Nu Online
Momenteel zijn er 459 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eieren naar de clarissen

16-6-2010 15:09:57
Hey,

weet er iemand hoe lang op voorhand je eieren naar de clarissen moet/mag brengen?
Toch niet pas een dag op voorhand hoop ik want er is bij ons niet echt een clarissenklooster in de buurt dus we moeten er al een stukje voor rijden.
En moet je die als koppel gaan brengen of mag het ook één van de twee zijn die langsgaat?

Groetjes

Shari
11-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 4748

Sara
27-8-2010
 Meld misbruik16-6-2010 15:13:40

Je kan dat doen wanneer je dat wenst. Wij hebben dat telkens met 'trouwende' vrienden gedaan, zo'n 1 à 2 maanden voor de trouwdatum.
En telkens hadden we prachtig weer! :0)

Succes
Sara

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik16-6-2010 15:15:16

Ik dacht dat ik eens ergens gehoord had dat ze geen eieren meer mogen aannemen bij de Clarissen maar ik weet wel niet of dat klopt.

Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik16-6-2010 15:23:11

Misschien domme vraag maar waarom wordt dit gedaan?

Groetjes

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik16-6-2010 15:28:31

Dit is een oude traditie. Het gezegde gaat "Eieren voor Klaarke, goed weer voor het paarke".

Esther
11-9-2010
 Meld misbruik16-6-2010 16:15:30

Ik heb ook horen waaien dat ze geen eitjes meer willen,
maar er was iets anders dat ze nu graag krijgen, ik weet alleen niet precies wat.
Er is dus toch nog hoop op mooi weer...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-6-2010 17:28:59

Nu willen ze graag patékes of taart! Hihi!
Ja, altijd die eieren dat steekt tegen, hé! :p
Maar mijn vriendin die ook vorig jaar is getrouwd heeft toch nog eitjes afgegeven! En 't was schitterend weer!

Hier bij ons "op Tereken" (St-Niklaas) zeggen ze: "Ge krijgt 't weer da ge verdient!" Wie hadden dan ook prachtig weer! LOL! :-D

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik16-6-2010 17:33:40

Hahaha, ik moest het gaan opzoeken, kende heel de traditie niet! Grappig! Je mag voor mij ook een eitje afgeven moest je daar deze week nog naartoe gaan ;-)

Deborah
15-5-2010
 Meld misbruik19-6-2010 16:31:45

Mijn tante wou dit voor mij gaan doen. Maar heeft de kans er niet toe gehad. Is ziek geworden en lag in het ziekenhuis. Is ook niet naar mijne trouw kunnen komen.
Dus niemand heeft eieren gebracht ( ondertussen willen ze geen eieren niet meer. Dat klopt. Maar weet ook niet wat je nu moet brengen.
Ik geloof er zo niet in. Want had prachtig weer hoewel het hier de dagen voor en na de trouw hard aan het regenen was :-)

In de volksmond zeggen ze hier: Als het regent op de dag van de trouw, dan zijt ge getrouwd met een kwade vrouw. En iedereen van mijne man zijn familie gelooft daarin.
Was ik content dat het niet geregend heeft op de trouw :-)

Emely
1-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 20:46:38

Dag dames, in Nederland is de traditie dat je een worst naar Clara brengt.
Grappig cultuur verschilletje tussen Nederland en België..... :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info