Terug naar overzicht
Hey Kathy Wettelijk gezien mag je enkel trouwen in het stadhuis waar één van beiden gedomicilieerd is. Wij dachten ook iets dergelijks, maar het mag niet. Hope it helps.
Inderdaad, je moet trouwen waar je gedomicilieerd bent. Niet te kiezen dus :-s Wij vonden het ook wel jammer, maar niets aan te doen. De kerk kan je echter wel zelf kiezen. Wij trouwen enkel voor de wet, dus niets te kiezen :-)
Hallokes, Het is inderdaad zo dat je moet trouwen in gemeente waar 1 van de twee gedomicilieerd is.Vermits wij nog niet alleen woonden op het moment van vastleggen, mag ik mijn domicilie nog niet veranderen anders kunnen we niet meer trouwen in de gemeente waar alles al vast staat. Groetjes Lindsay
Hey, een vriendin van mij heeft haar domicilli laten verleggen om toch maar in de gemeente te kunnen trouwen waar ze was opgegroeid. Ik geloof dat de kosten nu wel beperkter zijn met de electronische identiteitskaart. Maar, je moet daar natuurlijk wel een adres kunnen hebben...
Het is wel een spijtige zaak voor jullie, want Aarschot is om te trouwen veel duurder dan Leuven, zeker op een zaterdag! ;)
wij doen zoals men vroeger deed, namelijk trouwen in de gemeente vanwaar het meisje is.
Heykes, Ik ben ook nog maar pas verhuist naar Aarschot, Rillaar dus trouwen wij daar ook voor de wet en in de week kost het maar 25 euro wat dus zeker niet duur is. Het is idd zo dat je niet ergens anders kan trouwen, maar dat kan je dag toch niet schaden :-)