Nu Online
Momenteel zijn er 477 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideetjes voor dag te plannen + feestzaal

7-6-2010 19:50:39
Hallo iedereen!!

Wij trouwen in 18 juni 2011. Dit is nog een eindje maar toch al bezig met brainstormen en ook onze zaal ligt al vast. Het was zelf de enigste zaterdag in juni nog vrij!: Het notelaarshof te opwijk, heel gezellig binnenkoer! en paarden"stal" (mooie hangaar).
Dit is wat we tot nu toe gebrainstormd hebben en daarna enkele vraagjes
- Gemeentehuis rond 11u (nog vast te leggen)
- niet kerkelijk maar via rent a priest, op het binnenplein.
- Receptie tijdens ceremonie op locatie
- erna walkingdinner systeem of iets anders kleinschalig qua eten/hapjes/ dessertenbuffet?, maar geen hele avond voetjes onder de tafel!
- Erna swingende fuif met neef van verloofde die dj is

vraagjes:
- We dachten vlak voor begin van het echte feest dan de ceremonie van rent a priest te doen. tussen burgelijk huwelijk en de ceremonie kunnen we dan foto's nemen en dacht met ouders + getuigen iets klein te eten? Nu kwam er in mijn hoofd op, de paarden worden gebruikt voor met koets/kar rond te rijden (halflingers) en hier hebben ze ook zo'n grote kar voor. Om ons allen (getuigen + ouders) hier mee te verplaatsen naar gemeente, en erna iets om te gaan eten, daarna dan voor de foto's te trekken. leuk idee??
- Hoelaat zouden we de ceremonie laten plaatsvinden, wegens we niet echt uitgebreid iets te eten stellen, wrs niet te vroeg? 19u te laat voor eerst nog ceremonie + receptie (iets om te drinken en mss hapjes)
- ideetjes voor het eten? alleen dessertenbuffet? (mijn papa is bakker en zou de taart voorzien(moet hij haha))
kleine koude gerechtjes en dan alleen een bruidstaart wat kleine taarden zoals javanais en bavarois etc.?
toch paar tafels plaatsen voor het oudere volk? Mijn neef trouwde vorig jaar ook met walking dinner systeem en met maar paar tafels en stoelen, dit gaf toch wat kritiek. Blijkbaar is het toch wat lang hele avond staan? hoe op te lossen?

kunnen jullie ideetjes van jullie trouwdag prijs geven ;)

ellen
18-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1268

Sas
8-6-2012
 Meld misbruik7-6-2010 20:10:41

hey Ellen,

Wij zouden in mei willen trouwen en hebben info gevraagd via mail maar nog niets ontvangen.
Heb jij een digitale informatiemap gekregen van hen?

Groetjes

ellen
18-6-2011
 Meld misbruik7-6-2010 20:21:20

Wij hebben gebeld en hebben dan een afspraak gemaakt voor eens te gaan kijken. Best is dat je dan wel gauw belt want het staat al goed vol hoor! De map gingen we toegestuurd krijgen (ingekeken als we gaan kijken waren). maar deze nog niet ontvangen. Heb hiervoor een mailtje gestuurd vandaag en hoop dat ze dit gauw doorsturen.
groetjes

Sas
8-6-2012
 Meld misbruik7-6-2010 20:26:04

ik ga dan morgen mssn ook is bellen om te horen of onze data nog vrij is.
zijn hun prijzen hoog of valt dit nog mee? wij zouden ook graag BBQ doen + dessertenbuffet en dan een fuif!

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik7-6-2010 22:13:53

Ik zou zéker voldoende tafels en stoelen voorzien, zou jij een hele avond + nacht willen rechtstaan? Bovendien danst niet iedereen graag en zullen er wellicht ook wat oudere mensen bijzijn. En sowieso wil iedereen wel even uitblazen tussen het dansen door

Je idee met paard en kar is wel een leuk idee, zal plezant zijn om dit met de suite te doen!

