TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Leen
25-9-2010
|
16-6-2010 21:37:24
Hallo,
Ik zit in dezelfde situatie, ik ben opgevoed door mijn stiefpapa, bij mijn echte papa ging ik af en toe in het weekend. Ik heb met beiden wel een band, maar door omstandigheden een veel betere met mijn stiefpapa.
Mijn ouders samen, dat gaat niet, daarom gingen wij trouwen voor de wet op een andere dag en dit vieren met een kleine ceremonie en feestje met mijn papa.
De kerk en de grote feest, gingen we voor mij ma en stiefpapa houden.
Dit was voor iedereen goed (zowel mijn ma als pa), mijn papa was zelfs opgelucht dat hij niet op hetzelfde feest moest zijn met mijn ma.
Ondertussen is mijn papa echter van gedacht veranderd en wil hij er ook bij zijn tijdens de kerkdienst en zo, hij voelt zich "achteruit gestoken"; dit door toedoen van zijn nieuwe partner.
Met als resultaat dat hij boos is op mij en niets meer wil te maken hebben met onze trouw.
Ik vind dit heel erg, heb er mij al heel veel zorgen om gemaakt, maar hij heeft zijn kans gehad om de wet met ons te vieren.
Dus nu trouwen wij in juni voor de wet en gaan dan eten met ons beide gezinnen (dus met mijn ma en stiefpa onder andere) en in september is het dan grote feest voor de kerk. Naar de trouwfeest komt wel gans de familie van mijn papa zijn kant, behalve hijzelf en zijn partner.
Mijn ma denkt dat hij wel zal bijdraaien na de trouwfeest, zo hoeft hij ook geen financiële bijdrage doen nu!!!
Dus je kan vragen om beide papa's naar de kerk te komen, of het ook oplossen zoals wij eerst gingen doen, de wet en de kerk op een andere dag en de wet met een papa en de kerk met een papa. En hopelijk draait het bij jullie wel goed uit.
Alvast veel succes en laat het niet aan je hart komen, het is onze dag hé, dat is het enigste wat telt!
|
|
Romana
20-8-2010
|
16-6-2010 21:50:12
Hoi Saartje, Welke mensen vinden dat dit niet kan? Zolang jij je hier goed bij voelt en je vader en stiefvader dit ook zo voor jou wilen doen, waarom niet? Het is toch mooi om ze zo allebei te waardering en liefde te tonen!
Mensen denken vaak in vaststaande kaders , iets wat anders is, vinden ze snel 'raar 'maar het is jouw dag en de beslissing ligt dus helemaal bij jou .
Groetjes, Romana
|
|
Claudia
18-9-2010
|
17-6-2010 7:29:09
Ik sluit me volledig aan bij Romana! Mensen vinden idd snel iets 'raar' als het niet past in het gewone kader! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Groetjes
Claudia
|
|
frida
6-2-2010
|
17-6-2010 8:19:45
hey, Ik vind als jij je daar goed bij voelt om met je (2) papa's binnen te komen in de kerk moet je dat doen. Ik vind het een mooi gebaar tegen over je stiefvader en zoals je schrijft je vader blijft je vader...
Praten doen ze toch......
Veel geluk....
|
|
ingeborg
17-7-2010
|
17-6-2010 9:00:29
Hier bijna identiek hetzelfde!
Maar mijn mama heeft het er moeilijk meedat mijn papa me zou weggeven want 'hij heeft nooit voor me gezorgd'.
Nu ja, ik ken hem pas sinds 6 jaar terug, ervoor was het geleden van mijn 5 jaar... meer dan 20jaar ertussen dus.
Hij vindt het dan weer jammer dat hij het niet kan doen, maar weet de echte reden niet.
Ik begrijp mijn mama ook wel.
Mijn verloofde en ik hebben al 2 kindjes, dus wij komen samen binnen als gezin.
Of ik loop tussen mijn mamaen papa, ben er nog niet uit. Maar daar zal mijn ma het ook moeilijk mee hebben.
Ok, ik beslis zelf, maar begrijp mijn ma heelgoed, dus ja, wil ik de kerk in het midden houden.
Heb al gehoord dat dat minder en minder gedaan wordt, het weggeven.
Ik zou zeggen, volg je hart.... Maar natuurlijk het hoofd overheerst soms hé...
Wat anderen zeggen; niets van aantrekken. Maar ja, ik trek mij het zelf ook aan, hihi.
Misschien eens bij je beide ouders horen wat zij ervan vinden, zodat je zeker weet dat je niemand kwetst....
Veel succes!
|
|
ingeborg
17-7-2010
|
17-6-2010 9:00:34
Hier bijna identiek hetzelfde!
Maar mijn mama heeft het er moeilijk meedat mijn papa me zou weggeven want 'hij heeft nooit voor me gezorgd'.
