helemaal ineengeklit, het was precies 1 bol voile toen ik mijn jurk ging afhalen zeiden ze: je moet die voile elk uur is uiteen trekken met je trouw dan valt het wel mee. Daar was ik niet mee akkoord natuurlijk! Heb mijn jurk moeten laten herstellen (een week voor mijn trouw!!) en nog eens 80 € extra betalen dus... Algoed was mijn kleedje terug als nieuw en had ik een stralende dag!! Nu durf ik mijn kleed echter nergens binnen doen om te kuisen he...
Wij zijn 3 jaar geleden getrouwd en ook ik durfde mijn kleedje niet naar de droogkuis te doen omdat ze helemaal was afgewerkt met kleine pareltjes en kraaltjes. Ik heb het dan zelf gewassen. Ik heb mijn kleedje gewoon binnenste buiten gedraaid, in een groot dekbedovertrek gestopt en het dan in het wasmachine op 30 of op 40°. En het dat doe ik elk jaar een keertje om het stof eraf te halen (hangt op een paspop). Je kan je kleedje ook in bad leggen...