Nu Online
Momenteel zijn er 312 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

weinig interesse

18-6-2010 14:09:41
hoi bruidjes in spé,

Ik zit met een serieus ei. Zodra ik de grote vraag kreeg van mijn vriend was ik door het dolle heen!
Ook mijn zus was heel blij voor ons, we hebben het haar diezelfde avond direct verteld. Maar mijn ouders en zijn ouders reageerden maar heel koeltjes. Nu we een aantal maanden later zijn, zijn we stillekes aan begonnen met de voorbereidingen. Maar zelfs nu heb ik niemand die eens met mij mee praat, eens achter onze ideeën vraagt of gewoon wat interesse toont. Zijn ouders willen zich totaal niet moeien maar dat gaat samen met totaal geen interesse en mijn ouders vragen er totaal niet achter. je kan het hen wel vertellen maar dan reageren ze heel koeltjes en ongeïnteresseerd. Ook constant horen , zijt ge daar nu al mee bezig doet mij nog slechter voelen.
Mijn zus vraagt me aan de andere kant constant vanalles maar weerlegt dan alles met haar mening. Zo van: zo zou ik het niet doen, dat gaat nooit lukken, ik vind dat maar niks zo... Ik word er echt depri van... het zou een leuke tijd moeten zijn, je zou met mensen u mening kunnen delen en er samen naar toe leven. Maar het lijkt alsof niemand mij daarin steunt! Heeft iemand dit ook al meegemaakt, of iemand die tips heeft om hier mee om te gaan?

Groetjes

ilse
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1310

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-6-2010 14:14:19

Lieve meid, als je ouders zeggen: "Ben je hier nu al mee bezig?" bedoelen ze dat net misschien goed. Zie hier veel bruidjes die extreem vroeg al bezig zijn met die voorbereidingen en dan na tijd al gigantisch liggen puffen/zuchten dat het niet vooruit gaat. Je hebt nog zeeën van tijd en tegen dat het begint te naderen, zal je wel merken dat ze steeds meer en meer interesse aan de dag leggen. 't Is ook nog zo ver... nog meer als 'n jaar te gaan, in 'n jaar gebeurt nog zoveel, kan toch niet verwachten dat het 'n jaar lang over zelfde gaat, over jullie trouw?

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik18-6-2010 14:28:59

Bekijk het misschien eens van de andere kant... Voor jou is dat trouwen nu al een hot item, iets waar je al een jaar op voorhand mee bezig bent. Voor de meeste andere mensen is jullie huwelijk echter nog de ver-van-mijn-bed-show. Wat natuurlijk ook begrijpelijk is.
Waarschijnlijk zal de interesse wel toenemen naarmate jullie huwelijk dichterbij komt.

Je zus is dan misschien weer té enthousiast. Misschien wil ze zelf ook heel graag trouwen en heeft ze in haar hoofd al de (voor haar) perfecte bruiloft zitten? Ik zou proberen je zus duidelijk te maken dat je haar inbreng en interesse fijn vindt, maar dat je het niet zo leuk vindt dat ze al jouw ideeën afbreekt.

En als het een troost mag zijn. Je bent zeker niet de enige in die situatie hoor. Bij ons waren de reacties ook maar lauwtjes. Niemand had nog verwacht dat wij zouden trouwen aangezien we al een eeuwigheid samenwonen en twee kindjes hebben. Pas nu ons huwelijk dichtbij komt, begint er wat interesse te komen. Maar dan nog maar heel miniem hoor. Onze ouders vinden het wel leuk dat we gaan trouwen, maar interesse in de voorbereidingen is er niet.
Maar ach, ik trek me dat niet aan. Als ik wil leuteren over de voorbereidingen dan kom ik gewoon naar het forum hier

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik18-6-2010 15:15:58

Ja bij ons is dat ook zo hoor. Wij wonen al 6jaar samen en hebben een zoontje van 2j. Mijn pa vindt het vooral verloren geld omdat we eigenlijk een grotere verbintenis hebben dan dat papiertje, nl ons zoontje. maar diep binnenin is hij wel content hoor. En idd, zoals meerdere hier al gezegd hebben, hoe korter bij trouw hoe meer interesse ze zullen tonen

Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik18-6-2010 15:42:31

Ik kan alleen maar beamen wat hierboven verteld wordt.
Bij mij was er in het begin ook weinig interesse, hoewel we pas een half jaar geleden een datum geprikt hebben...

Nu met nog juist 3 maanden te gaan is iedereen wel zeer enthousiast. En vragen zelfs om dingen mee te helpen en dan zeggen ze van "we moeten stilletjesaan dit of dat doen want het is al binnen 3 maanden..."

