Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste pas

4-6-2010 22:42:37
Zucht, not feeling happy...
Vandaag mijn eerste pas gehad en het waw-gevoel was weg :(

Als ik de berichtjes van andere bruidjes hier lees dan is iedereen super happy... Maar dat was bij mij totaal niet het geval. Zelfs mijn mama had geen waw-gevoel meer :s

Moest het gewoon ff kwijt....

Ellen
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1018

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik4-6-2010 22:52:36

Enige kans dat dit aan wat planningsstress ligt? Of aan je mama haar reactie?? Ik kan me best voorstellen dat als ons ma ni enthousiast is, ze dat wel wat overzet op mij...

Ik zoek maar wat naar waarommetjes...

Zelf enig idee?
Hoe was je zoektocht + wat was je eerste gevoel??

x Kitty

Ellen
7-8-2010
 Meld misbruik4-6-2010 23:14:59

Ik had zelf geen waw gevoel maar ik had aan niemand iets gezegd. Na een half uur zei mijn ma haar gedacht en dat was dus hetzelfde... Maar tis dus niet dat haar gevoel is overgeslaan op mij.

Ik keer er nochtans echt naar uit; Deze morgen bij de kapster geweest voor proefkapsel, daarna mijn proef make-up.

Mijn zoektocht op zich is vrij goed verlopen. 2 winkels gedaan. In de 2e winkel twijfelde ik tussen 2 kleedjes en de dag nadien terug geweest en direct beslist. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt uitkeek naar het zoeken naar de ideale trouwjurk omdat shoppen niet echt mijn ding is. Na een dagje shoppen kom ik meestal heel depri thuis dusja vandaar mijn afkeer...

Komt er dan ook nog eens bij dat ik eigenlijk bijna nooit make up draag (soms eens een lijntje onder men ogen en beetje mascara, maar bijvoorbeeld nooit lippenstift) Nu vandaag was alles gedaan maar het was echt heel neutraal en mooi. Toen men verloofde me zag wou hij mij niet eens kussen want hij vindt dat vies lippenstift... Leuk gevoel moet ik zeggen :(

Kelly
18-6-2010
 Meld misbruik5-6-2010 7:46:11

Hoi Ellen,

Bij mijn eerste pas was ik ook nogal teleurgesteld hoor, mijn kleed was veel te groot en had geen model meer. Ik had ook enorme twijfels omdat ik bij mijn keuze ook niet kon kiezen tussen 2 jurkjes. Ondertussen mijn laatste pas gehad en het kleed is eigenlijk gewoon perfect. Ik denk ook dat het vooral de stress is en je begint dan aan alles te twijfelen enz.. maak je nog maar geen zorgen, komt allemaal goed!

Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik5-6-2010 9:13:13

Hopelijk komt je gevoel terug. Waarom make-up aandoen als je dat zelf nooit ni draagt of niet mooi vind. Je moet vooral je goed voelen en niet denken dat het zo hoort!

Hopelijk geraak je er door en kan jij je terug happy voelen!

grtjes

Tine
7-8-2010
 Meld misbruik5-6-2010 9:51:39

Hey Ellen,

hopelijk komt je waw-gevoel terug de volgende keer dat je je kleedje gaat passen!

Maar ik heb dezelfde opmerking als Carmen hierboven: waarom make-up dragen als je dat anders niet doet? Ik doe dat dus ook nooit, zelfs geen lijntje of mascara, niets. Op mijn trouwdag ga ik dus ook puur natuur. Veel mensen vinden dat zo gek, maar ik wil dan gewoon mezelf kunnen zijn. Mensen maken me bang dat ik ga blinken op alle foto's als ik geen fond-de-teint aandoe en zo, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Wees gewoon jezelf, en het zou kunnen dat je je al veel beter voelt in je kleedje!

Kiki
25-6-2010
 Meld misbruik5-6-2010 11:08:47

Hey Ellen,
misschien ligt het niet zozeer aan je kleedje op zich... misschien omdat je je al niet goed voelde met de make-up dat het totaalbeeld niet helemaal je ding was?

Wat die make-up betreft... als je er toch wil op je trouwdag... laat het dan héél naturel doen. Dat doe ik ook. Het accent ligt op mijn ogen (heel zachte oogschaduw) en verder is niets overdreven, andere dagen doe ik ook alleen mascara en een lijntje aan mijn ogen. Dus ik heb geen behoefte om een kleurboek te zijn. Ik heb ook geen lippenstift op.. Misschien een beetje zachte gloss.

Hopelijk komt je waw-gevoel weer helemaal terug!!!

