Terug naar overzicht
Hallo, je kan zo'n boekje thuis afprinten en dan een copycenter binnenstappen. Meestal mag je zelf ook je papier meenemen of daar aankopen. Ik heb al een testje laten doen en dat is echt heel goedkoop. Ik geloof zo'n 50 cent per boekje en gaat natuurlijk ook supersnel. Ik weet niet van welke streek je bent, maar in Ninove is er zo'n center. Grtz, Sarah
ik heb onze misboekjes zelf afgeprint. eerst blad 1 daarna ze mooi omgedraaid dan blad 2 en zo verder..
ons boekje heb ik in Publisher gemaakt. bij het afdrukken wordt dan zelfs stap per stap uitgelegd wat je moet doen. Na 1 afdrukje ga ik naar 't copycenter (aan 't station in Aalst is ook ne zeer goedkopen met zeer behulpzame madammen) om de boekjes te laten printen.
Ook al heeft je printer geen speciale optie voor dubbelzijdig af te drukken, dan kan je nog altijd eerst de even pagina's afdrukken, de papieren omdraaien en terug in de printer steken, om dan de oneven pagina's af te drukken...
Ik had dit probleem ook. Maar er bestaat wel een manier om het eenvoudiger af te printen. Het moet niet pagina per pagina. Als je in Word je boekje hebt gemaakt en je wilt het afprinten dan krijg je het scherm met het aantal exemplaren, afdrukbereik,... Rechts bovenaan van dat venster kan je "handmatig dubbelzijdig" aanvinken. De computer print dan eerst de even pagina's af. Het komt in een bundel uit je printer. Je moet dus de papieren laten liggen in je printer totdat hij stopt. Dan neem je die bundel, je draait die om, steekt die terug in de printer. Ondertussen krijg je een ander venster op je scherm, je klikt op OK. De printer print dan de andere pagina's af. Daarna gewoon je A4's vouwen tot een boekje.