Terug naar overzicht
Dag Ellen Een vriendin van mij trouwde met de goede herder. Zij gebruikten als symbool een steen (duurzaam, stevig, niet kapot te krijgen zoals jullie relatie bv. enz....), op het einde kreeg iedereen een stukje steen mee naar huis als souvenier. Iemand anders die ik kan die gebruiktje zaad als symbool. Het heeft voeding, water nodig om te groeien, dat is dan wat jullie voor jullie relatie doen, de moederplanten dat zijn dan jullie ouders, de aarde is dan jullie omgeving, vrienden, enz enz . Je kan natuurlijk zover gaan als je zelf wilt in die symboliek. In de mis hebben ze dan ook zonnebloempitten gepland, en iedereen kreeg een zakje pitten mee naar huis. Zelf vind ik dat het allemaal niet te zweverig mag zijn, maar de met het zaad is wel doenbaar, en er zijn daar vast wel teksten van te vinden, googelen!Veel succes!Delphine
Hey Delphine, Dank je wel voor je reactie. We wilden ook eerst voor de steen gaan maar we hadden geen idee waar we zo'n steen moesten halen. En dan aan iedereen een stukje steen meegeven??? Dat lijkt zo zinloos. Wat gaan mensen in hemelsnaam doen met dat stukje steen??? Het idee van de zaadjes vind ik wel heel leuk. Als de mensen willen kunnen ze het nog altijd planten in de tuin :-) Dus dank je wel voor de goede tip!!
Dag Ellen, Je hebt gelijk van de steen. Ik weet zelf al niet meer wat ik met die steen gedaan heb. Veel succes!Delphine
Wij doen een soortgelijke viering en zijn ook nog steeds op zoek naar een mooi symbolisch verhaal (verwoording) met een bijpassend symbool (verbeelding), ik heb mij al suf gezocht via google enz.. maar nog niets gevonden waarvan ik dacht "dat is het". Moest ik enig literair talent hebben, ik zou zelf een mooi verhaal (met een moraal) schrijven maar ben jammer genoeg niet gezegend met enig talent in die richting. Dus tips zijn ook voor mij welkom.
Ik heb ook net een informatieaanvraag ingediend bij de Goede Herder. Valt de viering grotendeels zelf in te vullen of moet je toch rekening houden met een zekere "standaard"? Ben inderdaad ook benieuwd naar ervaringen van mensen die voor een dergelijke ceremonie gekozen hebben of als toeschouwer meegemaakt hebben, want ben nog niet helemaal overtuigd...
Daphne, hier ben ik nieuwsgierig naar. Heb je inderdaad zelf je viering kunnen invullen? is dat dan met ondertekening van het huwelijksregister etc?Heeft iemand anders ervaring met de goede herder?groeten