Alternatief voor walking dinner indien beperkt budget: pastabar, frietkraam of pizzakraam

Joanne
18-6-2011
 Meld misbruik7-6-2010 23:02:08

Hoi Ellen,

Wij trouwen ook op 18/06/11 :-).

Het idee van paard en kar is inderdaad wel een heel leuk idee! Leuk om in de fotoshoot te verwerken.
Wij zijn ook van plan om een losse formule te voorzien. Hoge tafeltjes met buffet -of kraampjesvorm en daarna een toffe fuif. Wij gaan inderdaad ook enkele gewone tafels voorzien, voor de "oudere garde" en/of degenen die na het vele dansen toch even de voetjes willen laten rusten :-). Dit zal vooral voor de dames met hoge hakjes een welkome afwisseling zijn :-).
Qua eten zal het bij ons dus buffet zijn, met verschillende sympathieke en lekkere gerechten, maar als jullie het budgettair wat willlen beperken, denk ik dat inderdaad een quiche en pastabuffet met een frisse salade en verschillende artisanale stokbroden wel een zeer tof en lekker alternatief kan zijn.
Voorzie ook zeker genoeg tijd tussen burgerlijke trouw - eten - fotoshoot - ceremonie rent-a-priest, want extra stress door tijdsgebrek kan je missen als de pest op de mooiste dag van jullie leven :-).

In ieder geval, nog veel succes met plannen!

Grtjs,

Joanne

PS: nog 375 dagen ;-)

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik7-6-2010 23:54:33

hallo ellen wij trouwen 20-10-2010 enkel voor de kerk, zijn op 20-10-2000 voor de wet getrouwd.

wij trouwen om 9.30u voor de kerk, heel vroeg omdat ik 2 kleutertjes heb en die hun klasgenootjes voeren stukje op in de kerk, wordt altijd gedaan bij ouders die trouwen, dus nu is dat zowiezo ook , heb al eens gepolst :d

ik reken dik 2.5uu in de kerk, waarom zo lang, 1 uitgebreide mis muzikale omlijsting met life muziek en zang dik 40 minuten. dan in naar buiten gaan cadeautjes en bloemekes ontvangen , kindjes iets afgeven aan hun klasgenootjes en dan met onze paardentram richting feestzaal nog geen 10 km verder op maar we zijn wel kleine 45 min onder de weg met 3 paarden en de tram met een kleine 20 personen.

eens aangekomen in feestzaal een kleinigheidje drinken een mini receptie dus, erna eerst fotos nemen ter plaatste binnen en buiten met de aanweizge familie leden , onze 7 eigen kindjes die bruidskindjes zijn en suite. rond de 50-60 man al. erna verwijderen wij ons met ons 2tjes voor fotos in omgeving te gaan maken, we zitten niet ver van de haven, hebben toestemming om op een boot te trekken, die boot draagt de naam van een van ons dochtertjes haar 2 de naam dan wel. er is een sluis in de buurt ook wat groen, mss het spookhuis dat ze zeggen, we willen eens geen normale fotos in het groen deze keer; tegen 15u zijn we wel terug dan gaan we aan tafel tot 18uur , we hebben een voorgerechten buffet en hoofdgerechten buffet gekozen, meer niet wegens te weinig tijd. daar om 18 uur de receptie begint voor de overige familie vrienden en kennissen, ( daaruit blijven wel paar vrienden en zo nog voor avond feest voor wat extra ambiance) dus om 20u tot 1u is het avondfeest startend met de bruidstaart en openingsdans.

feestzaal sluit om 1U voor velen is dit vroeg voor ons niet, is een weekdag, + 5 schoolgaande kindjes, die gebleven zijn, de 2 jongste zijn na receptie meegegaan met de juf van een van onze kindjes die blijven daar overnachten.

dat is ons programma

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik7-6-2010 23:57:23

ps receptie komt met hapjes en drank aan 5 euro pp.
eten voor en hoofgerechten buffet met aangepasten dranken aan 30 euro pp
enkel op de drank van avond eten heb ik geen zicht op

de bruidstaart komt van buiten restaurant daar moet ik wel 1 euro pp voor betalen soort van kurkgeld.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...