Nu Online
Momenteel zijn er 437 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stemmen op 13 juni

26-5-2010 21:14:45
Hallo,

Wie van jullie trouwt er nog op 12 juni? En wat vinden jullie van het stemmen de dag erna? Ik vind het zo zonde, wij verblijven in een erg mooi hotel, bruidssuite, en dan zouden wij onze eerste huwelijksdag moeten onderbreken om te gaan stemmen. Ok, het duurt maar 5 minuutjes, maar je moet toch je morgen even onderbreken terwijl je zalig zonder zorgen zou moeten kunnen genieten van een ontbijt op bed, lekker bad...

Heeft iemand misschien al eens gaan horen of je hiervoor verlet kan krijgen?

Groetjes
xox

Kimberley
12-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 883

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 21:29:05

Nope, maar kan wel 'n volmacht geven hé, dan moet je helemaal niet gaan stemmen.

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 21:51:03

hej Kimberley,
ga naar je gemeente en vraag een volmacht aan, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn als je de dag ervoor trouwt
Bij mij is mijn verijgezelle gepland de 12de juni, dus zal ook niet gemakkelijk zijn, maar is natuurlijk iets anders als je juist getrouwd bent

groetjes
eva

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 21:51:06

hej Kimberley,
ga naar je gemeente en vraag een volmacht aan, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn als je de dag ervoor trouwt
Bij mij is mijn verijgezelle gepland de 12de juni, dus zal ook niet gemakkelijk zijn, maar is natuurlijk iets anders als je juist getrouwd bent

groetjes
eva

gina
9-7-2010
 Meld misbruik26-5-2010 21:55:34

Bij ons is het ook juist onze vrijgezellenavond geweest
maar we doorstaan het stemhokje wel
Ik zou toch een volmacht aanvragen.
Het zou zonde zijn dat jullie daarvoor speciaal moeten afkomen...

x

Lena
30-10-2010
 Meld misbruik26-5-2010 22:17:08

hey!

Je hebt toch tijd tot iets na de middag om te gaan stemmen, niet?

Ik zou gewoon mijn trouwjurk terug aantrekken om naar het stemhokje te trekken! Gegarandeerd dat iedereen jou voor laat gaan en het zal voor de nodige ambiance zorgen!

claudia

Meld misbruik26-5-2010 22:39:22

hey,

wij trowen ook 12 juni en vind het ook wel spijtig dat we dag erna moeten stemmen.
Ik heb op website gekeken van de stad en daar staat wanneer je volmacht kan krijgen, maar ik denk niet dat je dat krijgt als je de dag ervoor trouwt hoor.
Als iemand het zeker weet, laat het weten hé.

groetjes

Claudia

claudia

Meld misbruik26-5-2010 22:39:40

hey,

wij trowen ook 12 juni en vind het ook wel spijtig dat we dag erna moeten stemmen.
Ik heb op website gekeken van de stad en daar staat wanneer je volmacht kan krijgen, maar ik denk niet dat je dat krijgt als je de dag ervoor trouwt hoor.
Als iemand het zeker weet, laat het weten hé.

groetjes

Claudia

Marleen
12-6-2010
 Meld misbruik26-5-2010 23:14:44

Hoi Kimberley

Wij huwen ook op 12 juni. Wij hebben geen familie wonen in onze gemeente en kunnen dus moeilijk vragen aan familie om met volmacht bij ons te komen stemmen.
Wij gaan opblijven tot we naar de stembus kunnen gaan (in bruidskledij). Hopelijk kunnen er dan nog enkele mooie foto's genomen worden.
We wensen jullie een prachtige huwelijksdag toe!!!
Leen

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik27-5-2010 8:00:55

Je kan ALTIJD een volmacht geven toch? Als je maar voldoet aan je stemplicht, maar kan niet onderuit je stemplicht komen, TENZIJ je in buitenland zit, ernstig ziek bent, etc...