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik5-6-2010 11:13:25

Hey Ellen,

spijtig genoeg kan ik de mening van de meeste bruidjes hier niet delen. Als je je bij je pas niet goed voelde in dat kleedje, zal dat volgende keer niet veranderen dus kies een ander, nu het nog kan (hoe langer je wacht, hoe meer kans dat de retoucheuse aan het werk gaat). Zoek gewoon tot je helemaal je zin vindt en neem alleen iemand mee als jij je daar beter bij voelt. Want iedereen heeft een andere smaak... En in de winkel kan je gewoon rustig uitleggen dat je je niet goed voelt in het kleedje en je toch liever een ander zou kiezen. Ze zullen blij zijn dat je het direct zegt. Ik denk dat de verkoopsters dit probleem maar al te goed kennen en je ook zullen zeggen dat het vooral volledig jouw goesting moet zijn. Het kost teveel geld om je maar so so te voelen in je kleed, denk je niet ? Natuurlijk kan niemand voor jou beslissen, ik geef je hier slechts mijn mening. Succes ermee !

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik5-6-2010 14:00:45

@fredie: persoonlijk vrees ik een beetje dat als je al voor je eerste pas gaat dan is het kleed ook al in jouw maat besteld en geleverd dat je hier dan niet meer van kan afzien. wat tenslotte wat gaat de winkel met jouw kleedje dan doen? zij hebben het tenslotte al betaald denk ik aan de leverancier.

@ellen: probeer eens de verkoopster te bereiken en vraag of je nog even mag langs komen maar dan zonder je make up en je haar gedaan en ga het nog eens passen en kijk dan of je wauw gevoel terug komt. mag ik even vragen waar je bent geweest voor je kleedje?

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik5-6-2010 16:13:02

Hey Lesley,
ja, dat risico bestaat wel maar ik denk echt niet dat een trouwkleed zo snel besteld wordt (weet niet in welke winkel het kleedje gekocht is natuurlijk) want dat zou willen zeggen dat je maar één kans hebt om je goesting te vinden, voor een kleedje dat je maar één keer aandoet en dat soms een fortuin kost... Als ik hier de verhalen soms lees over 1e pas, dan heb ik echt niet de indruk dat het over het kleedje in je eigen maat gaat want dikwijls is het of veel te groot of net te klein. Ik kan niet geloven dat een winkel van bruidskleding een kleedje direct bestelt, juist omdat sommigen nog van gedacht veranderen. Enfin, laten we hopen voor Ellen dat het nog kan.

Wat je ook beslist, Ellen, zorg ervoor dat je je goed voelt bij je beslissing

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik6-6-2010 8:29:26

Je kleed dat je aantrekt voor de eerste pas is toch ook jouw kleed? daar gaat de retoucheuse dan mee aan de slag, dus is het toch logisch dat dat een besteld kleed is?

ilse
17-9-2010
 Meld misbruik6-6-2010 11:28:56

hallo bruidjes in spé...

ik heb ook dat gevoel een beetje gekend bij mijn eerste pas. mijn kleedje is eigenlijk een samengesteld kleed van drie andere
ik ben bij van kets geweest en van het ene kleed de voorzijde, een ander kleed de rug en van nog een ander kleed de rok gekozen. toen nicky dat in december had samengesteld was ik supergelukkig met mijn keuze tot ik in maart het kleed in zijn totaliteit had gepast...
dat was precies totaal anders dan dat ik me had voorgesteld. in het begin voelde ik me er ook niet goed bij maar na het even aan te hebben gehad kwam het gevoel min of meer terug. omdat ik zelf zeer onzeker ben heb ik veel aan de overtuiging van anderen en mijn zus en schoonbroer vonden het een prachtig kleed. ik denk dat het ook wel wat te maken had bij mij door de lange tijd tussen het kiezen en de effectieve pas. ik hoop echt dat ik in augustus honderd procent terug overtuigd ben als ik nog eens moet gaan passen..

veel sterkte meid

joke
1-8-2009
 Meld misbruik7-6-2010 13:54:50

@fredie : volgens mij gaan bruidswinkels als volgt te werk :
1) je past verschillende kleedjes en kiest dan jouw droomkleed eruit. zij bestellen dit voor jou en omdat ze zeker willen zijn dat je dit kleed dan ook zal kopen, vragen zij een serieus bedrag als voorschot (vaak de helft)
2) het kleedje wordt besteld en als het zoveel maanden later geleverd wordt in de maat die het best aanleunt bij jouw maten, dan vindt de eerste pas plaats
3) bij de eerste pas wordt alles afgespeld en kan de naaister aan het werk

Ik had begrepen dat ellen ondertussen al in de tweede fase zit, zeker ook gezien de datum van de trouw.
Ik vrees dus dat de winkel geen begrip gaat hebben voor de situatie, of toch minstens het voorschot gaat inhouden... je kan natuurlijk altijd nog een ander kleedje gaan zoeken, maar er blijft niet meer zoveel tijd over om dit nog te bestellen en aan te passen en dat wordt dan zeker betalen voor 1.5 kleedje.

