Terug naar overzicht
Spannend hé! Maar juich niet te vroeg, want bij ons op de gemeente is 't blijkbaar niet zo simpel om te trouwen: eerst vonden ze m'n vriend z'n getuige niet in de computer, dan was m'n broer ineens 'mevrouw' en nu hebben ze me gebeld dat ze mijne toekomstige niet meer vinden in hun computer! 'k Denk dat ze daar gewoon niet met een computer kunnen werken, maar allé, dat brengt toch weer stress mee!Ik ben nu volop aan 't aftellen, nog 39 daagjes en 't is zover!Groetjes,Sylvie11/03/06
Hoera!Wij moeten nog een maand wachten...bij ons kunnen we dus ook niet vroeger dan 6 maanden op voorhand iets vastleggen en tot dan zit je met de hele planning vast he!Nu begint het allemaal op plooi te komen he, kun je concretere afspraken maken voor de hele dagindeling :-)Wij tellen eerst al af naar volgende maand zodat we eindelijk ook de datum kunnen vastleggen en een uur weten...Nog zoiets spijtigs....we kunnen zelfs niet kiezen om hoelaat schijnt (zo vertelden ze ons op het stadhuis toch!) Wij trouwen in Mechelen. We sluiten gewoon aan bij de voorgaande trouwers :-sAllez, veel plezier bij de verdere voorbereidingen!Groetjes,Tine26/08/2006http://www.freewebs.com/stef_and_tine_wedding/index.htm
Wat betreft papieren...dat zit bij ons iets moeilijker, althans voor mij toch, omdat ik geen Belg ben...Moet dus mijn geboorte-uitreksel (niet ouder dan 6 maanden) halen van plaats waar ik geboren ben...en aangezien dat in Engeland is... niet simpel dus!
Cindy,bij ons is het ook zo dat we niet voor de 6 maand ons wettelijk huwelijk mochten vast leggen. Nu zijn we gisteren geweest en het is zo dat vanaf vandaag de gemeente zelf de aktes moeten aanvragen, dus als koppel moet je niks meer aanvragen hiervoor. Alleen als alles binnen is in de gemeente tekenen. Vind ik toch wel gemakkelijker hoor. Dat mogen we ook ondertussen op ons lijstje schrappen. Wij trouwen op een maand later ongeveer. Hoever staan jullie met de voorbereidingen? Bij ons, fotograaf, zaal, ceremonie, muziek kerk, ondertrouw, make up, kapster is allemaal in orde. Met het misboekje ben ik de laatste details aant corrigeren, volgende week hiervoor naar de pastoor. En voor de uitnodigingen weten we ook al wat wel willen.groetjessofie15 07 2006
AAN SOFIE,Wil dit zeggen dat je nog eens terug naar de gemeente moet om alles te tekenen??Dan zou ik liever alles zelf halen, binnen doen... dan is alles op 1 dag geregeld.Laat je me iets weten.Groetjes Cindy
Hallo TinekeMijn partner is ook van Engeland en die heeft zijn geboorteakte via een webpagina opgevraagd en de andere documenten en de ambassade (wel heeeeeeeeeeeeel duur vonden wij voor zo'n die vellekes papier!)Groetjes