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik27-5-2010 8:02:24

wij trouwen ook op 12 juni en ik had ook gehoopt dat ik niet zou moeten gaan maar vrees er een beetje voor. het voordeel is wel dat wij elektronisch stemmen dus wij kunnen tot 3 uur gaan. ik vind het wel een leuk idee om in mijn trouwkleed te gaan maar ga wss de dag erna geen zin hebben om dit terug aan te trekken. en onze getuigen hebben een overnachting voor ons geregeld dus wij kunnnen ook al rechtstreeks na de feest gaan wat eigenlijk ook wel jammer is.

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik27-5-2010 9:27:56

Ik dacht toch dat je hier geen volmacht voor kon krijgen hoor. Volmachten zijn voor wanneer je echt niet kan gaan stemmen, als je in 't buitenland zit of ernstig ziek bent, maar als je perfect gezond bent en in het land dan vrees ik er voor...

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik27-5-2010 9:55:28

Je hebt gelijk, onder beperkt aantal voorwaarden. Ach jah, Ryanair pakt weer uit met stunts, boek even 'n reisje van € 5,00. ;)

Graziella
12-6-2010
 Meld misbruik27-5-2010 10:34:00

Hey Kimberly,

Ik ben me al gaan bevragen op het stadhuis !! Ik kan hiervoor géén volmacht geven !! Tenzij je in het buitenland verblijft, jezelf niet kan verplaatsen om medische redenen of zelfs als je met de auto op reis zou vertrekken moest ik een hotelboeking of iets dergelijks kunnen voorleggen !!!
Het is dus van moeten !!
Ook wij hebben een prachtige bruidssuite (jaccuzi, ontbijt op bed,...) en we mochten blijven tot 15h in de namiddag !!!
Pffffft inderdaad een opdoffer om dit alles te moeten verlaten om te gaan stemmen !!!

Grtjs

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik27-5-2010 17:43:48

http://www.google.be/search?hl=nl&cr=countryBE&rlz=1T4DVXE_enBE312&tbs=ctr%3AcountryBE&q=volmacht+aanvragen+verkiezingen&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Hier vind je den uitleg en de fomulieren die je moet invullen voor een volmacht.

groetjes, Carolina

Kimberley
12-6-2010
 Meld misbruik27-5-2010 19:31:57

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik vrees er ook een beetje voor... Zover ik heb kunnen informeren lijkt het inderdaad niet mogelijk om een volmacht aan iemand te geven als je in het land & niet ziek bent...

Heel erg jammer! Maar het zal dan toch moeten, niets aan te doen. Ik denk wel dat ik echt op het laatste zal gaan want wij hebben een late uitcheck genomen.

Groetjes en allemaal veel plezier op je huwelijksdag EN de dag erna, laat het stemmen jullie dag niet verbrodden :)

sarah
12-6-2010
 Meld misbruik27-5-2010 20:08:16

Mijn kersverse echtgenoot (toch op 12 juni, want dan trouwen we) moeten bijzitten...
Als ik kon kiezen, zou ik veel liever gewoon efkes stemmen en gedaan.
Nee, hij moet om 7u tot 15u in een klein zaaltje zitten...

We hebben natuurlijk tegenbericht geschreven, maar we hebben nog niets gehoord!!

Ik hoop echt dat de gemeente soepel reageert en ons tenminste laat uitslapen...

wordt vervolgd !!

Reinhilda

Meld misbruik27-5-2010 21:21:40

Lieve schat,

Spreek even je huisarts aan zodat je kunt genieten van je 1ste getrouwde dag. Je moet onze regering die dag niet laten verknoeien. Ze zouden het voor jou ook niet doen.

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik31-5-2010 18:20:49

Ai Sarah ! Hopelijk moet je kersverse man die dag niet gaan bijzitten seg ... jesus ...
Ja moest het met ons gebeuren zouden we wss gewoon smorgens gaan in ons feestkledij hoor( feestjes zijn meestal toch tot in de vroege uurtjes) en daarna dan naar de bruidsuite gaan en tatumtatumtatum :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...