Nu Online
Momenteel zijn er 464 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuigen: ambetante zaak

26-5-2010 16:56:30
Hey bruidjes en bruidegommen,

Overlaatst een zeer ambetante zaak tegengekomen.
Volgend jaar in juni trouwen wij en mijn vriend heeft besloten om zijn beste maat als getuige te nemen. Mijn verloofde vroeg dan wie ik zou nemen. Het eerste wat in mij opkwam was: een goeie maat die ik al meer dan 20 jaar door en door ken.
Ik had dit trots aan mijn ouders en broer en schoonzus laten weten. Die vonden dit heel tof en hadden daar helemaal geen probleem mee.
Nu, jullie moeten weten, 2 jaar geleden is mijn broer getrouwd en dan was ik zijn getuige en mijn schoonzus haar zus ook.
Nu moet ik, maanden na het vertellen van het nieuws wie mijn getuigen zijn, vernemen van mijn eigen moeder dat mijn broer superontgoocheld was en niet goed begreep waarom hij niet was gekozen, dat het niet was omdat mijn verloofde geen broer of zus had, ik mijn eigen broer niet als getuige kon nemen! Drama drama bij mijn mama thuis.
Nu ik hoor dit niet uit zijn eigen mond maar van mijn mama. Op de koop toe 'dringt zij nogal aan' om mijn broer's kindje te nemen in de suite. Ik wil dit eigenlijk niet omdat mijn broer en schoonzus altijd in de spotlight willen staan, en op mijn trouwdag is het MIJN dag (samen met mijn man natuurlijk!)
Nu ik zei tegen mijn moeder dat ik het eens ging navragen bij mijn broer en als hij het echt supererg vind kan ik nog twee getuigen hebben (voor wet, voor kerk) maar geen denken aan dak mijn beste vriend opzij zou schuiven omdat meneer het in zijne kop heeft gekregen, en nog niet open was tegen mij op de koop toe!
Nu ik vraag hem dat apart (zodat schoonzus niet kan beïnvloeden of wie dan ook) en hij valt uit de lucht, dat dat nie waar was en dat hij da nie belangrijk vindt 'tis toch maar een papierke tekenen',.... enzovoorts enzoverder.
Jullie moeten nu ook wel weten dat wij altijd bij hen op bezoek moeten, zij nooit eens komen bij ons en dergelijke, maar wel altijd alle aandacht wensen van mijn ouders, wat wij doen of laten interesseert hen precies niet al te veel...
Nu om de kerk in het midden te houden wou ik hem nog een kans geven maar dat sloeg toch wel alles!!!
Wie moet ik nu geloven? Mijn moeder of hem?
Heb mijn moeder dan terug met de situatie geconfronteerd en zij bleef bij haar versie.
Ik weet het niet meer!!!
Wie liegt er en wat moet ik doen?
Strax komt er weer ruzie en ben ik weer het zwart schaap terwijl ik er helemaal nie om heb gevraagd, maar omdat ofwel mijn broer en schoonzus willen stoken of mijn moeder met haar leugens ook haar lieve zoon in de spotlight wil zien staan (alsook haar kleinkind).
Heeft iemand hier nog ervaring mee en hoe voelen jullie zich? Wat doen jullie hieraan?

groeten,

ik

Els
4-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1078

patricia
2-7-2011
 Meld misbruik26-5-2010 17:16:15

Dag els,
Heel jammer,wel lieve meid het is jouw dag en JIJ!! beslist.Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Weet 1 ding en vergeet nooit dat het jouw dag is ..Ik zou bij mijn standpunt blijven .
Veel sterkte in je keuze maar ook veel succes in je vooorbereiding met je huwelijk!!
Proficiat!!

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik26-5-2010 17:27:42

Hey,

jammer dat de familie soms zo moeilijk kan doen he... 1 troost: op dit forum blijkt dat er in alle families wel iemand is die lastig doet!
Wat ik zou doen in jouw situatie: het ter sprake brengen als ze er beiden zijn, dan weet je direct wie er liegt.

succes!

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik26-5-2010 18:36:07

Dag Els,

ik maak ongeveer hetzelfde mee. Toen we verloofd waren vroeg ik me al vrij snel af wie ik als getuige zou vragen. Ik twijfel al vanaf het begin tussen mijn zus en mijn beste vriend. Met mijn zus heb ik een bloedband en dat doorstaat veel, maar mijn beste vriend is als een broer voor mij en komt daardoor wat op dezelfde plaats te staan. Mijn zus zei spontaan een keer tegen me dat ik me niet verplicht moest voelen om haar te kiezen. Dat vond ik heel lief van haar! Maar een tijd later zei mijn moeder dat mijn zus het wel heel erg zou vinden en dat ze dat maar had gezegd om mij een plezier te doen, maar dat ik haar toch best zou kiezen omdat ze er anders mee zou zitten. Ik ben dat dan ook aan mijn zus gaan vragen, die uit de lucht kwam vallen en zei dat dat echt niet waar was. Ik ben nogal geneigd om mijn zus te geloven, omdat ik weet dat mijn moeder wil dat ik mijn zus als getuige vraag.
Ondertussen heb IK beslist: ik vraag mijn zus én mijn beste vriend. Dat is wat ik liefst wil en me het beste bij voel en wat anderen wel of niet willen, daar ga ik niet van wakker liggen. Je kan toch niet voor iedereen goed doen!

