TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
kristel
8-7-2006
|
28-1-2006 22:27:02
hey dat is zo als je zegt gewoon commerciel gedoe. als ze maar geld kunnen verdienen.. ik kan je helaas geen andere idee geven. maar toch veel succes in je zoektocht...
|
|
Vicky
9-9-2006
|
28-1-2006 23:33:06
Goh! Dat vind ik echt schandalig.
Awel, ik ben in feite ook niet echt te spreken over de klantvriendelijkheid van de kerk. Ik moet het doopbewijs hebben van mijn vriend (we vinden het niet meer). Ik heb dat aangevraagd in het hospitaal waar hij gedoopt is, maar daar zei men dat dat moest op de gemeente. Dat is voor een persoonsbewijs, dus ik bel terug en toen zei men dat dat moest bij de pastoor van de gemeente waar zijn ouders woonden op moment van de geboorte: 's Gravenwezel. Daar zei men dat dit moest gebeuren door de pastoor die de mis zal leiden, die zei op zijn beurt dat dit moet gebeuren door de pastoor van onze parochie waar we gedomicilieerd zijn (Knokke Heist), die zei dat dit moest gebeuren door de pastoor van de kerk waarin we trouwen (Wommelgem), en daar zei men opnieuw dat dit moest door de pastoor van 's Gravenwezel! Ik ben daar nu al 3 maand mee bezig en heb nog steeds geen doopbewijs!
Sorry hoor, heeft in feite niets te maken met je vraag, vond het gewoon weer zoiets dat ik niet snap. Dat is zo'n belangrijke dag voor ons en de pastoors doen alsof dit echt routine is.
Voro je muziek... Heeft de kerk geen koor of kinderkoor, die iets goedkoper kunnen optreden?
Alvast veel succes
Vicky 09.09.06
|
|
elfie
29-7-2006
|
29-1-2006 11:07:30
bij ons van hetzelfde! de pastoor liet al verstaan dat hij niet voor cd's was en stelde ook reeds een organist voor. over mijn lijk! het is toch onze dag? maar blijkbaar vinden sommige pastoors de organist belangrijker. we proberen ons been stijf te houden maar uiteindelijk kan je er niet veel tegen doen. ik vind het schandalig dat het in de meeste kerken wel kan, de achterblijvende pastoors moeten zich maar aanpassen aan deze tijd. elfie 02.09.06 Afsnee
|
|
Joke
20-5-2006
|
29-1-2006 12:00:34
Onze ceremoniemeester zei ons van de kerk (200 euro) niet te betalen als we zelfs onze muziek niet mogen kiezen op onze dag. Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele kerk (behalve die waar wij trouwen)geweten waar het bij een huwelijk zo van die verschrikkelijke orgelmuziek is! groetjes joke 20 mei 2006
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
29-1-2006 13:43:27
bij ons loopt eigenlijk alles wel goed. we hebben sowieso een orkest (mijn vader is dirigent van een orkest).
ivm het doopbewijs: Ja, dit moet gehaald worden in de gemeente waar je op ouders op het moment van de gebroote woonden. en bij ons gebeurd dit door de pastoor.
Cd's waren bij ons geen probleem, maar we hadden sowieso al een orkest, dus is eigelijk niet over gesproken geweest
veel succes Mieke 13/05/06
|
|
Sophie
24-9-2005
|
29-1-2006 14:13:46
het is jouw dagje! en je moet de muziek kunnen kiezen die je wil. ik zou het been stijf houden en in het slechtste geval kijk je al uit naar een kerk én een pastoor waar het wel mag! ik denk dat die pastoor liever zijn centen ziet komen voor een huwelijksviering (wat toch ook niet goedkoop is) dan dat hij jullie ziet vertrekken.
onze misviering was onvergetelijk en je muziekkeuze geeft een eigen toest aan jullie kerkelijk huwelijk. ik zou dit aan de pastoor duidelijk maken. er zijn kerken genoeg waar je kan trouwen.
groetjes, Sophie
|
|
Ellen
22-4-2006
|
29-1-2006 18:31:32
Ik zou voet bij been houden. Ik zou nog maals een gesprek er over hebben met de priester. Wanneer hij niet akkoord gaat zou ik hem ook duidelijk vertellen dat je naar een priester gaat die wel wil dat ieder moment van de dag jullie dag is met dingen waarin jullie jullie goed voelen. Onze priester is modern en alles is goed, ik heb ook een alternatieve mis geschreven met vooral ons gevoel daarin: totaal het omgekeerde van het traditionele. De priester vond dit prachtig.
|
|
Tom
|
3-2-2006 15:06:31
Amaai, inderdaad wel een sterk verhaal... Wat ik je kan aanraden, dat is een koperkwintet, daarmee kun je eigenlijk ook heel wat kanten op (klassieke tot hedendaagse muziek). Neem gerust eens een kijkje op de site www.imperialbrass.tk , misschien kan dit jullie wel ideeën geven. Alle info op de site.
Groeten en veel succes met jullie voorbereidingen!
Tom
|
|
carin
15-6-2006
|
8-2-2006 11:35:11
van Carin
Wij waren ook van plan te trouwen in Gestel ,maar na ons eerste gesprek wisten wij al genoeg pastoor kwam bij mij niet vriendelijk over en liet verstaan dat muziek in de kerk te overwegen was het kwam er opneer dat hij dat ging beslissen. Wij hebben dan beslist om een andere kerk te nemen St pieter te Berlaar. Daar zijn we wel goed ontvangen . en hier mogen wij wel live muziek spelen.
|
|
Stefanie
1-7-2006
|
9-2-2006 15:36:09
Hey,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Maandag ben ik ook naar de pastoor geweest en die heeft mij duidelijk gemaakt dat hij tegen cd's is. We moeten ons plan trekken hierover. Die pastoor kent iemand die zingt met een orgel en hij laat duidelijk merken dat hij dit wil. Schandalig gewoon in plaats van ons te helpen. Ik weet ook niet wie ik zal vragen om cd's te spelen. Wie vragen jullie om cd's te spelen?
|
|
els
|
|
|
Veerle
8-9-2006
|
26-3-2006 13:54:03
Wij trouwen ook in Gestel op 8 september. De pastoor heeft er wel geen problemen mee wanneer de priester uit onze eigen gemeente de mis leidt en die pastoor van de gemeente van mijn bruidegom heeft geen problemen met het gebruiken van cd's. Dus probleem opgelost!
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|