Nu Online
Momenteel zijn er 368 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weet me geen raad!

16-6-2010 19:20:55
Hey trouwers,

Ik zit met een probleempje.
Dit jaar trouwen er bij ons op het werk 3 personen, 2 collega's van me en ik zelf.
De 2 andere trouwers vragen niemand van collega's niet op hun receptie en niet op hun feest.
Ik vraag 7 collega's waar ik een super goeieband mee heb op mijn avondfeest.
Maar ik wou ook eerst een 2 de receptie doen om dan de collega's en nog enkele kennissen te vragen maar na een lang gesprek met mijn verloofde hebben we beslist omdat dan toch maar niet te doen.
Maar nu de andere hun trouw dichtbij komt en ik de reactie's en telleurstellingen zie en hoor begin ik weer sterk te twijfelen uiteindelijk leggen wij altijd uit voor een cadeau als er iets gebeurt is opt werk(vb: langdurige ziekte,geboorte,trouw,pensioen,oma worden enz...)
Dus je weet zowiezo dat er iets zal gedaan worden nu voel ik me schuldig dat ik geen 2de receptie geef maar langs de andere kant heb ik niet met iedereen een goeie band en zou ik het héél raar vinden om die personen dan uit te nodigen, het zou misschien rap zijn van ze vraagt ons om ne cadeau te krijgen en da wil ik ni!
Goed om weten is dat het dan gaat om een receptie( collega's alleen) van een goeie 30 pers.zonder partner gerekend de suite bestaat uit 30 pers. en het zouden dan nog een 20tal kennissen zijn.
Plus als we toch een 2de receptie zouden overwegen zouden we enkel de collega's vragen zonder partner maar hoe verwoord je dat dan op de uitnodiging? En geef je iedereen een uitnodiging of hang je het uit op onze afdeling met een lijst naast zodat iedereen zich kan opschrijven wie wilt komen???
Voor iedereen goed doen kan je toch niet.
En commentaar en zever zal er toch zijn :-/
Wat zouden jullie doen???

Een radeloos bruidje in spe!

Evelien
23-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1526

shirley
18-9-2010
 Meld misbruik16-6-2010 19:38:33

hey,
Ikzelf werk ook met een 25 tal personen samen. Enkel degene met wie ik supergoed overeenkom ( zijn er 4 ) mogen naar het avondfeest komen, de andere collega's ( met partner ) zijn dan uitgenodigd voor de receptie. Ik maak ook 1 kaartje voor de dienst en dan moeten ze hun naam inderdaad maar opschrijven.Voor iedereen kan je toch nooit doen, spijtig genoeg...

groetjes,
shirley 18-09-2010

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik16-6-2010 20:11:06

Hey, wij nodigen ook alleen de collega's uit waar we goed mee overeenkomen/veel mee samenwerken. een paar daarvan op het feest, een paar op de receptie.
Als ze op t werk iets geven moeten ze dat doen omdat ze blij zijn voor jullie, niet omdat ze naar het feest/de receptie mogen komen vind ik ...
30 man is niet niks, en je kan toch nooit voor iedereen goed doen.
groetjes,
Kristien

cindy
27-8-2010
 Meld misbruik16-6-2010 20:44:02

hallo,
kzit ook in een moeilijke situatie,ik heb nieuw werk sinds 3maanden,een ploeg van 26 personen.nu hadden we afgesproken om niemand van het werk te vragen op ons huwelijk,echter nodigen mijn nieuwe collega's zichzelf constant uit!!kvoel me daar echt ni gemakkelijk bij,kzou wel willen maar finacieel is dit een dure grap!!maar zij gaan er echt vanuit dat ze mogen komen...
hoe los ik dit op??
groetjes cindy

Ann
27-8-2010
 Meld misbruik16-6-2010 21:16:15

Hello,

Ik vind dat ook ontzettend moeilijk want wij doen ook geen aparte receptie. Iedereen die komt, mag blijven voor het diner en dansfeest. Bovendien heb ik binnen hetzelfde bedrijf al in verschillende vestigingen (Hasselt, Antwerpen, Gent, Brussel...) en diensten gewerkt en ben ik nu uiteindelijk hoofd van een afdeling. Met sommige mensen heb ik als collega samengewerkt, anderen kennen me alleen als "chef". 'k Heb dus de luxe niet om selectief te zijn en enkel de mensen die ik echt graag wil te vragen.

