Nu Online
Momenteel zijn er 524 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aandenken in misboekje

15-6-2010 20:49:05
Hey "collega's" :-)

Het klinkt mssn raar, maar ik zou graag in ons misboekje een tekstje hebben als aandenken aan mijn papa, die enkele jaren geleden overleden is... Hij was echt mijn god en zou hem toch graag vermelden.
Heeft iemand soms een idee waar ik zo'n tekstje kan vinden en waar ik dit ergens in het misboekje kan zetten?

Alvast bedankt

Veerle
1-7-2016
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1581

Stephanie
5-2-2011
 Meld misbruik15-6-2010 20:56:42

ik persoonlijk vind het gedicht van Hans Andreus; Als een dag van morgen een heel mooi gedicht en ook wel toepasselijk...

Cynthia
9-7-2011
 Meld misbruik15-6-2010 21:04:23

Helemaal niet raar, ik ga dat ook doen voor mijn mama die nu 5jaar geleden gestorven is...
Ik heb dat trouwens ook gedaan in het doopboekje van onze zoon.
Geen gedicht maar zoiets als: Op deze vreugdvolle dag willen we ook even stilstaan bij de mensen die er vandaag niet bij zijn; pareine, nonkel rik, en ons mama...
opdat onze Noah hen toch mag leren kennen door de herinnering die hen in levne houd.
Of zoiets in den aard wast...
en tis echt niet dat dat de sfeer verpestte ofzo!
Een gedichtje is natuurlijk wel toffer en minder sentimenteel mss.

grtz

Christel
24-7-2010
 Meld misbruik15-6-2010 21:42:24

Mijn papa is ook in september overleden. Wij staan hier bij de voorbeden even bij stil dat we bidden voor iedereen die deze mooie dag niet meer kan meemaken (opa en peter van mijne vriend en dan mijne papa).
Ik heb het "beperkt" tot de voorbeden aangezien ik het die dag denk ik al heel moeilijk ga hebben dat papa er niet bij is en dat papa mij niet naar het altaar kan leiden enzo en ik vrees als we echt een gedicht ofzo ga doen, ik mij niet meer sterk ga kunnen houden :s.
Aan ene kant heb ik ook wel zoiets dat papa natuurlijk veel meer verdient dat een woordje bij de voorbede, maar we hebben op het einde ook al dankwoord naar onze ouders en ik vrees dat ik het bij die tekst al moeilijk genoeg ga hebben als ik dat moet lezen als ik alleen mama daar zie zitten, maar ja :s :-(

Delphine
18-6-2010
 Meld misbruik16-6-2010 0:15:57

wij vermelden de overledenen ook in de voorbeden..

en daar heb ik dan bijgezet dat we voor ieder van hen een ballon oplaten bij het buitenkomen in de kerk..

ik heb witte balonnen besteld

en kaartjes gemaakt met daarop ' in gedachten ben je bij ons'
en de naam..

grtjs

delphine

frida
6-2-2010
 Meld misbruik16-6-2010 15:44:19

Hey, Ook wij hadden een tekst voorzien in ons misboekje, die heeft iemand van de familie voorgelezen en daarna hebben wij het lied laten spelen van Enya- If could be where jou are.
Groetjes Frida

Veerle
1-7-2016
 Meld misbruik17-6-2010 19:24:25

Allemaal al héél hard bedankt voor de reacties! Denk ook dat ik het moeilijk ga hebben als ik een hele tekst zou moeten voorlezen, maar een klein tekstje zal (hopelijk) niet al te veel tranen opleveren... Het idee van de ballonnen vind ik ook super, bedankt!

@frida: dat liedje had ik ook al in gedachten om te laten spelen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info