Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Viering Goede Herder: verbeelding

17-6-2010 23:53:52
Hallo,

Wij trouwen met de Goede Herder en in de viering zal er een tekst voorgelezen worden (verwoording) en die moeten we dan tijdens de verbeelding in beeld brengen met een symbool of voorwerp. We vinden het vrij moeilijk om dit in te vullen en vroegen ons af of er nog andere koppels zijn die getrouwd zijn of gaan trouwen met de Goede Herder. Welke symbolen gebruiken jullie of hebben jullie gebruikt?

Alvast bedankt

Groetjes

Ellen
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1331

Delphine
6-11-2010
 Meld misbruik18-6-2010 9:07:57

Dag Ellen

Een vriendin van mij trouwde met de goede herder. Zij gebruikten als symbool een steen (duurzaam, stevig, niet kapot te krijgen zoals jullie relatie bv. enz....), op het einde kreeg iedereen een stukje steen mee naar huis als souvenier.
Iemand anders die ik kan die gebruiktje zaad als symbool. Het heeft voeding, water nodig om te groeien, dat is dan wat jullie voor jullie relatie doen, de moederplanten dat zijn dan jullie ouders, de aarde is dan jullie omgeving, vrienden, enz enz . Je kan natuurlijk zover gaan als je zelf wilt in die symboliek. In de mis hebben ze dan ook zonnebloempitten gepland, en iedereen kreeg een zakje pitten mee naar huis. Zelf vind ik dat het allemaal niet te zweverig mag zijn, maar de met het zaad is wel doenbaar, en er zijn daar vast wel teksten van te vinden, googelen!

Veel succes!
Delphine

Ellen
7-8-2010
 Meld misbruik18-6-2010 14:36:56

Hey Delphine,

Dank je wel voor je reactie. We wilden ook eerst voor de steen gaan maar we hadden geen idee waar we zo'n steen moesten halen. En dan aan iedereen een stukje steen meegeven??? Dat lijkt zo zinloos. Wat gaan mensen in hemelsnaam doen met dat stukje steen???

Het idee van de zaadjes vind ik wel heel leuk. Als de mensen willen kunnen ze het nog altijd planten in de tuin :-)

Dus dank je wel voor de goede tip!!

Delphine
6-11-2010
 Meld misbruik20-6-2010 10:33:50

Dag Ellen,

Je hebt gelijk van de steen. Ik weet zelf al niet meer wat ik met die steen gedaan heb.
Veel succes!
Delphine

Delphine
6-11-2010
 Meld misbruik20-6-2010 10:33:52

Dag Ellen,

Je hebt gelijk van de steen. Ik weet zelf al niet meer wat ik met die steen gedaan heb.
Veel succes!
Delphine

Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik23-6-2010 15:01:06

Wij doen een soortgelijke viering en zijn ook nog steeds op zoek naar een mooi symbolisch verhaal (verwoording) met een bijpassend symbool (verbeelding), ik heb mij al suf gezocht via google enz.. maar nog niets gevonden waarvan ik dacht "dat is het". Moest ik enig literair talent hebben, ik zou zelf een mooi verhaal (met een moraal) schrijven maar ben jammer genoeg niet gezegend met enig talent in die richting. Dus tips zijn ook voor mij welkom.

Daphne
20-8-2011
 Meld misbruik28-6-2010 8:56:47

Ik heb ook net een informatieaanvraag ingediend bij de Goede Herder. Valt de viering grotendeels zelf in te vullen of moet je toch rekening houden met een zekere "standaard"? Ben inderdaad ook benieuwd naar ervaringen van mensen die voor een dergelijke ceremonie gekozen hebben of als toeschouwer meegemaakt hebben, want ben nog niet helemaal overtuigd...

Jeroen
5-5-2012
 Meld misbruik10-10-2011 9:45:38

Daphne, hier ben ik nieuwsgierig naar. Heb je inderdaad zelf je viering kunnen invullen? is dat dan met ondertekening van het huwelijksregister etc?
Heeft iemand anders ervaring met de goede herder?

groeten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info