Daarom heb ik besloten om de mensen met wie ik vroeger nauw heb samengewerkt van buiten mijn huidige dienst en waar ik het goed mee kan vinden uit te nodigen voor het avondfeest. De 18 medewerkers van mijn dienst, zonder uitzondering ga ik waarschijnlijk op een apart feestje/receptie uitnodigen samen met een aantal goede vrienden die op reis zijn op onze trouwdag en een aantal kennissen. Ofwel geef ik gewoon een drink en wat hapjes tijdens de middagpauze.

Nu ja, voor iedereen goed doen gaat toch niet.

Maar misschien is het een optie om toch iets te doen voor de collega's zonder heel zwaar in de kosten te moeten gaan?

En laat er je slaap niet voor. Ik zal proberen dat ook niet te doen

Ann

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik16-6-2010 22:22:41

Hoi,

Ik heb ook een hele hoop collega's. Omdat ik ook niet iedereen kan vragen, heb ik de collega's gevraagd waar ik mee in de bureau zit. Omdat we toch de andere collega's ook er graag bijhebben, gaan we in de week na de trouw met een receptie naar mijn collega's. Heb dat al bij een paar laten vallen en ze waren hierover superenthousiast!!
Misschien is dat een idee?

Groetjes

sofie

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik17-6-2010 9:33:01

Hey,
Wij hebben al onze collega's naar de receptie gevraagd. De collega's waar we goed me overeenkomen naar het avondfeest. Wij hopen van harte dat niet alle genodigden van de receptie zullen komen.

mieke
14-5-2011
 Meld misbruik17-6-2010 11:51:41

Hallo,

Ja ik zie hier dat het overal hetzelfde is, ik ging eerst iedereen vragen maar dat zal ik nu toch niet doen want ik heb niet met iedereen een goeie band we zijn maar met 9 en toch komen we niet overeen,enkel de mensen die ik in het weekend ook hoor en zie die mogen komen, da zijn er dus maar 2. Ik geef liever men geld uit aan onze huwelijksreis want die gaat naar mexico (zal de centjes dus kunnen gebruiken,:)
Ik zou zeggen we trekken het ons niet aan , tis ons feest en wij vragen wie da we willen roddelen doen ze toch!!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-6-2010 18:02:25

Wij trouwden op vrijdag en hadden op zondag een receptie voor alle collega's in de eetzaal van het schooltje waar ik werk (zowel voor mijn collega's als die van mijn man). Dat hoeft helemaal niet duur te zijn! Wat chips en nootjes, je bakt wat cake (of laat bakken), gooit wat mini-pizzaatjes in de oven en zorgt voor fruitsap en bubbels (Grand Baron in Colruyt staat vaak in reclame en kost dan nog geen 4 euro! En is superlekker!!!). En iedereen was content!

Evelien
23-10-2010
 Meld misbruik17-6-2010 22:42:45

Hey bruidjes,

Bedankt voor jullie reactie's.
Mijn verloofde en ik hebben besloten om het te houden zoals het is dus 7 collega's die op het avondfeest komen blijven en de 2de receptie komt er niet die dag.
Maar we zouden ze achteraf wel bedanken met een receptie een week na de trouw, dus nu kan ik 2 keer mijn trouwkleed aan!

Toch bedankt voor de reactie's en héél véél trouwplezier gewenst!

Groetjes Evelien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info