groetjes

joke
1-8-2009
 Meld misbruik7-6-2010 13:54:56

@fredie : volgens mij gaan bruidswinkels als volgt te werk :
1) je past verschillende kleedjes en kiest dan jouw droomkleed eruit. zij bestellen dit voor jou en omdat ze zeker willen zijn dat je dit kleed dan ook zal kopen, vragen zij een serieus bedrag als voorschot (vaak de helft)
2) het kleedje wordt besteld en als het zoveel maanden later geleverd wordt in de maat die het best aanleunt bij jouw maten, dan vindt de eerste pas plaats
3) bij de eerste pas wordt alles afgespeld en kan de naaister aan het werk

Ik had begrepen dat ellen ondertussen al in de tweede fase zit, zeker ook gezien de datum van de trouw.
Ik vrees dus dat de winkel geen begrip gaat hebben voor de situatie, of toch minstens het voorschot gaat inhouden... je kan natuurlijk altijd nog een ander kleedje gaan zoeken, maar er blijft niet meer zoveel tijd over om dit nog te bestellen en aan te passen en dat wordt dan zeker betalen voor 1.5 kleedje.

groetjes

joke
1-8-2009
 Meld misbruik7-6-2010 14:06:16

hey ellen,

Het is waarschijnlijk al een tijdje geleden dat je je kleedje gepast hebt en mss heb je er wel veel te veel van verwacht?? Waren er mss kleine dingen aan je kleed die je stoorden of zo?
Ik zou ook nog eens naar de bruidswinkel bellen en vragen of je het mag komen passen (puur natuur) en een objectieve toeschouwer meevragen. Mss dat ze in de bruidswinkel nog wat ideetjes hebben om het toch terug jouw wauw-kleedje van te maken. heb je eigenlijk een idee van wat je wel wil???

groetjes,

joke

Ellen
7-8-2010
 Meld misbruik8-6-2010 23:15:42

Met de make-up op zich was niets mis, het was super mooi en er lag zeker geen laag op van 10cm. Heel neutraal dus. Mijn verloofde vond het ook mooi op 1 detail na: de lippenstift...

Wat het kleed betreft... Ik voel me er nog altijd niet 100% goed bij maar ik leg mij er bij neer. Het kleed wordt aangepast aan mijn maat en ik heb ongeveer 75% betaald dus ik heb geen zin om mijn geld zomaar weg te smijten, trouwen is al duur genoeg.

Andere kleedjes passen, andere modellen is volgens mij niet de oplossing want ik denk dat het voor mijn figuur wel het goede kleed is. Het juiste model maar om mezelf zo te zien vind ik het toch niet zo waw... Het probleem zit bij de manier waarop ik mezelf zie als ik in de spiegel kijk... Of ik nu een trouwkleed of andere kleren aan heb mijn zelfbeeld is wat het is en in de spiegel kijken blijft altijd moeilijk voor mij...

Ik heb ook schrik dat ik veel te warm ga hebben in het kleed :s Al die lagen.. En dat het kleed niet echt handig ga zijn waardoor ik dus minder zal kunnen genieten...

Maar ik ga er het beste van maken, half juli opnieuw passen en hopelijk valt het dan beter mee!! Ik heb trouwens foto's laten nemen bij men eerste pas en heb die aan mijn schoonmoeder getoond en ze vond het wel nog altijd waw... En ook de mensen van de winkel vonden het kleed super dus ik ga mij daar nu ff aan optrekken!

Bedankt voor jullie lieve reacties en nog veel succes met de voorbereidingen allemaal!

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik10-6-2010 0:38:57

Ellen, wat betreft de lipstick: Ik draag dat ook nooit, zal eerder gewoon labello gebruiken, misschien is dat een tip? En anders je lippen regelmatig "scrubben" met een tandenborstel, daar krijgen ze vanzelf een mooie tint van (niet te hard doen natuurlijk, anders hangen de vellen erbij en dat kan ook niet de bedoeling zijn).

Veerle
21-8-2010
 Meld misbruik14-6-2010 12:43:20

Ellen,
Mss iets eronder dragen waar je jezelf super in voelt help ook, ik moet de 1e pas nog doen maar weet in iedergeval dat mijn lingerie eronder mij opzich al een aangenaam gevoel geeft.
En die lippenstift daar houd mijn vriend ook niet van. Wij nemen een glos mee voor de foto's te nemen na de kerk en de rest van de dag draag ik het niet anders krijg ik zelf geen kus in de kerk vrees ik :o) en mijn make up is ook puur natuur.
Gewoon jezelf zijn en niet proberen te twijfelen, je eerste gevoel toen je het kleed voor de eerste keer zag moet je terug voelen. Dat was het wauw effect. De 2e keer dat je het kleed ziet is natuurlijk al wat minder want je hebt het al eens gezien.
Maar de mensen die je op je trouwdag zien zullen dan weer het wauw gevoel hebben daar zij het dan pas voor de eerste keer zien.
Twijfels beetje onder controle houden en volop aan de positieve reactie's denken :)
groetjes
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info