Nu ja, ik ken hem pas sinds 6 jaar terug, ervoor was het geleden van mijn 5 jaar... meer dan 20jaar ertussen dus.
Hij vindt het dan weer jammer dat hij het niet kan doen, maar weet de echte reden niet.
Ik begrijp mijn mama ook wel.
Mijn verloofde en ik hebben al 2 kindjes, dus wij komen samen binnen als gezin.
Of ik loop tussen mijn mamaen papa, ben er nog niet uit. Maar daar zal mijn ma het ook moeilijk mee hebben.
Ok, ik beslis zelf, maar begrijp mijn ma heelgoed, dus ja, wil ik de kerk in het midden houden.
Heb al gehoord dat dat minder en minder gedaan wordt, het weggeven.
Ik zou zeggen, volg je hart.... Maar natuurlijk het hoofd overheerst soms hé...
Wat anderen zeggen; niets van aantrekken. Maar ja, ik trek mij het zelf ook aan, hihi.
Misschien eens bij je beide ouders horen wat zij ervan vinden, zodat je zeker weet dat je niemand kwetst....
Veel succes!
|
|
vanessa
10-9-2016
|
17-6-2010 9:53:12
Hey Saartje,
Dit gevoel ken ik ook. Maar heb besloten dat men stiefvader me weggeeft. Hij doe werkelijkheid alles voor me!!! Eerst wou ik da ze mij allebei weggaven maar hij doe geen moeite om contact te houden. Maar tis en blijft je vader!! Het kan nu zijn da ik na de openingsdans eerst met men vader dans en dan men stiefvader. Zodat hij niet achteruit gestoken zal voelen. Mss kan je dat ook zo doen. Iemand schenk je wel en de andere dans eerst met je.. Hopelijk ben je er iets mee. Doe wat je hartje zeg!!!
veel geluk
|
|
vanessa
10-9-2016
|
17-6-2010 9:53:17
Hey Saartje,
Dit gevoel ken ik ook. Maar heb besloten dat men stiefvader me weggeeft. Hij doe werkelijkheid alles voor me!!! Eerst wou ik da ze mij allebei weggaven maar hij doe geen moeite om contact te houden. Maar tis en blijft je vader!! Het kan nu zijn da ik na de openingsdans eerst met men vader dans en dan men stiefvader. Zodat hij niet achteruit gestoken zal voelen. Mss kan je dat ook zo doen. Iemand schenk je wel en de andere dans eerst met je.. Hopelijk ben je er iets mee. Doe wat je hartje zeg!!!
veel geluk
|
|
saartje
9-10-2010
|
17-6-2010 10:23:35
hallo allemaal,
eerst en vooral bedankt voor de vele reacties!
Doet me echt deugd!
Ik ga er inderdaad bij blijven het te doen zoals ik het in mijn hoofd heb!
Mijn stiefvader heeft er geen problemen mee om samen met mij en mijn vader binnen te komen mijn vader daarentegen heeft het er moeilijk mee wat ik ook wel kan begrijpen maar zoals sommigen van jullie ook al zeiden mijn stiefvader heeft meer voor me gezorgd dan mijn vader dus zal hem zoiezo niet opzij schuiven!
Ik hoop dat mijn vader zijn trots op die dag eventjes opzij wilt zetten om op deze mooie dag iedereen te laten zien dat hij er wel voor mij is!
Dank je allemaal!
x
|
|
angela
2-10-2010
|
17-6-2010 12:42:13
Ik vind het supertof dat je dit zo wil doen. Gewoon uw gedacht volgen en niet naar anderen luisteren hoor. groetjes Angela
|
|
Lieve
4-9-2010
|
17-6-2010 14:02:21
Volg je hart en trek je niets aan van wat anderen denken!
Ik vind het alleszins een mooi gebaar van jou. Zo toon je aan je stiefvader dat je veel om hem geeft. En zo maak je je papa duidelijk dat je hem een nieuwe kans geeft om zijn fouten uit het verleden goed te maken.
|
|
Tineke
10-7-2010
|
17-6-2010 22:52:35
Hey saartje,
Mijn zus had bij haar trouw ook dat probleem.
Zij heeft dit opgelost door:
- haar vader heeft haar weggegeven in de kerk
- stiefvader heeft met haar gedanst als eerste na openingsdans.
Groetjes
Tineke
|
|
Jolien
6-8-2011
|
18-6-2010 10:42:24
Ik vind het een heel mooie oplossing van hen beiden dat moment te laten delen met jou. Als jij je er goed bij voelt, dan zou ik het zo doen! Ik vind het perfect!
|
|
saartje
9-10-2010
|
21-6-2010 22:12:42
Heb goed nieuws mijn vader heeft me vandaag gebeld om te zeggen dat hij het doet!
Dus bij deze aan elke arm ene papa hihi.
Ben er blij mee das al weer een zorg minder!
mercikes allemaal x x x
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|