Nu Online
Momenteel zijn er 571 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst over een puzzel(stuk)

11-6-2010 16:17:16
Hoi allemaal,

nog 28dagen en het is zover ... maar ik ben nog steeds opzoek naar een bezinning tekst en dit het liefst rond een puzzel(stuk) zodanig dat ook de kindjes die aanwezig zijn er toch een beetje van verstaan. Kan iemand ons helpen???

Alvast mercikes.

Groetjes
Sandra

Sandra
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 2991

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik11-6-2010 18:04:18

Op de volgende website vind je het verloop van een eucharistieviering rond puzzelstukjes http://www.kuleuven.be/thomas/pastoraal/vieringen/4ing....
Misschien kan je daar inspiratie opdoen?

karen
31-7-2010
 Meld misbruik11-6-2010 18:09:50

Hoi Sandra,

ik weet niet hoe creatief je bent met de pen, maar misschien kan je zelf een tekstje schrijven (gebaseerd op jullie leven).

- Over een meisje (of jongen) dat een puzzel wil maken, en stukjes tegenkomt die haar gelukkig maken (haar ouders, huisdieren, reizen,...), maar ook stukjes die haar verdriet doen (een overleden oma, ruzie,...) Uiteindelijk is de puzzel bijna af, en het belangrijkste (laatste) stukje ontbreekt. Dat van de jongen die nu haar man zal worden...

- Of een jongen en een meisje die los van elkaar een puzzel maken, en de randjes niet kunnen vinden. Na een lange zoektocht komen ze elkaar tegen, en merken dat hun puzzels in elkaar passen... Natuurlijk is er nog een kantje vrij voor latere verhalen en avonturen samen...

Als je er wat persoonlijke elementen aan toevoegt, kan het waarschijnlijk een heel leuk verhaal worden !

Veel succes
Karen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-6-2010 18:54:43

Ook van dezelfde site als Jolien zegt, maar dan iets kindvriendelijker (is een gezinsviering): http://www.kuleuven.be/thomas/pastoraal/vieringen/4ing.php?id=187

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-6-2010 18:59:13

Ik heb nog een goeie tekst! Ooit gebruikt in een communieviering:

Verhaal : Puzzelstukjes

Op de zolder van de speelgoedwinkel heerste een geweldige drukte.
    Het was vakantie. Dat wil zeggen, twee weken lang zouden de deuren van de speelgoedwinkel dicht blijven.
    En dan was het feest voor al het spiksplinternieuwe speelgoed. Ze hadden lang uitgekeken naar de vakantieperiode. Ze zouden zich dit jaar eens goed amuseren.
    De poppen waren zich al aan 't verkleden. De autootjes reden hun eigen parcours, de voetballen rolden door elkaar en de knuffels speelden gezelschapspelletjes.
    Maar in de puzzelhoek … daar was het een lawaai van jewelste.
    De doos van een mooie puzzel was reeds geopend. Al de puzzelstukjes wilden wel een kijkje gaan nemen op de grote speelgoedzolder. 'Wij mogen eerst!', riepen enkele van de stukjes. 'En waarom jullie?', riep een klein blauw stukje. 'Wij zijn toch de belangrijkste stukjes van de hele doos. Wij zijn de hoeken, als de kinderen beginnen te puzzelen, halen ze er ons steeds eerst uit.'
    'Wat denken jullie wel?' , riepen ineens enkele andere stukjes. 'Wij zijn minstens zo belangrijk! Wij vormen de rand. Wij houden heel de puzzel bij elkaar!'
    'Maar kijk eens goed!', riep een puzzelstukje met een mooi paardenhoofd erop. 'Op jullie is bijna niets te zien van de mooie puzzel. Jij bent enkel blauw van de lucht en jij bent zo bruin als het zand op de grond. Ik heb een prachtig paardenhoofd op mijn buik.' 'En ik,' riep nog een ander stukje, 'ik ben een stukje van een goudgele bloem, de mooiste van heel de puzzel.' 'En wij dan? Wij zijn elk een stukje van het hoofd van Jantje. Jantje is toch wel het belangrijkste op de puzzel! Zonder ons was er aan deze puzzel niks aan!'
    Het geruzie bleef maar duren! Ze raakten er niet uit!
    Tot na een tijdje een klein groen puzzelstukje het woord nam: 'Zeg, met hoeveel zijn wij hier?' 'Met 35,' antwoordden de anderen bijna tegelijk. 'Hebben jullie al eens een puzzel gezien waar één stukje van ontbreekt? Wat zou er gebeuren als iemand van ons er niet meer bij zou zijn? Al die 35 stukjes zijn nodig voor onze mooie puzzel. En iedereen, welk stukje ook, is even belangrijk!!'
    Daar moesten de puzzelstukjes eens diep over nadenken.

Sandra
10-7-2010
 Meld misbruik15-6-2010 14:13:19

hey,

bedankt voor jullie reacties. We zijn er nu volledig uit. Nog 24 dagen, het begint te korten zeker nu het hier ook nog examen en grote toetsen tijd is.

Groetjes
Sandra

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info