Terug naar overzicht
ik persoonlijk vind het gedicht van Hans Andreus; Als een dag van morgen een heel mooi gedicht en ook wel toepasselijk...
Helemaal niet raar, ik ga dat ook doen voor mijn mama die nu 5jaar geleden gestorven is...Ik heb dat trouwens ook gedaan in het doopboekje van onze zoon.Geen gedicht maar zoiets als: Op deze vreugdvolle dag willen we ook even stilstaan bij de mensen die er vandaag niet bij zijn; pareine, nonkel rik, en ons mama...opdat onze Noah hen toch mag leren kennen door de herinnering die hen in levne houd.Of zoiets in den aard wast...en tis echt niet dat dat de sfeer verpestte ofzo!Een gedichtje is natuurlijk wel toffer en minder sentimenteel mss.grtz
Mijn papa is ook in september overleden. Wij staan hier bij de voorbeden even bij stil dat we bidden voor iedereen die deze mooie dag niet meer kan meemaken (opa en peter van mijne vriend en dan mijne papa).Ik heb het "beperkt" tot de voorbeden aangezien ik het die dag denk ik al heel moeilijk ga hebben dat papa er niet bij is en dat papa mij niet naar het altaar kan leiden enzo en ik vrees als we echt een gedicht ofzo ga doen, ik mij niet meer sterk ga kunnen houden :s.Aan ene kant heb ik ook wel zoiets dat papa natuurlijk veel meer verdient dat een woordje bij de voorbede, maar we hebben op het einde ook al dankwoord naar onze ouders en ik vrees dat ik het bij die tekst al moeilijk genoeg ga hebben als ik dat moet lezen als ik alleen mama daar zie zitten, maar ja :s :-(
wij vermelden de overledenen ook in de voorbeden.. en daar heb ik dan bijgezet dat we voor ieder van hen een ballon oplaten bij het buitenkomen in de kerk.. ik heb witte balonnen besteld en kaartjes gemaakt met daarop ' in gedachten ben je bij ons'en de naam.. grtjs delphine
Hey, Ook wij hadden een tekst voorzien in ons misboekje, die heeft iemand van de familie voorgelezen en daarna hebben wij het lied laten spelen van Enya- If could be where jou are. Groetjes Frida
Allemaal al héél hard bedankt voor de reacties! Denk ook dat ik het moeilijk ga hebben als ik een hele tekst zou moeten voorlezen, maar een klein tekstje zal (hopelijk) niet al te veel tranen opleveren... Het idee van de ballonnen vind ik ook super, bedankt! @frida: dat liedje had ik ook al in gedachten om te laten spelen :)