Ik zou dus zeggen trek het je niet te hard aan, het zal wel keren. Als je er nu al druk in gaat maken, ga je misschien geen plezier meer beleven aan de voorbereidingen. En die zijn o zo leuk :-)

groetjes

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik18-6-2010 16:22:05

Hoi Ilse en alle anderen,

Hier is het ook een beetje zo. Voor ons is dit een beetje het hoogtepunt uit ons leven, maar voor onze ouders en familie is het nog heel ver. Wij hadden een grote javanais-taart laten maken met daarop "Wij zijn verloofd!". We komen dus heel trots binnen met die taart, mijn moeder leest die en ze zegt een beetje teleurgesteld "oh, ik dacht dat jullie gingen aankondigen dat jullie gaan trouwen...". Ja hallo :) Maar zoals hierboven al gezegd zullen ze er nog wel warm voor worden!

Ik zou het ook gewoon tegen je zus zeggen dat je het niet zo leuk vindt dat ze het nooit goed vindt. Dan zal ze er wel mee ophouden.

Veel succes nog en groetjes,

Leen

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik18-6-2010 16:22:09

Hoi Ilse en alle anderen,

Hier is het ook een beetje zo. Voor ons is dit een beetje het hoogtepunt uit ons leven, maar voor onze ouders en familie is het nog heel ver. Wij hadden een grote javanais-taart laten maken met daarop "Wij zijn verloofd!". We komen dus heel trots binnen met die taart, mijn moeder leest die en ze zegt een beetje teleurgesteld "oh, ik dacht dat jullie gingen aankondigen dat jullie gaan trouwen...". Ja hallo :) Maar zoals hierboven al gezegd zullen ze er nog wel warm voor worden!

Ik zou het ook gewoon tegen je zus zeggen dat je het niet zo leuk vindt dat ze het nooit goed vindt. Dan zal ze er wel mee ophouden.

Veel succes nog en groetjes,

Leen

angela
2-10-2010
 Meld misbruik18-6-2010 19:28:11

Ik heb alles tot nu toe zo goed als alleen geregeld. mijn collega's van t werk vragen meer over men voorbereidingen en men trouw dan men eigen familie en schoonfamillie.
Men vriend zelf werkt ook nie echt meer. die weet dat ik altijd alles in orde krijg, dus dat is heel gemakkelijk he. maar voor mij is t nie leuk en heel stresserend. ik moet alles tien keer vragen voor hij actie onderneemt.
ik weet één ding, als onze trouwdag mooi wordt en alles goe verloopt dat ik heel fier op mezelf zal zijn. en ik denk wel dat dat dan mag.
Laat je niet ontmoedigen door tegenslagen en onenthousiaste mensen. denk nu aan uzelf.
dit probeer ik nu ook te doen.
al bij al zie ik uit naar de grote dag.

groetjes aan alle medebruidjes

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik19-6-2010 14:55:03

Mijn ma haar eerste vraag was wanneer we zouden trouwen, toen we zeiden dat het waarschijnlijk pas na 2 jaar zou zijn, was haar reactie: "oh, dan pas, dan zijde misschien uit elkaar tegen dan"
Mijn schoonma dacht dat we gingen aankondigen dat ik zwanger was en leek erg ontgoocheld dat het dat niet was.
Dus over niet zo toffe reacties weet ik 'alles'. Intussen tonen ze dan weer wat teveel interesse door over alles hun mening te geven en te vragen of we al aan dit of dat gedacht hebben :)

Ik probeer mijn ideeën te delen met vriendinnen en collega's die ernaar vragen en die enthousiast zijn.

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik19-6-2010 14:55:05

Mijn ma haar eerste vraag was wanneer we zouden trouwen, toen we zeiden dat het waarschijnlijk pas na 2 jaar zou zijn, was haar reactie: "oh, dan pas, dan zijde misschien uit elkaar tegen dan"
Mijn schoonma dacht dat we gingen aankondigen dat ik zwanger was en leek erg ontgoocheld dat het dat niet was.
Dus over niet zo toffe reacties weet ik 'alles'. Intussen tonen ze dan weer wat teveel interesse door over alles hun mening te geven en te vragen of we al aan dit of dat gedacht hebben :)

Ik probeer mijn ideeën te delen met vriendinnen en collega's die ernaar vragen en die enthousiast zijn.

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik19-6-2010 14:56:45

Sorry dat dit nu weer 2 keer gepost werd. Ik druk nochtans maar 1 keer op de knop. Vreemd.

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik19-6-2010 14:56:47

Sorry dat dit nu weer 2 keer gepost werd. Ik druk nochtans maar 1 keer op de knop. Vreemd.

An
9-10-2010
 Meld misbruik22-6-2010 21:49:35

Meer dan een jaar op voorhand is ook wel erg lang om enthousiast te zijn als je niet bruid of bruidegom bent hé. Wij hebben pa drie maanden geleden beslist dat we in oktober zullen trouwen. Daardoor was het voor iedereen logisch dat we meteen met de voorbereidingen begonnen. Mijn schoonfamilie is ook minder betrokken omdat ik mijn ideeën uit gewoonte eerst met mijn familie bespreek en pas met hen als ze al zo goed als vast liggen. Dan kunnen ze nog weinig inbreng doen hé.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...