Terug naar overzicht
ongeveer 2 tot anderhalve maand op voorhand, vraag om je laatste iets te weten een anderhalve week voor je trouwt. gr
Hei Cynthia, Wij trouwen ook pas volgend jaar in de zomer, maar ik zou toch de uitnodigingen al vroeg genoeg zenden hoor. Ik denk dat wij ze met nieuwjaar (dan zien we iedereen = geen postzegels :-) ) uitdelen. Dat is voor veel mensen de periode waarin ze hun vakantie vastleggen. Op die manier vermijden we zeker boze blikken in de aard van "ja maar wij wisten dat niet en onze vakantie ligt nu al vast" x
Ik zou het persoonlijk iets vroeger doen. Wij geven ze 3 maand op voorhand en zeggen dat ze ten laatste iets moeten laten weten tegen een maand voor de trouw, want er gaan altijd mensen zijn die het vergeten of dergelijke en dan hebben ze toch nog ff. Groetjes Lindsay
Je kan ook gewoon save-the-day-kaartjes uitdelen aan de familie en vrienden, zodat ze weten dat ze die datum moeten vrijhouden en dan de uitnodigingen op het normale moment verzenden (= 6 à 8 weken op voorhand). Bij mij weet iedereen dat ik op 3 september trouw, dus stuur ik mijn uitnodigingen ook maar begin juli.
wij trouwen op 02/10/2010 en ik ben nu bezig met etiketten te printen voor op de enveloppen. dus ik ga ze volgende week zeker opsturen. heb er opgezet om te verwittigen ten laatste 5 september.De mensen van de feestzaal wilden graag drie weken op voorhand het aantal genodigden weten. Om te zien voor de tafelschikking. en dan moeten we ook al 1/3 van het totale bedrag storten. een week voor de feest moeten we dan het juiste aantal personen doorgeven. groetjes Angela
De 'doorsnee'periode is 6 tot 8 weken voor het huwelijk. Véél vroeger zou ik ze toch niet opsturen, hoor! Ik hoor hier iemand zeggen met nieuwjaar terwijl die maar in juli trouwt... Dat is wel héél vroeg!!! Je moet rekenen, niet iedereen is zo hard met jullie trouw bezig dan jullie zelf... Mensen die er echt bij willen zijn (familie en dichte vrienden) weten al lang op voorhand jullie trouwdatum en houden die echt wel vrij, hoor! Anderen plannen hun vakantie, ook al weten ze dat jullie trouwen... :-/ Zo zijn sommige mensen nu eenmaal... Als je ze heel vroeg verstuurd, bevestigen de mensen niet onmiddellijk omdat hen dat nog veel te vroeg lijkt en nadien durven ze het dan wel vergeten...
Hey, Wij zullen ze eind volgende week versturen en ze moeten bevestigen voor 1 augustus.
hey,wij hebben gewoon aan onze familie en vrienden de datum al laten weten... Zo kunnen mensen de datum vrijhouden en weten ze de datum ook al. De uitnodiging gaan we dan gewoon 6 à 8 weken op voorhand verzenden.groetjes