Nu Online
Momenteel zijn er 519 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe kan je nu zelf een kerkboekje afprinten?

11-6-2010 20:14:59
Dag allemaal,

Daarnet wou ik eens mijn kerkboekje afprinten en kwam ik tot de conclusie dat dit helemaal niet lukt, omdat ik niet recto verso kan printen. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes

Evelyn
6-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1717

Sarah
13-8-2010
 Meld misbruik11-6-2010 20:52:10

Hallo,

je kan zo'n boekje thuis afprinten en dan een copycenter binnenstappen. Meestal mag je zelf ook je papier meenemen of daar aankopen.

Ik heb al een testje laten doen en dat is echt heel goedkoop. Ik geloof zo'n 50 cent per boekje en gaat natuurlijk ook supersnel. Ik weet niet van welke streek je bent, maar in Ninove is er zo'n center.

Grtz,
Sarah

frida
6-2-2010
 Meld misbruik11-6-2010 20:59:15

ik heb onze misboekjes zelf afgeprint. eerst blad 1 daarna ze mooi omgedraaid dan blad 2 en zo verder..

nele
26-6-2010
 Meld misbruik11-6-2010 22:17:21

ons boekje heb ik in Publisher gemaakt. bij het afdrukken wordt dan zelfs stap per stap uitgelegd wat je moet doen. Na 1 afdrukje ga ik naar 't copycenter (aan 't station in Aalst is ook ne zeer goedkopen met zeer behulpzame madammen) om de boekjes te laten printen.

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik11-6-2010 23:43:56

Ook al heeft je printer geen speciale optie voor dubbelzijdig af te drukken, dan kan je nog altijd eerst de even pagina's afdrukken, de papieren omdraaien en terug in de printer steken, om dan de oneven pagina's af te drukken...

Anja
24-7-2010
 Meld misbruik12-6-2010 22:37:25

Ik had dit probleem ook. Maar er bestaat wel een manier om het eenvoudiger af te printen. Het moet niet pagina per pagina. Als je in Word je boekje hebt gemaakt en je wilt het afprinten dan krijg je het scherm met het aantal exemplaren, afdrukbereik,... Rechts bovenaan van dat venster kan je "handmatig dubbelzijdig" aanvinken. De computer print dan eerst de even pagina's af. Het komt in een bundel uit je printer. Je moet dus de papieren laten liggen in je printer totdat hij stopt. Dan neem je die bundel, je draait die om, steekt die terug in de printer. Ondertussen krijg je een ander venster op je scherm, je klikt op OK. De printer print dan de andere pagina's af. Daarna gewoon je A4's vouwen tot een boekje.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info