Nu Online
Momenteel zijn er 437 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Familie ...

25-5-2010 22:07:21
Hallo,

Met nog een dikke 50 dagen op de teller ben ik de zin in onze bruiloft even helemaal kwijt ...
We hebben een bruiloft met echt alles erop en eraan ... En ja ... ik word hierdoor gesponserd van onze beider ouders ...
Mijn ouders en mijn schoonouders zijn superenthousiast en super gelukkig met ons huwelijk, net als mijn familie en bijna helemaal zijn familie ... met uitzondering van zijn broer en schoonzus ...
Over alles hebben ze al problemen gemaakt in onze trouw :
- eerst en vooral heeft ze letterlijk gezegd dat het jammer is dat we trouwen omdat ze dan haar tweeling een nacht moet missen ...
- daarna had ik gevraagd aan alle vrouwen van de suite om in het blauw (mijn lievelingskleur en ik wou het supergraag) te komen. Iedereen doet hieraan mee, behalve zijn schoonzus. Ze komt in het zwart, want ze staat niet met blauw ... Maar je moet dan wel weten dat ze voor een ander huwelijk wel in het blauw gaat en haar volledige zomergaderobe nu uit blauw bestaat ...
- Ik wou heel graag de tweeling als bruidskindjes ... maar dat mag niet van mevrouw want ze zijn nog veel te klein en gaan alleen maar voor last zorgen (ze zijn 18 maand oud, heel lief en last kunnen ze in mijn ogen niet bezorgen op een huwelijksmis)
- het ceremonievervoer waar we voor gezorgd hadden is niet goed genoeg ... Ze komen zelf in hun eigen Mercedes ... dat staat chiquer ...
- De kostuums die we uitgekozen hadden (iedereen dezelfde) zijn niet mooi (kan ik nog begrijpen - elk zijn eigen smaak - maar ze kunnen er niet onderuit want deze betalen wij) maar het hemd dat ze wel zelf moesten betalen (48 €) willen ze niet kopen, wegens te duur en (volgens hen) te lelijk ('t is een wit hemd ...)... Nu gaat hij een lenen bij een vriend ...
O ja ... en hij is dan nog eens getuige van mijn toekomstige ...

Ik ben echt radeloos ...

Waarom willen ze zo graag ruzie ... of is het nooit goed genoeg is hun ogen ...
Ik weet het hoor ... Ik moet me optrekken aan alle andere enthousiaste mensen ... maar het is soms heeeel moeilijk

Een moedeloos bruidje die er even geen zin meer in heeft ...

annelies
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 851

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 6:52:16

Dag Annelies,

ik herken deze situatie perfect! Natuurlijk niet dezelfde problemen, maar het gaat bij ons ook om de schoonzus (vrouw van mijn vriend z'n broer, die ook getuige is).
Haar kindje is ons bruidskindje en ze maakte er problemen van om op tijd te komen. Ondertussen heb ik haar echt mijn gedacht gezegd, dat ik al die 'shit' niet pik, dat het onze trouw is en dat ze niet van haar toren moet blazen. Toen zij trouwden, zou de wereld vergaan als iets nie tvolgens plan liep.
Soit, ze heeft het begrepen en doet niet moeilijk meer. Allé,tot zover natuurlijk.
gelukkig kregen ook wij veel steun van de ouders en schoonouders.
Het is als je zo'n feest moet regelen dat je de ware aard tegenkomt van bepaalde mensen.
Hou dit in gedachten naar de toekomst toe en probeer je momenteel er nie te veel van aantrekken. Zeg, welke punten jij belangrijk vind en als ze het niet aantstaat, zou ze voor mijn part niet moeten komen.
Zo heb ik het aangpakt en is gelukt, maar je weet natuurlijk nooit
het is een zeer moeilijke situatie.
Veel succes!
Joke

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-5-2010 7:02:12

Dag,

Leuk is dit allemaal niet. Begrijp ze dan niet dat ze het jullie heel moeilijk maken??
Mijn schoonzus was gestoord omdat haar broer ( mijn man) niet eerst tegen haar had gezegd dat hij met mij wilde trouwen. ( net dat we haar goedkeuring nodig hadden).

Ik zou je a.s schoonzus nog eens duidelijk maken dat het voor jullie belangrijk is dat ze niet uit de toon valt. Dat het jullie dag is en niet de hare!!!
Veel sterkte er mee!!

Groetjes frida

gina
9-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 8:56:19

Misschien heeft ze last van een beetje jaloezie
Ik zou toch nog eens met hen praten,
ze moeten maar verstaan dat het jullie dag is...
Veel sterkte meid en kop op!
Het komt allemaal wel goed!

