Terug naar overzicht
Je kan dat doen wanneer je dat wenst. Wij hebben dat telkens met 'trouwende' vrienden gedaan, zo'n 1 à 2 maanden voor de trouwdatum. En telkens hadden we prachtig weer! :0) SuccesSara
Ik dacht dat ik eens ergens gehoord had dat ze geen eieren meer mogen aannemen bij de Clarissen maar ik weet wel niet of dat klopt.
Misschien domme vraag maar waarom wordt dit gedaan? Groetjes
Dit is een oude traditie. Het gezegde gaat "Eieren voor Klaarke, goed weer voor het paarke".
Ik heb ook horen waaien dat ze geen eitjes meer willen, maar er was iets anders dat ze nu graag krijgen, ik weet alleen niet precies wat. Er is dus toch nog hoop op mooi weer...
Nu willen ze graag patékes of taart! Hihi! Ja, altijd die eieren dat steekt tegen, hé! :p Maar mijn vriendin die ook vorig jaar is getrouwd heeft toch nog eitjes afgegeven! En 't was schitterend weer! Hier bij ons "op Tereken" (St-Niklaas) zeggen ze: "Ge krijgt 't weer da ge verdient!" Wie hadden dan ook prachtig weer! LOL! :-D
Hahaha, ik moest het gaan opzoeken, kende heel de traditie niet! Grappig! Je mag voor mij ook een eitje afgeven moest je daar deze week nog naartoe gaan ;-)
Mijn tante wou dit voor mij gaan doen. Maar heeft de kans er niet toe gehad. Is ziek geworden en lag in het ziekenhuis. Is ook niet naar mijne trouw kunnen komen. Dus niemand heeft eieren gebracht ( ondertussen willen ze geen eieren niet meer. Dat klopt. Maar weet ook niet wat je nu moet brengen. Ik geloof er zo niet in. Want had prachtig weer hoewel het hier de dagen voor en na de trouw hard aan het regenen was :-) In de volksmond zeggen ze hier: Als het regent op de dag van de trouw, dan zijt ge getrouwd met een kwade vrouw. En iedereen van mijne man zijn familie gelooft daarin. Was ik content dat het niet geregend heeft op de trouw :-)
Dag dames, in Nederland is de traditie dat je een worst naar Clara brengt. Grappig cultuur verschilletje tussen Nederland en België..... :-)