Dus kies zelf! Wie liegt of niet, maakt misschien minder uit. Als jij een vriend als getuige wil, vraag dan die vriend.

Groetjes,
Jolien

inge
15-4-2011
 Meld misbruik26-5-2010 20:26:50

Ik geef Jolien 100 % gelijk. En pas op met die bruidskindjes, ik heb er 4 omdat ik de ene tante niet wou teleurstellen en heb er nu al spijt van. Wat moet ik in hemelsnaam met die 4 kinderen doen? Op de koop toe was de reactie van die ene tante dan ook nog erg lauw, terwijl die andere superenthousiast was. Erg tof :s

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik26-5-2010 20:54:36

hei jammer dat sommige van jullie grote dag, zo ene probleem maken eh.... pfff

maar ik zou eignelijk zeggen, hou u gewoon aan u oorspronkelijke idee, en u broer geen getuige te maken.. uiteindelijk kies je die toch zelf.. het is jullie dag, dus moet je doen wat jij wilt... en dat als bruidskindje, als je dat oorspronkelijk niet had gepland zou ik dat ook niet doen... hou u gewoon bij u eerste scenario van hoe uwe trouw eruit gaat zien, zo had je het graag gewild, en anders ga je je mss niet goed voelen bij je eigen trouw en dat zou heel jammer zijn...

nu ik weet ik heb wel gemakkelijk praten.. op moment hebben wij die problemen nog niet, maar ik ben daar nogal een harde in, is het niet goed, dan blijven ze maar thuis...

nog veel succes
groetjes

Els
4-5-2011
 Meld misbruik26-5-2010 21:57:12

dankjewel allemaal voor de lieve reacties!

joke
1-8-2009
 Meld misbruik27-5-2010 12:59:15

hey,

ofwel vind je broer het spijtig dat hij geen getuige mag zijn, maar durft hij dat dan niet rechtuit tegen jou te zeggen
ofwel heeft jouw mama zo graag dat haar zoon getuigen is bij jouw huwelijk, dat ze mss wat overdrijft in haar versie van het verhaal.
Jij kent ze het beste, maar in jouw plaats liet ik alles zoals het was. Je hebt het hem gevraagd en waarschijnlijk aangegeven dat als dat voor hem belangrijk is, je hem graag ook getuige laat zijn. Begrijpelijkerwijze kan je nu niet meer aan je vriend zeggen dat hij getuite "af" is. groetjes

Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik27-5-2010 13:02:31

Ik zou dan stellen dat er geen probleem is: hij wilt het niet zijn dus hoeft het ook niet. Je mama zegt van wel maar dan zeg je gewoon dat hij het niet wil. Als hij het wel wilde, had hij zijn mond maar moeten opendoen tegen u! Niks van aantrekken zou ik zeggen!

evy
1-3-2009
 Meld misbruik27-5-2010 15:05:18

Doe waar je je goed bij voelt. Je hebt het je broer nog eens gevraagd, hij heeft de kans gekregen om te reageren. Als hij (zo beweert hij) er niets mee inzit, dan doe je gewoon je goesting.

Nu snap ik wel niet waarom dat kindje niet mee in de suite mag lopen? Normaal lopen de kinderen van broers/zussen toch zowiezo mee in de suite?

Sarah
11-12-2010
 Meld misbruik27-5-2010 19:53:18

Ik denk dat meeste ouders graag zien dat broer of zus wordt gekozen als getuige. Gewoon omdat dit vroeger ook de traditie was... Maar ondertussen is er al zoveel veranderd. Dus doe maar gewoon je eigen ding. Je broer en schoonzus maken waarschijnlijk nu ook deel uit van de suite, dus waarom zouden ze moeilijk doen over een "handtekening" zetten. Op deze manier kan ook je beste vriend deel uitmaken van jullie dagje.

En het is niet omdat misschien voor anderen de kindjes van broers en zussen ook mee in de suite lopen dat jullie dit moeten volgen. Wij hebben bewust gekozen om geen bruidskindjes te nemen, omdat wij persoonlijk het zielig vonden dat ze dan een hele dag moeten luisteren en stilzitten. Natuurlijk zijn ze wel welkom op de feest. Maar het officiële deel laten we aan hen voorbij gaan. Nog eens, eedereen doet daar mee wat hij of zij wil. Daar is helemal niets "sowieso" aan vind ik...

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik29-5-2010 18:49:34

els jouw trouw jij beslist, en volgens ik je verhaal lees, zou ik je broer geloven. en je moet nemen wie je zelf wilt ik neem ook men zussen nie tmaar men beste maat en zen verloofde zijn onze getuigen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...