Terug naar overzicht
Hoi Ellen, Als je het wil doen zoals het "moet" draagt de bruid geen horloge. Veel succes nog! Dorien
ik draag er ook geen. mijn vriend krijgt er ene kado dus die moet het uur maar in het oog houden!
Hallo, Volgens mij dragen de bruidjes idd ook geen horloge. Wat de bruidegom betreft heb ik eigenlijk geen idee. Maar zij hebben toch meestal een hemd met lange mouwen... dus wel of niet maakt niet veel uit denk ik. Bij ons is het toch de ceremoniemeester die het uur int oog houdt . Succes Groetjes Annelies
Hey, idd volgens de etiquette wordt geen horloge gedragen... Maar ik had al een nieuwe horloge gekocht voor ik dat te weten kwam. Ik draag mijn horloge wel... Grtjs
Ik had er ook geen. Maar ik had wel een bruidstasje met mijn gsm als horloge in de plaats. De controlefreak in mij kon het niet laten! :D
Ik draag er nooit geen omdat ik mn gsm bij de hand heb. Voor de trouw heb ik er speciaal eentje gekocht omdat ik gsm dan rustig thuis laat :) Ik draag er dus wel eentje. Vooral voor het uur in 't oog te houden om mijn kindjes die dag toch een beetje structuur te kunnen geven... De truuk wordt om dat wat los te laten :( x Kitty
Bij mij in de bruidswinkel hebben ze gezegd om geen horloge te dragen. Is not done voor een bruidje. Maar ik vind dat je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt :-)
Ik heb ook altijd een horloge aan en was dat ook van plan op onze trouwdag. Tot ik van sommige hoorde dat dat niet stond. Op ik-trouw.org heb ik er een vraag over gesteld en daar blijkt ook dat bijna geen enkele bruid dat doet.
Ik heb dat eens aan mijn mama gevraagd, en die vertelde mij dat het ongeluk zou brengen als een bruidje op haar trouwdag het uur ziet... Dus ik zal mijn horloge en gsm alvast thuis laten, er zullen genoeg mensen aanwezig zijn die het uur voor mij in de gaten houden :)
Ik denk dat ik mijn horloge wel zal dragen. Wij trouwen in de zomer en ik bruin nogal vlug, mijn horloge staat ijn mijn arm. Als ik ze niet aandoe, dan is er een stukje wit en das ook niet echt mooi :)
Wij hebben een ceremoniemeester die het uur in de gaten houdt. Groetjes Lindsay
hey, ik heb het horloge gedragen dat mijn mama vroeger van haar grootvader heeft gekregen. dit is met wit goud en diamantjes, dus eigenlijk een soort van juweel. Het paste perfect bij de rest en het heeft nog géén ongeluk gebracht ;) groetjes! P.S. ik had daar nog nooit van gehoord dat dat not done is (niemand heeft mij er ook op gewezen ;) )
Toen ik bij Couture Rachel in Temse ging passen, zei die verkoopster: "Ge gaat toch geen horloge dragen, hé! Dat staat niet!" Kwestie van klantvriendelijk te blijven... Ik heb mijn jurk daar niet gekocht (o.a. omwille van de opdringerigheid van de verkoopster) en droeg op mijn trouwdag wél een horloge. Ik had eentje met als bandje dezelfde kleur van mijn rok (ijsblauw) en met pareltjes aan. Was héél mooi en het belangrijkste: zo voelde ik me zelf ook het meest op mijn gemak! En daar draait het toch om: zorgeloos genieten!
De regel zou zijn dat een bruidje geen horloge draagt omdat een bruidje tijdloos is... Schoon hé, zo kan je aan alles een draai geven groetjes
@Liselotte: ik ben van plan om stilaan mijn horloge uit te laten als ik buiten kom, om te vermijden dat ik een witte streep op mijn arm heb :)