An
26-3-2010
 Meld misbruik26-5-2010 9:15:54

Volgens mij is ze gewoon jaloers.... Maar laat je mooie dag niet vergallen door iemand anders!! Als ze daar echt nood aan heeft om dwars te doen zou ik haar laten doen... Als iedereen dan in het blauw is en zij in zwart zien de mensen ook wel wie er geen rekening houd met jullie wensen en dat zegt meer over haar dan over jullie... Ofwel staat zij gewoon liever in de belangstelling, kan ook he?? Wat er ook gebeurd, laat zeker je trouwdag niet verpesten door zo iemand, je trouwt normaal gezien maar 1x in je leven en daar moet je ten volle van genieten!!!

Alvast veel succes!! An

Graziella
12-6-2010
 Meld misbruik26-5-2010 9:49:21

Hey hey !! Ook ik herken het verhaal - niet voor dezelfde dingen welliswaar maar ook bij mij deden mijn broer en schoonzus ontzettend moeilijk over alles !! Ze waren totaal niet geïnteresseerd ....

Bij mij is het ook een heel lang verhaal maar om het kort te maken !! Ze komen NIET !! Ik heb liever dat ze dan thuis blijven ipv de hele dag commentaar op alles te uiten...

Oké ja, het is mijn broer maar ik zag er echt de zin niet van in... Het moet onze dag zijn en ik hoor me die dag geen zorgen te maken om wat dan ook vandaar dat ik het echt niet zag zitten de hele dag op hun gezichten te gaan zitten kijken...

Nu hebben ze dus een reisje gepland de week van onze trouw... MOOI zo !!

Ik kom uit een Italiaanse familie dus familie is bij ons echt wel heel belangrijk en ik heb dan ook al aan iedereen verteld dat mijn broer niet komt in de hoop dat daar op de dag zelf niet te veel tralala rond gemaakt wordt !! Maar goed, we zullen wel zien... (nog 16 dagen op de teller !!)

Wat jou situatie betreft ... Het is jullie trouw en jullie doen het zoals jullie willen !! Simpel !!
Laat het niet aan je hard komen !!

Succes Grtjs
Graziella

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik26-5-2010 10:28:45

Trek het je niet teveel aan. Doe alsof je ze niet hoort, niet ziet... Bedenk dat ze veel erger had kunnen doen (in het wit komen !) Als ze in 't zwart komt om op te vallen, ja dan zal ze zeker NIET opvallen want ze gaan al met hun eigen auto en zij gaat dan ook nog in het zwart ipv blauw. Weet je wat mensen dan zeggen ? "Neen, die is niet van de suite want heel de suite is in 't blauw. Da's iemand anders die niet van de familie is !" En zo merkt niemand haar op want automatisch zoeken mensen naar een soort uniformiteit om de suite te "herkennen" (ofwel kleding, ofwel corsages). Zij zal dus heel waarschijnlijk helemaal NIET bekeken worden of maar een paar seconden... Trek je op aan zo'n dingen want omstaanders hebben die dag maar oog voor één iemand en die iemand dat ben JIJ ! (Bruidegom ook wel, maar toch eerst en vooral de bruid). Dus laat ze maar doen, zou ik zeggen.

annelies
17-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 12:28:38

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie vele reacties ...
En inderdaad , ik zou meer dan mijn gedacht moeten zeggen tegen haar en iedereen die mij kent begrijpt zelfs niet dat ik zwijg ... (ik heb echt het hart op de tong ...)
Maar ...Ik moet zwijgen van mijn vriend omdat er anders heeeeeel wat ruzie in de familie komt en dat kan mijn (toekomstige) schoonvader niet verdragen ...
Uit hun oordeel (en ergens kan ik dat wel volgen hoor) is het niet waard om ruzie te maken voor 1 dag ...
Maar ach ... voor mij draait het vooral om het principe ...
Als ik A zeg, moet zij B doen ... en daar komt een mens verschrikkelijk gefrustreerd van :)

En inderdaad ... zij zal enkel opvallen door haar anders zijn (dat heeft ze trouwens letterlijk gezegd tegen mijn vriend 'ik moet toch altijd speciaal zijn'), door het feit dat ze zo tegendraad is ... Want iedeeen op onze trouw is er voor ONS en niet voor haar en zal dus inzien wat een 'teef' (sorry voor het woord, maar het is echt zo) zij is ...

Groetjes

Annelies

Sarah
11-12-2010
 Meld misbruik27-5-2010 20:02:53

Ik ben het helemaal eens met An!
En over je laatste reactie:
Inderdaad.... En wie weet dat iemand die jou verdriet kent het haar in jouw plaats eens goed zegt... Want geloof me... Iedereen zal duidelijk zien dat zij saboteurs zijn...
Probeer toch te genieten van je dag, want anders winnen zij en dat verdienen jullie niet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...