Nu Online
Momenteel zijn er 247 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw

31-1-2006 15:22:01
Hoi,

Volgende week woensdag gaan wij in ondertrouw bij de gemeente.
Heb nog eens voor alle zekerheid geinformeerd en je moet zelf voor niks meer zorgen van aktes. Alleen 20.00 € meebrengen voor het trouwboekje ( Borgerhout )
Nu begint het toch wel echt te kriebelen, want wij mochten niet vroegen dan 6 maand op voorhand naar het gemeentehuis, zelfs onze datum niet vastleggen.

Dus weeral iets dat bijna geregeld is...

Groetjes Cindy
24 juni 2006

Cindy
24-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 510

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik31-1-2006 15:35:02

Spannend hé! Maar juich niet te vroeg, want bij ons op de gemeente is 't blijkbaar niet zo simpel om te trouwen: eerst vonden ze m'n vriend z'n getuige niet in de computer, dan was m'n broer ineens 'mevrouw' en nu hebben ze me gebeld dat ze mijne toekomstige niet meer vinden in hun computer! 'k Denk dat ze daar gewoon niet met een computer kunnen werken, maar allé, dat brengt toch weer stress mee!

Ik ben nu volop aan 't aftellen, nog 39 daagjes en 't is zover!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06

Tineke
26-8-2006
 Meld misbruik31-1-2006 15:59:31

Hoera!
Wij moeten nog een maand wachten...bij ons kunnen we dus ook niet vroeger dan 6 maanden op voorhand iets vastleggen en tot dan zit je met de hele planning vast he!

Nu begint het allemaal op plooi te komen he, kun je concretere afspraken maken voor de hele dagindeling :-)

Wij tellen eerst al af naar volgende maand zodat we eindelijk ook de datum kunnen vastleggen en een uur weten...
Nog zoiets spijtigs....we kunnen zelfs niet kiezen om hoelaat schijnt (zo vertelden ze ons op het stadhuis toch!) Wij trouwen in Mechelen. We sluiten gewoon aan bij de voorgaande trouwers :-s

Allez, veel plezier bij de verdere voorbereidingen!

Groetjes,
Tine
26/08/2006
http://www.freewebs.com/stef_and_tine_wedding/index.htm

Tineke
26-8-2006
 Meld misbruik31-1-2006 16:02:52

Wat betreft papieren...dat zit bij ons iets moeilijker, althans voor mij toch, omdat ik geen Belg ben...
Moet dus mijn geboorte-uitreksel (niet ouder dan 6 maanden) halen van plaats waar ik geboren ben...en aangezien dat in Engeland is... niet simpel dus!

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik1-2-2006 12:05:42

Cindy,

bij ons is het ook zo dat we niet voor de 6 maand ons wettelijk huwelijk mochten vast leggen. Nu zijn we gisteren geweest en het is zo dat vanaf vandaag de gemeente zelf de aktes moeten aanvragen, dus als koppel moet je niks meer aanvragen hiervoor. Alleen als alles binnen is in de gemeente tekenen. Vind ik toch wel gemakkelijker hoor. Dat mogen we ook ondertussen op ons lijstje schrappen. Wij trouwen op een maand later ongeveer. Hoever staan jullie met de voorbereidingen? Bij ons, fotograaf, zaal, ceremonie, muziek kerk, ondertrouw, make up, kapster is allemaal in orde. Met het misboekje ben ik de laatste details aant corrigeren, volgende week hiervoor naar de pastoor. En voor de uitnodigingen weten we ook al wat wel willen.

groetjes
sofie
15 07 2006

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik1-2-2006 14:53:19

AAN SOFIE,

Wil dit zeggen dat je nog eens terug naar de gemeente moet om alles te tekenen??
Dan zou ik liever alles zelf halen, binnen doen... dan is alles op 1 dag geregeld.
Laat je me iets weten.

Groetjes Cindy

Angelique
11-8-2006
 Meld misbruik1-2-2006 16:25:00

Hallo Tineke
Mijn partner is ook van Engeland en die heeft zijn geboorteakte via een webpagina opgevraagd en de andere documenten en de ambassade (wel heeeeeeeeeeeeel duur vonden wij voor zo'n die vellekes papier!)
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...