Terug naar overzicht
Dag Caroline, Het speelt helemaal geen rol of je een vrouw of man vraagt als getuige. Wij hadden een homokoppel als getuigen. De ene was de getuige van mijn man, de andere was die van mij. Groetjes, Kathleen
Hey, Ik heb ook 2 broers en mijn oudste broer was getuige voor de wet (we zijn vorige zaterdag voor de wet getrouwd), en m'n andere broer zal getuige zijn voor de kerk. Voor mij was dit een logische keuze!
Ahja, ik heb ook een vrijgezelle gehad en die werd georganiseerd door 10vriendinnen, dus die moeten daarvoor zeker je getuige niet zijn!
Mijn verloofde vraagt zijn zus als getuige en ik mijn beide broers (één bij de wet en één in de kerk). Je mag gewoon kiezen wie je wil als getuige.
Hey Caroline Mijn broer is mijn getuige geweest op ons wettelijk huwelijk en is ook mijn getuige op ons kerkelijk huwelijk in september. Je kan dus zonder probleem voor zowen een man- als voor een vrouw kiezen :-) Groetjes
Ik heb ook mijn broer als getuige gevraagd! Mijn vriendinnen zullen mijn vrijgezellenavond wel regelen :) Zeker niet aan twijfelen hoor.
Ik had ook mijn broer (was er bij op de vrijgezellenavond van mijn man). Mijn vrijgezellenavond werd ook door vriendinnen georganiseerd.
Ik heb ook mijn 2 broers als getuige. 2 goede vriendinnen organiseren de vrijgezellen. Vond ik een normale keuze. groetjes
De keuze tussen man of vrouw als getuige is totaal vrij. Echter, je kan géén minderjarige vragen om getuige te zijn (zelfs als die nog "net niet" meerderjarig is op jullie trouwdag en ook al is het een broer of zus, ook die moet meerderjarig zijn).
Ok, dank je wel, is een geruststelling