Nu Online
Momenteel zijn er 409 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje vrijgezellen 19/6

20-6-2010 17:48:59
Gisteren heb ik mijn vrijgezellen gehad. En 't was echt supertof, helemaal zoals bij mij past. 2 van mijn zussen hadden voor mij een "Christmas in June"-feestje georganiseerd. Ik ben een echte kerstfreak, helemaal zot op die gezelligheid en muziek, dus dat was supertof. Het begon met een soort vossenjacht. Aan de hand van allemaal cryptische opdrachten moest ik mijn vriendinnen/zussen vinden die allemaal iets van Kerst aan hun outfit hadden. Een van mijn zussen haalde mij op en bracht mij naar het zuid (Antwerpen). Daar deed zij een rendierhoedje op en een rode neus, en zij was Rudolph. Ik kreeg een roze lint, en daaraan bevestigde zij een hartje met een foto van ons samen, en een tekstje. Vervolgens raadde ik dus aan de hand van de cryptische omschrijving, dat ik naar het standbeeld moest. Daar stonden een goeie vriendin en mijn schoonzus (as) mij op te wachten. Zij zijn beiden Nederlanders, en omdat ik ook met een Nederlander trouw, was de opdracht daar: leer het eerste couplet van het Nederlandse volkslied uit je hoofd. Gelukkig liet mijn goede geheugen mij niet in de steek, en had ik het binnen no time opgezegd. Daar kreeg ik een gigantische oranje pruik op m'n hoofd gezet. Zij hadden allebei kerstslingers om en zagen er echt supergrappig uit. Ik kreeg een beker om m'n nek gehangen met een hartje erop, en een hartjesdiadeem. Vervolgens moest ik naar het museum van schone kunsten. (gelukkig mocht ik toen de oranje pruik verwisselen voor de hartjesdiadeem) Daar aangekomen zaten 2 vriendinnen, een met een grote ster en de ander als elfje verkleed. Opdracht: maak een foto van jullie als het kersttafereel. Jij bent het schaapje. Daarna moest ik naar de speeltuin. Daar zaten 2 andere vriendinnen, en omdat Pasen na Kerst komt, moest ik paaseieren zoeken. Daarna naar de sinksefoor, (cryptische omschrijving: een Egyptisch kattenkoor -> sphynxenkoor -> sinksenfoor, ver gezocht, I know!) , waar ik moest schieten in een schiettent, en op de draaimolen met z'n allen. Vervolgens naar het zuiderpershuis (de cryptische omschrijving was: een zuiderse bevalling :D ) waar ik op de kaart 10 Afrikaanse landen moest aanduiden en daarna naar kaai 16, waar ik een message in a bottle postte in de Schelde. Toen moest ik mijn eieren naar de clarissen gaan brengen... de eieren die ik daarvoor in de speeltuin gezocht had, moest ik naar de kloosterstraat brengen. Daar stonden mijn moeder en oudste zus, verkleed als non. Stonden die toch wel voor een erotische winkel daar. Ze zeiden al: de mensen stonden nogal te kijken naar ons!
Daar kreeg ik de omschrijving: de Romeinse keizer verwacht u voor een verlichte maaltijd. Nero ofcourse! We zijn gaan eten in de Nero op 't Zuid, supergezellig.

Daarna zijn we nog met een aantal naar de sinksefoor geweest, en dat was mijn vrijgezellen! Echt heel goed geslaagd, heel gezellig, en vooral: heel normaal! Had al schrik voor allerlei rare toestanden, waar ik helemaal niet van houd, en dit was echt gewoon leuk. Helemaal op mijn lijf geschreven, dus dat hadden mijn zussen goed gedaan!

Allez, en over een week ben ik gewoon al 1 dag getrouwd! De tijd gaat zo snel! Vind het al heel spannend, maar heb er ook zin in! Laat maar komen die dag. Liefst met mooi weer!! :D

Lieve
26-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 580

Tine
7-8-2010
 Meld misbruik20-6-2010 18:19:01

Klinkt leuk! Toch tof als ze iets organiseren dat op je lijf geschreven is.

Over een week of 3 is 't aan ons, ik hoop ook iets "normaals" te doen te krijgen, ben ook niet voor die typische drank-vrijgezellentoestanden. We zullen zien...

Tine
7-8-2010
 Meld misbruik20-6-2010 18:19:03

Klinkt leuk! Toch tof als ze iets organiseren dat op je lijf geschreven is.

Over een week of 3 is 't aan ons, ik hoop ook iets "normaals" te doen te krijgen, ben ook niet voor die typische drank-vrijgezellentoestanden. We zullen zien...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-6-2010 19:01:31

Amai! Leuk!!!

Kathy
8-9-2018
 Meld misbruik20-6-2010 19:54:40

super leuk, ik heb mijn vrijgezelle gisteren ook gevierd, ik denk zelfs dat ik je heb zien lopen met je oranje pruik

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik21-6-2010 7:42:14

Echt leuk!! Al wat foto's gezien ook op I.'s FB. :)

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik21-6-2010 11:32:55

Ja was super!
@ Kathy: Ik liep met m'n oranje pruik op't Zuid. Er zullen vast meer mensen met oranje pruiken gelopen hebben, Nederland moest 's middags spelen op 't wk en had gewonnen :)

@ Kathleen: I. had het grootste deel georganiseerd, samen met V. :-) Goeie getuige en ceremoniemeester gekozen dus!!! :-)

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik21-6-2010 11:32:57

Ja was super!
@ Kathy: Ik liep met m'n oranje pruik op't Zuid. Er zullen vast meer mensen met oranje pruiken gelopen hebben, Nederland moest 's middags spelen op 't wk en had gewonnen :)

@ Kathleen: I. had het grootste deel georganiseerd, samen met V. :-) Goeie getuige en ceremoniemeester gekozen dus!!! :-)

Kathy
8-9-2018
 Meld misbruik21-6-2010 12:45:28

ja sorry zie nu net dat mijn bericht maar half doorgekomen is, wij hebben ook op het zuid gezeten. en denk dat ik je gezien heb, maar kan goed zijn dat het iemand anders was, sorry

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...